Gå til innhold

Augustfest 2013 - Sommeren er på hell

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis man er ute og reiser og tar bilder men har dårlig med nett tilgang, kan man da vente til litt senere i måneden med å publisere de? Exif data viser jo datoen bildet er tatt.

Ja, det er lov. Det er mange som har gjort det i tidligere fester.

Lenke til kommentar

Hva blir definert som den første uken, torsdag til søndag eller de 7 første dagene? Kommer til å bli lite bildetaking de 10 første dagene i august da jeg har et par eksamener jeg må ta da.

Et godt spørsmål. Vi har prøvd litt forskjellige modeller, men ved si at alle ukene begynner på samme dag som den første i måneden, ( torsdag denne gang), så blir det minst grining ... De siste 3 dagene kan anses som litt under en halv uke, så det er rimelig å si at minst 1 av de dagene bør være med som kandidat, mens pinglene kan velge om de vil poste noe som helst.

Jeg vil si at det er mulig å få til et par korte fototurer innimellom, selv i en periode hvor man driver med eksamensforberedelser - det er tross alt lurt med noen pauser.

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar

Mange nye festdeltakerne, eller innbiller jeg meg det?

Det er en god del nye deltagere - en kombinasjon av forside-eksponering og muligheten for en premie hjelper nok på. Det ser ut til å være en del som har vært på forumet en stund, så de ser kanskje dette som en mulighet til å bli mer aktiv.

Lenke til kommentar

Jeg har også meldt meg på.

Kanskje jeg har lagt lista litt høyt med tanke på nivået, men håpet er at det skal være drivkraft til å få til noe ut over det jeg føler meg sikker på å greie. Det er jo ment som en utfordring.

Akkurat nå har jeg ikke problemer med å finne utfordringer i fotohobbyen min - jeg har jo fått meg en kurant blinkemaskin :).

Jeg har ikke ferie før om halvannen uke, og jeg har vært lite aktiv med innlegg på forumet da det er mer å gjøre på jobben for oss få som er der mens brorparten har lullet seg bort i fjerne palmesus eller nattlige fisketurer på hytta. Å fullføre i henhold til nivå er en utfordring i seg selv. Let the games begin!

Lenke til kommentar

Jeg registrerer foreløpig at det er 24 pingler, 10 kandidater, 3 entusiaster og 2 prosjekter sålangt. Kan det være at det er mange som ikke tør å satse høyt nok? Eller er det for mye fint vær? Det er i hvert fall imponerende bra oppslutning.

Min erfaring er at juni og august er travle måneder, så det er mange pingler da. Pingle er også det nivået som de flest begynner på.

Det er meget god oppslutning - det er på nivå med de beste april- og oktoberfestene.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg registrerer foreløpig at det er 24 pingler, 10 kandidater, 3 entusiaster og 2 prosjekter sålangt. Kan det være at det er mange som ikke tør å satse høyt nok? Eller er det for mye fint vær? Det er i hvert fall imponerende bra oppslutning.

Det er vel ikke meningen at man må "slite" for å klare gjennomføre det. Velg et nivå der du slipper stresse mener nå jeg.
Lenke til kommentar

Har hatt litt tid til å se på bilder her i dag. Utrolig stor variasjon i tema. Mye fine bilder.

Enig, masse gode og varierende bilder. Blir hyggelig å fölge med, men også tidskrevende. Jeg kommer mest trolig ikke å ha tid til alle samtidlig, så jeg sjekker noen tråder hver dag og kommenterer etter hvert.

Lenke til kommentar

Jeg var som vanlig feig og gikk for Pingle, men vil endre til Prosjekt-oppgave (eller muligens Kandidat). Hvis man velger Prosjekt, er det lov å poste andre typer av bilder også? Eller skal man kun poste bilder som passer til prosjekttemaet?

Oppgradering går allltids greit.

Når det gjelder prosjekt, så er tanken at alle bildene skal ha noe med prosjektet å gjøre. Det er der utfordringen ligger. Så da synes jeg det blir feil å poste andre ting. Det er selvsagt lov å poste et bilde som man er usikker på om det passer inn. For å få noe feedback ut i fra det.

Lenke til kommentar

Oppgradering går allltids greit.

Når det gjelder prosjekt, så er tanken at alle bildene skal ha noe med prosjektet å gjøre. Det er der utfordringen ligger. Så da synes jeg det blir feil å poste andre ting. Det er selvsagt lov å poste et bilde som man er usikker på om det passer inn. For å få noe feedback ut i fra det.

Det er greit! Tenkte noe slikt jeg også, men ville bare sjekke. Skal tenke til imorgen om jeg skal gå for prosjekt eller kandidat. Tror det blir prosjekt, for jeg har lyst på en skikkelig utfordring.

Lenke til kommentar

Det er greit! Tenkte noe slikt jeg også, men ville bare sjekke. Skal tenke til imorgen om jeg skal gå for prosjekt eller kandidat. Tror det blir prosjekt, for jeg har lyst på en skikkelig utfordring.

Det er alltid lurt å spørre.

Jeg tror også prosjekt er noe som passer deg; du har jo et såpass erfaren at det å ta bilder hver dag ikke er en så stor utfordring lenger. Om dagens bilde ikke passer inn i prosjektet du velger, så er det ikke verre enn at du putter det i en spoiler-tag.

Lenke til kommentar

Har hatt litt tid til å se på bilder her i dag. Utrolig stor variasjon i tema. Mye fine bilder.

100% enig der.

Nå er jeg ikke noe flink til å kommentere bilder, så dere må ikke bli skuffet om jeg ikke kommer med en kommentar. Jeg tar meg tid til å se på alle bidrag; og leser alle kommentarer.

Jeg synes at det morsomt at det flere av "gamlekara" som har meldt seg på i tillegg til mange nykommere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...