smort1 Skrevet 3. august 2013 Del Skrevet 3. august 2013 Bilde 2: Tatt på kornet! Liker! Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 3. august 2013 Forfatter Del Skrevet 3. august 2013 Mente ikke å virke streng. Må beklage om det ble skarpt sagt av meg, det var ikke meningen. Veldig pent sagt av deg, aspirant - alt har havnet på rett plass nå. No problem. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 3. august 2013 Forfatter Del Skrevet 3. august 2013 Bilde 3 – 3.August: Linjer og farger på byggeplassen Exif: 1/125 – f/5.6 - ISO 160 Exposure Compensation: 0.33 Focal Length: 150 mm Lens: LUMIX G VARIO 45-150/F4.0-5.6 Camera Model: Panasonic Lumix DMC-GX1 Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 4. august 2013 Forfatter Del Skrevet 4. august 2013 Legger ut tidlig i dag, for det er ikke så mye "valgets kvaler", tradisjonen tro - denne må være med i Augustfesten uansett. Bilde 4 – 4.August: Blå er dagens farge - Eryngium planum Exif: 1/3 – f/7.1 - ISO 160 Exposure Compensation: 0 Lens: Panasonic Leica DG Macro-Elmarit 45mm f2.8 Camera Model: Panasonic Lumix DMC-GX1 Lenke til kommentar
Geir D Skrevet 4. august 2013 Del Skrevet 4. august 2013 Bilde 3: Her fikk du med mange fargekontraster, og jeg liker den originale komposisjonen med løvtrær i forgrunnen. Det gir bildet dybde og karakter. Bilde 4: Veldig rent og ryddig, samtidig som den tilsiktede skjevheten løfter komposisjonen. Det er en spesiell stemning i lyset, men jeg kunne kanskje tenke meg å se den en ørliten anelse dempet. Lenke til kommentar
HelenaN Skrevet 4. august 2013 Del Skrevet 4. august 2013 Herlig kokkebilde, et blinkskudd! Flotte farger, detaljer og morsomme ansiktsuttrykk. 3. augusti er lekkert kaotisk med alle linjer og kraftige farger. 4. August er godt komponert, pent motiv og fine fargetoner. Kanskje kunne bakgrunnen ha värt litt mörkere? Er usikker. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 4. august 2013 Forfatter Del Skrevet 4. august 2013 Takker, Helena...bevisst med den bakgrunnen, kunne mørknet den, men synes det blir for hardt da....men det er en smaksak. Lenke til kommentar
AnnetteM Skrevet 4. august 2013 Del Skrevet 4. august 2013 Nydelig blomst på bilde 3. Tenkte og at kanskje det kunne være litt mørkere i kantene kanskje? vet ikke jeg Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 4. august 2013 Forfatter Del Skrevet 4. august 2013 Her kan dere se, har mørknet bakgrunn en tanke: Bilde 4 - 4.August: Lenke til kommentar
polljen Skrevet 4. august 2013 Del Skrevet 4. august 2013 Et fint blomsterbilde dag 4. Jeg tror jeg holder en knapp på originalen, selv om bakgrunnen er best på spoilerversjonen. For meg så synes det som det er blitt et slag "gjenskinn" på over deler av blomsten og bladene (stilken også forsåvidt) å versjon nr 2. Personlig så foretrekker jeg den litt mer "rolige" originalen. Men som sagt det er en ren smakssak. Lenke til kommentar
Geir D Skrevet 4. august 2013 Del Skrevet 4. august 2013 Enig med deg polljen. Vet det var jeg som etterspurte en demping av lyset, men blomsten var bedre på originalen. Har en følelse av av det er kontrasten som er økt på spoiler versjonen, og det ble ikke bedre. Tror nok jeg gjorde en feilvurdering der. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 4. august 2013 Forfatter Del Skrevet 4. august 2013 (endret) Jeg bare mørknet litt i "nivåer" PS, slik at dere kunne sammenligne. Endret 4. august 2013 av RandiA Lenke til kommentar
lessis Skrevet 4. august 2013 Del Skrevet 4. august 2013 Liker bildet ditt i dag litt, men synes avataren din gir blomsten mer rettferdighet. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 4. august 2013 Forfatter Del Skrevet 4. august 2013 Liker bildet ditt i dag litt, men synes avataren din gir blomsten mer rettferdighet. Avataren er et gammelt bilde, mye sol da jeg tok det, i dag var det overskyet og bakgrunnen var lettere å få til mørk. Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 4. august 2013 Del Skrevet 4. august 2013 Likte absolutt den originale eryngiumen best, lyset ,særlig i toppen av blomsten ,ble litt for dominerende i den andre versjonen, , synes ikke at bakgrunnen behøver å være mørkere Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 4. august 2013 Forfatter Del Skrevet 4. august 2013 Takk for kommentarer...da tror jeg vi konkluderer med at "soft" utgaven er å foretrekke.... Lenke til kommentar
Mr. Sanders Skrevet 5. august 2013 Del Skrevet 5. august 2013 Stramt, pent og ryddig bilde - og er enig i at originalen er god (selv om jeg personlig ville valgt mørk vignettering i PS fremfor lys). Lenke til kommentar
BjørnÅgeS Skrevet 5. august 2013 Del Skrevet 5. august 2013 Fin fest så langt. Personlig liker jeg best Blå Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 5. august 2013 Forfatter Del Skrevet 5. august 2013 Bilde 5 – 5.August: Linjer Exif: 1/1000 – f/7.1 - ISO 160 Exposure Compensation: 0 Lens: Panasonic Leica DG Macro-Elmarit 45mm f2.8 Camera Model: Panasonic Lumix DMC-GX1 Lenke til kommentar
HelenaN Skrevet 6. august 2013 Del Skrevet 6. august 2013 Nå når jeg har sett begge foretrukker jeg også den lysere originalen. Veldig harmonisk og pent. Aha, postet du trappen. Det kommer kanskje et trappbilde fra meg også (Randi og jeg var der sammen), men det gjör jo ikke noe om vi har det samme motivet. Herlig sommerstemning og farger. Liker at damen til höyre ser så glad ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå