Gå til innhold

Augustfest 2013 - Sommeren er på hell

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vil bare sitere en kommentar fra apsirant - det er dette festen handler om:

Godt sagt ja.....jeg tar det ikke så høytidlig, i alle festene har det viktigste for meg vært at jeg har blitt pushet, motivert og inspirert til ut og fotografere......det er uansett det man lærer av, øving, pluss ideer fra andres tråder.....

Lenke til kommentar

Jeg vil bare si at det virker som om noen er redd for å ikke være god nok, eller synes ikke de selv er noe flink. Hei, jeg synes selv ikke jeg er noe flink. Jeg blir aldri helt fornøyd med mine egne bilder. Det er litt av greia med slike utfordringer, vi skal ut på glattisen, utfordre oss selv for å bli bedre i noe vi er dårlig i. Jeg skal ta bilder av det jeg er dårligst i, og attpåtil skal jeg prøve å levere i Entusiastklassen. Det kan resultere i 31 dårlige bilder. Men med litt rettledning og seriøse tilbakemeldinger så vil jeg nok lære masse. Det kan bare være positivt.

Tidsfaktoren er veldig viktig synes jeg. Dess mer tid du legger inn i å få et bra resultat, dess nærmere kommer du. Skal du bli god så må du være villig til å ofre litt tid. Jeg er av den oppfattelsen at du kan bli god i omtrent hva som helst bare du bruker nok tid og går inn for det. Du når 90% med innsats og tid, de siste 10% er det noen som bare har.

Lenke til kommentar

Synes Aspirant og Substitute er veldig fornuftige :)

Jeg har kastet meg på denne festen for aller første gang. For meg handler det om å lære. Jeg føler at jeg kanskje står litt fast til tider, men da er det fint at noen kan gi meg et lite dytt og kanskje si hva jeg bør gjøre bedre :) Her er det jo masse konstruktive tilbakemeldinger.

Lenke til kommentar

Shit jeg sliter litt i dag. Det er alt for skarpt lys. Har vandret rundt i flere timer uten å finne noen spennende motiver og som ønsker å bli tatt bilde av. Når man finner noe, så er det stor sannsynlighet at de sier nei.

Du kan jo spørre deg selv om du kan få ta et bilde med selvutløser.... :hm:

Lenke til kommentar

Shit jeg sliter litt i dag. Det er alt for skarpt lys. Har vandret rundt i flere timer uten å finne noen spennende motiver og som ønsker å bli tatt bilde av. Når man finner noe, så er det stor sannsynlighet at de sier nei.

Må du ta bilder av mennesker da?

Du kan jo eventuelt gå hjem i kjelleren og bygge noe artig. sleng inn en blits og lek deg?

Lenke til kommentar

1280 lengste side, nå begynte jeg å bli usikker - har alltid brukt det før, men ser mange tar link fra Flickr og bildene blir større da - så begynte jeg også med det, men er bildet større enn reglene sier da? Jeg gjør det om, om jeg har lagt feil størrelse da.....

Lenke til kommentar

Bildestørrelsen er en anbefaling når man laster opp direkte på forumet. Delvis for at bildene ikke skal ta for lang tid å laste opp for oss som ser på de; og delvis for at dere ikke skal bruke opp kvoten for fort. Nå er forumprogramvaren blitt bedre, og linjene våre raskere; så det er ikke like viktig lengre. Men det hender jo at man er utenlands. og da blir det fort dyrt.

Når vi linker fra Flickr, så er ting litt anderledes - er laster man opp så stort man ønsker, ut i fra helt andre behov. Nå er linkemekanismen til Flickr slik at det er ikke så viktig hvor stort bildet faktisk er; vi linker i steden til et mindre bilde på 500px eller 640px. Så kan de som vil se nærmere på bildet gå inn og finstudere.

Lenke til kommentar

@smart1

Bruk full editor

i øverste venstre hjørne, i symbol nr 3 fra hjørnet (firkant med noen blå streker i), ligger det mange forskjellige koder.

klikk på pilen bak det hvite feltet, og gå ned til spoiler. Du kan allerede nå legge tekst, men jeg foretrekker bare å klikke OK.

Du får nå to "spoiler i klammer". Alt du skriver og alle bilder du legger mellom start spoiler og slutt spoiler vil ligge skjult i spoiler i din post.

Lenke til kommentar

@smart1

Bruk full editor

i øverste venstre hjørne, i symbol nr 3 fra hjørnet (firkant med noen blå streker i), ligger det mange forskjellige koder.

klikk på pilen bak det hvite feltet, og gå ned til spoiler. Du kan allerede nå legge tekst, men jeg foretrekker bare å klikke OK.

Du får nå to "spoiler i klammer". Alt du skriver og alle bilder du legger mellom start spoiler og slutt spoiler vil ligge skjult i spoiler i din post.

Flott! Takk skal du ha! :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...