Geir D Skrevet 1. august 2013 Del Skrevet 1. august 2013 Mente ikke akurat det- "ser ut som" er litt mer nyansert Men terskelen blir jo relativ høyere om en er bortimot uerfaren - Kan forstå skepsisen din, men jeg ligger nok ikke noe foran deg - og jeg deltar. Hvorfor? Fordi det ikke er noe annet en gagn som kommer ut av det. Jeg vet at jeg ikke kommer til å få det beste bildet (med mindre det er noe flaks som bare forståsegpåer'ne kan forklare meg), men jeg vet at jeg kommer til å utvikle meg ved å delta. Finn din egen greie å prøve på, og ikke føl at du må være den som har noe å bevise, ellers måtte jeg også avstå fra festen. For det er ikke en konkurranse, det er en fest. Gjør som de fleste andre gjør da, slå deg løs! 1 Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 1. august 2013 Forfatter Del Skrevet 1. august 2013 Takker for alle kommentarer...og det var veldig fornuftig sagt av aspirant Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 1. august 2013 Del Skrevet 1. august 2013 Ja. Randi, vakkert dette. Og Augustfest er nok ikke for debutanter ser det ut som.. Joda. Her er det plass for alle. Nor det gjelder blomster, så er det få her inne som matcher RandiA, så akkurat den lista ligger høyt. For det er ikke en konkurranse, det er en fest. Gjør som de fleste andre gjør da, slå deg løs! Veldig godt sagt Lenke til kommentar
Akre Skrevet 1. august 2013 Del Skrevet 1. august 2013 (endret) Kan forstå skepsisen din, men jeg ligger nok ikke noe foran deg - og jeg deltar. Hvorfor? Fordi det ikke er noe annet en gagn som kommer ut av det. Jeg vet at jeg ikke kommer til å få det beste bildet (med mindre det er noe flaks som bare forståsegpåer'ne kan forklare meg), men jeg vet at jeg kommer til å utvikle meg ved å delta. Finn din egen greie å prøve på, og ikke føl at du må være den som har noe å bevise, ellers måtte jeg også avstå fra festen. For det er ikke en konkurranse, det er en fest. Gjør som de fleste andre gjør da, slå deg løs! Det var et utrolig kjekkt svar.. Har vel mest å lære den som kan minst!! Endret 1. august 2013 av Akre Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 1. august 2013 Del Skrevet 1. august 2013 Det var et urolig kjekkt svar.. Har vel mest å lære den som kan minst!! Sant nok. Men det er også da det er lettest å se en fremgang. Lenke til kommentar
AnnetteM Skrevet 2. august 2013 Del Skrevet 2. august 2013 Nydelig RandiA. De skarpe fargene og blomsten. Jeg liker måten du har fått blomsten til å stå frem på jeg. Blomster kan du så her er du en sann inspirasjon for det har jeg prøvd selv og det er vanskelig Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 2. august 2013 Forfatter Del Skrevet 2. august 2013 Tusen takk, Annette...dette var litt prøving av en ny tele, så det er jo ikke direkte macro-objektiv da, men det var brukbart. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 2. august 2013 Forfatter Del Skrevet 2. august 2013 (endret) Farger: Her er det fargen rød som gjelder. - Det var flere som var ute og fotograferte i dag - Det var vel den lille, helstekte baby-grisen som skulle foreviges før den ble fortært. Bilde 2 – 2.August: Fargen er RØD Exif: 1/400 – f/4.0 - ISO 160 Exposure Compensation: 0 Focal Length: 45.0 mm Lens: LUMIX G VARIO 45-150/F4.0-5.6 Camera Model: Panasonic Lumix DMC-GX1 Farger og linjer i denne også - her går man om man vil bli begavet: Endret 2. august 2013 av RandiA Lenke til kommentar
DasMeister Skrevet 3. august 2013 Del Skrevet 3. august 2013 Situasjonen er bra. 90% av profesjonelle fotografer gjør det for markedsføring. Lenke til kommentar
Geir D Skrevet 3. august 2013 Del Skrevet 3. august 2013 Her var det mye jeg likte! Et nydelig fargespill med herlig kontrast til alt det svarte. Mange små detaljer som en kan undre seg over, som den enslige rosen som nærmest ser ut til å strekke seg frem for å lukte på godsakene, det gamle lokomotivet som er bygget om til en megagrill, den fotograferende kokken som har sollyset inn fra siden og dermed vil unngå helt flatt lys på motivet sitt. Komposisjonen sitter også godt. Blir spennende å følge med videre. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 3. august 2013 Forfatter Del Skrevet 3. august 2013 Takker, det var ikke optimalt for fotografering - Olavsfestdager, og Matfestival - tusenvis av mennesker på alle kanter. Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 3. august 2013 Del Skrevet 3. august 2013 Det var liljer med skikkelig smell i, jeg vet det ikke alltid er så lett å få dandert blomstene så de står akkurat slik du vel. Det objektivet så spennende ut, utrolig skarpt til ikke å være makro. Et artig kokkebilde,morsomt oppsyn på fotografen, og rødt ble det! Lenke til kommentar
Akre Skrevet 3. august 2013 Del Skrevet 3. august 2013 (endret) Endret 3. august 2013 av Akre Lenke til kommentar
Geir D Skrevet 3. august 2013 Del Skrevet 3. august 2013 Da øvde jeg litt mer på Fyret- men syns vel selv noe gikk tapt i fargespraket . Exp data f4 1/1250 ISO 100 11 mm Fint å øve litt. Mitt neste tips er å øve på å få posten i sin egen tråd for festen Kommenterer gjerne i din tråd, Akre, ikke her i RandiA sin tråd. For å flytte denne posten må du ta kontakt med en moderator. Et annet alternativ er å redigere bort alt i den siste posten din her og legge det inn i din tråd. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 3. august 2013 Forfatter Del Skrevet 3. august 2013 (endret) Hei Akre. Bildet ditt i din tråd var OK det, ikke så mye å endre på når det ikke er i RAW format...men det ble flotte farger nå. Men så ble vannlinjen/horisonten mer skjev her. Kanskje du kan legge det i din Augustfest-tråd. (Så sletter jeg det her etterpå) Aspirant: Det er ikke så farlig, Akre er nybegynner og vi hjelper gjerne. Hun kan jo bare slette det når hun har lagt det i egen. Endret 3. august 2013 av RandiA Lenke til kommentar
Akre Skrevet 3. august 2013 Del Skrevet 3. august 2013 Hei Akre. Bildet ditt i din tråd var OK det, ikke så mye å endre på når det ikke er i RAW format...men det ble flotte farger nå. Men så ble vannlinjen/horisonten mer skjev her. Kanskje du kan legge det i din Augustfest-tråd. (Så sletter jeg det her etterpå) Aspirant: Det er ikke så farlig, Akre er nybegynner og vi hjelper gjerne. Hun kan jo bare slette det når hun har lagt det i egen. Nybegynner såvisst! Slett i vei dere .. beklager Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 3. august 2013 Forfatter Del Skrevet 3. august 2013 Den greide du helt utmerket, Akre.. Du har jo slettet den nå, så alt er i den skjønneste orden. Prøver å finne et nytt bilde fra dagens treff som kan passe. Lenke til kommentar
Geir D Skrevet 3. august 2013 Del Skrevet 3. august 2013 Mente ikke å virke streng. Må beklage om det ble skarpt sagt av meg, det var ikke meningen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå