JorunT Skrevet 28. august 2013 Del Skrevet 28. august 2013 Godt å se at det ikke er bare mine bokhyller som renner litt over. Stramt og fint bilde, og fargerikt. Klarte du å ta dette bildet uten å måtte rette opp noen linjer etterpå? I så fall skulle jeg gjerne ha 'oppskriiften'. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 28. august 2013 Forfatter Del Skrevet 28. august 2013 Ja, Jorun - det var det øvingen bestod i - tok ett først hvor jeg måtte rette Skjevhet og perspective, men så plasserte jeg stativ i helt rett høyde og avstand - vinklet den "vide" slik at jeg fikk ytterveggene akkurat der, og det eneste jeg gjorde etterpå var å ta av litt på toppen og litt av gulvet.Dette var en fin øving med plassering av stativet, får se det slik....(Har jo satt som ett mål å variere utstyr) Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 29. august 2013 Forfatter Del Skrevet 29. august 2013 Har ikke hatt så mye macro i denne Augustfesten, så jeg tar med ett på tampen: Bilde 29 – 29.August: Fargen er gul og grønn på Meconopsis cambrica Exif: 1/125 – f/4.0 - ISO 160 Exposure Compensation: 0 Lens: Panasonic Leica DG Macro-Elmarit 45mm f2.8Camera Model: Panasonic Lumix DMC-GX1 "Oversiktsbilde": Lenke til kommentar
Akre Skrevet 29. august 2013 Del Skrevet 29. august 2013 Vakkert.. macro er imponerende Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 29. august 2013 Forfatter Del Skrevet 29. august 2013 Jøss, takker for kommentarer...har nok tatt noen bedre av den der tidligere...men nå er det årets som gjelder. Lenke til kommentar
Rowdy Skrevet 29. august 2013 Del Skrevet 29. august 2013 Skikkelig bra! Kan se ut som en champagneflaske som bruser over, omkranset av blomster Veldig pent bilde. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 29. august 2013 Forfatter Del Skrevet 29. august 2013 Takker, Rowdy - ja, flaskefasong på den der, og den er veldig fremtredende i blomsten også. (se spoiler) Lenke til kommentar
Mr. Sanders Skrevet 29. august 2013 Del Skrevet 29. august 2013 Herlige farger og den tingen i midten (er det også støvbærer?) var kul andereldes enn hva man normalt ser. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 29. august 2013 Del Skrevet 29. august 2013 Herlige farger og den tingen i midten (er det også støvbærer?) var kul andereldes enn hva man normalt ser. Ikke si det til noen, men det er egentlig en liten romstasjon som noen aliens har etablert i hagen til RandiA Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 29. august 2013 Forfatter Del Skrevet 29. august 2013 Takker Mr. Sanders - og jeg har nok mange slike romstasjoner rundt huset her ja, tomsi... Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 29. august 2013 Del Skrevet 29. august 2013 Bilde 29; vakkert, og særdeles fargefint! Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 29. august 2013 Del Skrevet 29. august 2013 Har masser av denne gule valmuesøsteren også, den sprer seg som ugras, men aldri sett på den fra denne vinkelen, nydelig bilde, fint utført. Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 29. august 2013 Del Skrevet 29. august 2013 Jeg har mengder av denne gule valmuesøsteren i egen hage, den er mest som et ugress, men jeg har aldri sett den fra denne vinkelen. Nydelig bilde, fint utført! Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 30. august 2013 Forfatter Del Skrevet 30. august 2013 Den er et fint "ugress" Jorun. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 30. august 2013 Forfatter Del Skrevet 30. august 2013 Det var vanskelig med foto i dag...for mye sol, men her gjorde det ikke så mye at den skinte gjennom kronbladene på liljene. Bilde 30 – 30.August: Fargekontraster - Lilium Nerone Exif: 1/250 – f/7.1 - ISO 100 Exposure Compensation: 0 Lens: : EF-S60mm f/2.8 Macro USM Camera Model: Canon EOS 50D Lenke til kommentar
Rowdy Skrevet 30. august 2013 Del Skrevet 30. august 2013 (endret) Synes lyset er fint. Synes og det gjorde seg med de blå plantene akkurat passe diffust i bakgrunnen. Så dette er liljer ja :-D Og så bruker du 50d med 60 millimeteren Endret 30. august 2013 av Rowdy Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 30. august 2013 Forfatter Del Skrevet 30. august 2013 Ja, tenk den fikk luftet seg, Rowdy - jeg synes i hvert fall jeg har vært flin til å variere utstyr, bruke mest mulig denne August-festen...og det er jo noe. Lenke til kommentar
awesnes Skrevet 30. august 2013 Del Skrevet 30. august 2013 Nydelig lys på vinrød og soppbildet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå