Gå til innhold

Augustfest 2013 - RandiA - Linjer og farger

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmm... de begynner å komme allerede nå - Høstfargene

Bilde 24 – 24.August: Høstfarger - Glowing in the Sun

9586353442_68f1f54de0_z.jpg

Exif: 1/320 – f/6.3 - ISO 160

Exposure Compensation: 0

Lens: Panasonic Leica DG Macro-Elmarit 45mm f2.8
Camera Model: Panasonic Lumix DMC-GX1

Endret av RandiA
Lenke til kommentar

Rosebildet 21. August er nydelig! Flott komposisjon, lys, speiling og fargetoner.

Motlysbildet av Eiving ble også flott. Liker ditt original mest - jeg synes ikke at stolpen forstyrrer, men det er kanskje for at jeg var med og vet at de stolpene var hovedtemaet for treffet.

Godt bruk av lys i glassbildet og fin stemning.

Bladet glöder virkeligen, vakkert, men det föles litt tidlig...

Lenke til kommentar

Takker, Helena...det røyner på å finne motiver nå....tar jo vanligvis ikke med meg kameraet så langt av gårde, for da er jeg på sykle- eller trenings-turer og da passer det ikke inn i joggingen....

Er usikker på hva "røyner" betyr, men gjetter på at det begynner å bli vanskelig? Har det samme problemet, dog ikke av den samme grunnen, men vi skal vel få det til tror jeg. :) Ikke mange dager igjen nå.

Lenke til kommentar

Sopp pluss stein, blir kanskje Steinsopp da? Men jeg tror muligens heller det er en Fløyelsrørsopp....

Bilde 25 – 25.August: Fargen er "Brunish"

9595021514_e158e99aab_z.jpg

Exif: 1/15 – f/5.6 - ISO 160

Exposure Compensation: 0

Lens: Panasonic Leica DG Macro-Elmarit 45mm f2.8
Camera Model: Panasonic Lumix DMC-GX1

Lenke til kommentar

Takker, ja det begynner å bli dårlig med motiver nå....phuuhh

Phuuhh - Godt sagt :) Synes det kan bli tungt å holde koken, selv som Pingle.

Du får dette bra til. Både innsats, resultat, og kommentering i andres tråder.

Pent bilde av Skogsøte den 20. Fint utsnitt.

Nydelig speiling av den rosa rosen. Pen uskarp bakgrunn.

Stilig motlysbilde av Eivind. Det virker som fotogjengen deres er på mange trivelige turer.

Liker veldig godt bildet av rødvinsglassene. Synes du har fått til den oppgaven godt, med fin redigering.

Bilde 24 : Det er sånn man tar bilde av et høstblad. Meget fint.

Samme kommentar til bildet av soppen!

Lenke til kommentar

Du verden, det var grundige kommentarer, takk Rowdy...må nok innrømme at jeg har tatt mange lettvint-løsninger; har nok ikke hatt så mye tid å bruke på dette som jeg burde...men greit å være med slik at man holder foto-hobbyen sånn passelig ved like..

Lenke til kommentar

Jeg vil også kommentere bildet fra 22 august. Og det mest fordi jeg synes at bildet var best med stolpen. Det tilfører bildet noe jeg ikke helt klarer å beskrive. En motvekt, kanskje? Et element som viser hva motivet prøver å fotografere, i motsetning til at han bare står og tar bilder på måfå?

Uansett så synes jeg det var et fint bilde. Flotte farger med klar og sterk silhuett. Og det gir meg en assosiasjon av en som filmer med et veldig gammelt filmkamera. Et slik som ofte er med i logoer til filmklubber eller kinoer.

(Men det er nok bare meg)

Rødvinsglasset med det rare i, var en interessant komposisjon. Fikk assosiasjoner her og. Denne gang til Indiana Jones, men det er strengt tatt ikke så relevant i denne sammenhengen. :)

Bladbildet var et slik bilde jeg har prøvd å få til i mange dager nå, uten å lykkes selvsagt. Men jeg er ikke overrasket at du lykkes med ditt bilde. Flotte og sterke farger som gjør seg bra på den grønne eng.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...