RandiA Skrevet 6. august 2013 Forfatter Del Skrevet 6. august 2013 Nei, du må bare poste trappen selvsagt Helena, bare morsomt det. Hadde egentlig et annet...men ble "tipset" om å bruke dette....takker for kommentarer Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 6. august 2013 Forfatter Del Skrevet 6. august 2013 (endret) Bilde 6 – 6.August: Fargen Soft pink - Pelargoniun zonale i motlys Exif: 1/40 – f/5.6 - ISO 100 Exposure Compensation: -1/3 Lens: EF-S60mm f/2.8 Macro USM Camera Model: Canon EOS 50D Endret 6. august 2013 av RandiA Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 6. august 2013 Del Skrevet 6. august 2013 Deilig pelargonium, 'soft' farge, men skarpt og fint Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 6. august 2013 Forfatter Del Skrevet 6. august 2013 Takker, kunne vært skarpere da, men det er i motlys og litt vanskelig. Skal innrømme jeg brukte stativ på den der..... Lenke til kommentar
Akre Skrevet 6. august 2013 Del Skrevet 6. august 2013 Veldig vakkert .. jeg kjenner nesten at det dufter Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 6. august 2013 Forfatter Del Skrevet 6. august 2013 Veldig vakkert .. jeg kjenner nesten at det dufter Takker, dufter litt ja - jeg liker det "soft look" man får når man tar slik i motlys - og best med stativ da. Lenke til kommentar
Geir D Skrevet 6. august 2013 Del Skrevet 6. august 2013 Pent, og virkningsfull vignettering. Spenstig med de to knoppene som henger ned. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 6. august 2013 Forfatter Del Skrevet 6. august 2013 Takker, jeg strevde med å få de akkurat inn i bildet ja, så de ikke ble kuttet av...det er ikke så bra, fikk til nød med nok luft rundt motivet - kunne i hvert fall ikke vært mindre. Lenke til kommentar
HelenaN Skrevet 7. august 2013 Del Skrevet 7. august 2013 Nydelige fargetoner og lys! Liker også "håret" og de hengende knoppene. Lenke til kommentar
AnnetteM Skrevet 7. august 2013 Del Skrevet 7. august 2013 Likte veldig godt den lyse bakgrunnen til blomst. Vakker blomst og bilde Lenke til kommentar
Mr. Sanders Skrevet 7. august 2013 Del Skrevet 7. august 2013 Flott bilde. Jeg ville forsøkt å ta bort vignetteringen, fordi hovedmotivet krever den plassen det kan få - og vignetteringen motvirker dette. Man benytter ofte vignettering for å dra betrateren inn i bildet. Vel, her er det helt opplagt hva som er motivet - så vignettering kan vurderes overflødig. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 7. august 2013 Forfatter Del Skrevet 7. august 2013 Bilde 6 - Uten vignettering: Lenke til kommentar
Mr. Sanders Skrevet 7. august 2013 Del Skrevet 7. august 2013 Oj. Enig i at det ble litt tamt uten noen form for bakgrunn / ramme - så vignetteringen er nok påkrevd som alternativ "scene". Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 7. august 2013 Forfatter Del Skrevet 7. august 2013 Oj. Enig i at det ble litt tamt uten noen form for bakgrunn / ramme - så vignetteringen er nok påkrevd som alternativ "scene". Likevel: ikke bortkastet spørsmål - lurt å eksperimentere litt, man lærer av det. Synes vignetteringen her myker opp litt, blir ikke så kaldt og "kontrast-skarpt" Lenke til kommentar
DasMeister Skrevet 7. august 2013 Del Skrevet 7. august 2013 Er ingen stor fan av blomster, men likte godt komposisjonen og fargene, samt lyset i det siste bildet ditt, "Pelargoniun zonale i motlys". Det fikk meg til å tenke annerledes på noe jeg ikke vanligvis fotograferer, og ga meg lyst til å prøve det selv. Takk for inspirasjonen. Lenke til kommentar
Thebon Skrevet 7. august 2013 Del Skrevet 7. august 2013 Var bedre med vignett ja.Flott bilde! Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 7. august 2013 Forfatter Del Skrevet 7. august 2013 Det er enormt mye av Amelanchier bær i år, spiser meg mett hver dag på disse. Full av antioksidanter. Bilde 7 – 7.August: Fargen Mørkeblå - Amelanchier Spicata bær Exif: 1/160 – f/4.0 - ISO 160 Exposure Compensation: 0 Lens: Panasonic Leica DG Macro-Elmarit 45mm f2.8 Camera Model: Panasonic Lumix DMC-GX1 Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 7. august 2013 Del Skrevet 7. august 2013 Bærene så fristende ut. Vignetteringen ga absolutt et løft til pelargonien. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 7. august 2013 Forfatter Del Skrevet 7. august 2013 Bærene så fristende ut. Vignetteringen ga absolutt et løft til pelargonien. Takker, Jorun - da var visst de fleste enig om at det passet med vignettering på den. Men man skal så absolutt ikke overdrive den funksjonen - jeg bruker det uhyre sjelden. Det meste er best uten. Lenke til kommentar
Mr. Sanders Skrevet 8. august 2013 Del Skrevet 8. august 2013 Gladbilde av bær. Trodde først det var druer, men litt Googling på navnet ga meg hvilke bær. Flott diagonal i bildet, dybde og det at ikke et bær er kuttet av i bildesidene gir et solid helhetsinntrykk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå