Gå til innhold

Augustfest 2013 - Sommeren er på hell

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vi nærmer oss nå halvveis i måneden og jeg må si jeg er imponert over deltagelsen i år. Håper dere holder ut, nå som de fleste er tilbake fra ferie og skolen begynner igjen.

Jeg har ikke hatt tid til å kommentere alle trådene, men ser at det er andre som har vært veldig flinke. Det er kanskje noe resten av oss kan bli flinkere til?

Lenke til kommentar

Bruk full editor

i øverste venstre hjørne, i symbol nr 3 fra hjørnet (firkant med noen blå streker i), ligger det mange forskjellige koder.

klikk på pilen bak det hvite feltet, og gå ned til spoiler. Du kan allerede nå legge tekst, men jeg foretrekker bare å klikke OK.

Du får nå to "spoiler i klammer". Alt du skriver og alle bilder du legger mellom start spoiler og slutt spoiler vil ligge skjult i spoiler i din post.

Et annet alternativ er å skrive inn spoiler tagsen direkte i teksten ved å bruke firkant-klammer:

[spoiler]
bilde / tekst legges inn her
[/spoiler]

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar

Vi nærmer oss nå halvveis i måneden og jeg må si jeg er imponert over deltagelsen i år. Håper dere holder ut, nå som de fleste er tilbake fra ferie og skolen begynner igjen.

Jeg har ikke hatt tid til å kommentere alle trådene, men ser at det er andre som har vært veldig flinke. Det er kanskje noe resten av oss kan bli flinkere til?

Ja her er det mange godbiter, sliter med å rekke over alle, men tar det litt stykkvis og delt når jeg får tid. Sommerferien begynner nå :-)

Lenke til kommentar

Gleder meg til å komme hjem til en relativt kjapp og stabil internett-linje så jeg kan ta en grundigere titt på sist ukes bilder, sitter på Mallorca på en treg pc og et tregt og ustabilt internett, så da er det en tålmodighetsprøve å skulle bla seg gjennom et x antall bilder...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har nå forsøkt å klare over to bilder i uka som pingle. Har da tenkt at dette må være mellom hver torsdag. Er innenfor frem til torsdag som kommer denne uka, men forsto jeg rett at man da har levert minimum innen månedsslutt? Skal prøve å få til mer altså. Bare lurer på om jeg har forstått rett?

Lenke til kommentar

Takk, Tom!

Skal prøve å få til noe mer. Sliter litt med å finne på hva jeg skal ta bilde av til å ta med her. Det blir igjen blankt i hodet på slutten av den festen her og.

Kan liksom ikke ta bilde av hva som helst når man bør ut på tur for å ta det, og så skal man igjen finne noe man ønsker å ta et bilde man blir passelig fornøyd med.

Sikkert mange som kjenner seg igjen i sine utfordringer.

Endret av Rowdy
Lenke til kommentar

Jeg selv har jo valgt prosjekt og står dermed noe friere. Jeg har nok bilder til prosjektet mitt allerede; men har tenkt å få med meg en bro til før jeg konsentrerer meg å få laget en serie av fangsten.

Du har vel ikke trålet hele Drammen i denne festen, så det er vel mulig å finne på noe mer?

Lenke til kommentar

Perfekt med prosjekt i tilfeller som ditt, hvor man skal reise, og velger et emne.

Er litt lei av fotogafering på bynivå etter aprilfesten, men burde vært flinkere. Det er jo ved å øve at man etterhvert kan få frem fine motiver av dagligdagse objekter :)

Ellers er det helt topp å være med på denne festen og. Føler stort utbytte av det selv. Skulle bare vært litt flinkere til å kommentere og kommentere mer.

Endret av Rowdy
Lenke til kommentar

Ellers er det helt topp å være med på denne festen og. Føler stort utbytte av det selv. Skulle bare vært litt flinkere til å kommentere og kommentere mer.

Det han sa :)

Morsom og lærerik fest. Fantastisk mye bra bilder og talentfullle deltakere. Veldig mye inspirasjon å dyppe tåneglene i. For ikke å nevne det som sikkert går meg hus forbi. Men man rekker jo ikke over alt :(

Lenke til kommentar

Hvordan var det igjen med prosjekt? Ingen krav til antall bilder totalt? Må jeg bruke de bildene som er postet i presentasjonen? Spoilerbilder??

Jeg har nevnt at serien bør være på et sted mellom 5 og 10 bilder. Tanken er at man bruker bilder man har postet - nå har du jo tre dager igjen; så du kan godt gå igjennom samlingen og poste noen du vil ha i serien din. Jeg synes at det kan være greit å velge blandt de som er i spoiler også.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har nevnt at serien bør være på et sted mellom 5 og 10 bilder. Tanken er at man bruker bilder man har postet - nå har du jo tre dager igjen; så du kan godt gå igjennom samlingen og poste noen du vil ha i serien din. Jeg synes at det kan være greit å velge blandt de som er i spoiler også.

Det med 5-10 bilder i serien har jeg fått med meg. Skal nok få noe til tenker jeg. Prosjekt likte jeg, er liksom litt gøy å konsentere om ett tema. Gleder meg alt til Oktoberfesten. Det var "ikke zoom", var det ikke? Da blir det 100mm eller 24mm, den sistnevnte er egentlig nesten ikke brukt...

Lenke til kommentar

Det med 5-10 bilder i serien har jeg fått med meg. Skal nok få noe til tenker jeg. Prosjekt likte jeg, er liksom litt gøy å konsentere om ett tema. Gleder meg alt til Oktoberfesten. Det var "ikke zoom", var det ikke? Da blir det 100mm eller 24mm, den sistnevnte er egentlig nesten ikke brukt...

Morsomt at du liker Prosjekt - det passer meg også godt.

Det stemmer at det er "ikke zoom" i oktober. Du har vel skaffet deg 6D nå? Da kan 24mm bli morsomt.

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar

Jo, 6D har jeg. Og hadde 5D2 da jeg kjøpte det.. Er egentlig ikke noen grunn annen enn at jeg har andre objektiver.. det jeg liker best er 70-200, det jeg likte minst var 24-70 (som jeg ga bort sammen med 5D'en). Og nå savner jeg noe mellom 35 og 70mm. Så kanskje det blir innkjøp av en 50mm snart, eller en 24-70..

Lenke til kommentar

Når måneden er over, velger du de 3 bildene du liker best, så legger du de inn i galleriet. Dette er en tråd som blir opprettet i slutten av august. De som deltar på prosjekt-oppgave nivå, presenterer den ferdige bildeserien sin.

Annet

Har dere noen spørsmål, så vær ikke redd for å komme med de her.

Har denne galleri tråden blitt opprettet? Hvor finner jeg den?

Lenke til kommentar

Når det nå bare gjenstår noen få bidrag som kommer vi får se publisert fra enkelte deltakere rett over månedsskiftet, så synes jeg det er på sin plass å takke alle de som har deltatt i augustfesten som bidragsytere og for å gi sine tilbakemeldinger.

Jeg skulle gjerne ha kommenterte enda flere bilder og bidragsytere, men det er av og til litt vanskelig å komme med gode (konstruktive) tilbakemeldinger.

Dette er min 4. månedfest og når jeg prøver å tenke tilbake så tror jeg ikke at jeg (total sett) har opplevd et bedre nivå. Noen av oss har nok levert bidrag som både har variert fra det flotte til det mer "jevne" (har ikke det rette ordet). Noen har holdt seg på et høyt nivå gjennom hele festen.

For min egen del så har det absolutt vært noen "høydare" og samtidig så har jeg hatt noen bidrag som det ikke er så mye å si om. Men uansett så gir slike fester god "læring" for enkle amatører som meg selv, og derfor håper jeg å klare å gjennomføre kommende fester også.

Læringen er på flere plan, det å utfordre seg selv er meget nyttig og tilbakemeldinger er av det gode. Jeg tar gjerne haugevis med "negative" kommentarer hvis de er konstruktive. Men det å se på hva dere klarer å levere, sjekke EXIF'ene deres, studere motivene deres o.s.v. gir en minst like nyttig læring.

Jeg har vel funnet det jeg kaller gode bilder hos samtlige jeg har besøkt, men samtidig så er det enkelte av dere som har imponert meg spesielt mye. Ikke bare for gode bilder, men også for måten dere gjennomfører det (temaet) dere la opp til når måneden startet.

Siden nivået generelt er så bra så er det kanskje feil å trekke frem enkelte deltakere, men for meg så er det noen av dere som jeg ønsker å nevne.

Substitute - som med sine flotte portretter har gitt meg mange gode "tips" for hvordan jeg i fremtiden kan forbedre et område der jeg så sårt trenger å forbedre meg. Jeg venter ivrig på dine "ferieportretter"!

Mr. Sanders - som med sine "Stilleben" (norsk for Still life?) har vist en flott evne til både å tolke konkrete tema med ting som han rundt seg i huset, men også med å finne like gode motiv (av samme type) ute i naturen.

HelenaN - som har vist meg hvor "vakkert" det dagligdagse livet i byen kan være. Selv om jeg ikke vil klare å gjennomføre en hel utfordring med slike bilder, så håper jeg at du har inspirert meg til å finne motiver i kommende utfordringer som jeg kan bruke som bidrag enkelte dager.

Ringperm - siden blomsterbilder (macro/nærbilde) er noe jeg liker både å se på og å fotografere selv, så kan jeg ikke si noe annet enn at jeg er imponert. Selv om jeg er fornøyd med en god del av mine egne bidrag, så er det noe med enkelte av dine blomsterbilder som inspirerer meg til å prøve å utvikle min "tilnærmelse" til denne typen bilder.

Takk for følget!

Endret av polljen
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Litt til vurdering, Tom:

Jeg synes sist fest det burde vært fire bilder i galleriet. Føler det samme denne gangen.

Det har jo tydeligvis tidligere blitt konkludert med tre bilder, men hva synes du?

Jeg synes det kan gi litt mer mulighet for variasjon i utvalget fra hver bruker. Eller så blir det etterhvert fire- vil ha fem :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...