Gå til innhold

Augustfest 2013 - Sommeren er på hell

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det bestemt med ny kategori? Jeg vil bruke måneden til å ta bilder ''på tur med tassen'', en liten hund jeg passer nå.

Ting er ikke helt bestemt enda - prøver å samle inn innspill. "På tur med tassen" høres ut som en god kandidat til et prosjekt.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det blir stor stas med denne augustfesten. Skal på en aldri så liten ferie og kommer selvfølgelig til å ta masse bilder. Blir kanskje sporadisk opplastning under selve turen, men jeg tar med laptop og internett er heldigvis tilgjengelig.

I tillegg skal jeg investere i ett nytt objektiv, men har ikke helt bestemt meg for hvilket det blir.

Savner litt vidvinkel på objektivet jeg har nå (Canon EF 24-105 f/4L IS USM - https://prisguiden.no/produkt/canon-ef-24-105-f-4l-is-usm-35998 )

Usikker på om jeg skal gå for en telezoom eller om det blir vidvinkelen som kommer til å bli utslagsgivende.

Lenke til kommentar

*** GODE NYHETER ***

Da kan jeg fortelle dere at vi har en sponsor til denne festen; Japan Photo stiller opp med gavekort til alle som fullfører festen ut i fra de målene de har satt seg.

I den forbindelse, er det viktig å huske på at det ikke er mulig å gå ned et nivå mens festen pågår (f.eks. fra kandidat til pingle), så det er viktig å sette listen riktig før start. Det er alltid lov å være mer aktiv enn det man har satt seg opp som.

• Liker 1
Lenke til kommentar

En "fri-kategori" hadde passet meg bra. Kanskje som en variant av pingle, dvs at man legger ut to til tre bilder per uke, men at de godt kan være tatt på samme dag. Det skader ikke å forsøke en måned og se hvordan det går. Innen neste månedsfest vil det helt sikkert komme forslag til endringer.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Kanskje som en variant av pingle, dvs at man legger ut to til tre bilder per uke, men at de godt kan være tatt på samme dag.

En utvidet pingle høres greit ut.

Det skader ikke å forsøke en måned og se hvordan det går. Innen neste månedsfest vil det helt sikkert komme forslag til endringer.

Ja, det er jo ikke verre enn det.

Lenke til kommentar

Det blir litt for enkelt med frikategorier. Dette skal jo være LITT utfordrende. Vi har jo månedstråden som har mer frihet.

I dag er jo utfordringen å ta bilder jevnt og trutt; tanken med prosjekt er at man istedet jobber seg mot et mål, men tilpasser fotograferingen etter ens ledige timeplan.

Lenke til kommentar

I dag er jo utfordringen å ta bilder jevnt og trutt; tanken med prosjekt er at man istedet jobber seg mot et mål, men tilpasser fotograferingen etter ens ledige timeplan.

Dersom man har større frihet innen et "prosjekt" synes jeg det høres bedre ut, ja.

Lenke til kommentar

Takk for input til det nye nivået jeg tenker på. Etter en runde i tenkeboksen, så tror jeg at det grei å gi friere tøyler til fotografering i forhold til posten, mot at fotograferingen knyttes til et konkret mål; slik at det blir en reell utfordring.

En oppdatert beskrivelse av det nye nivået:

Deltager-nivå: Prosjekt-oppgave

Du har valgt deg et konkret foto-prosjekt som i slutten av måneden skal endre opp i en bildeserie på 5-10 bilder. Du velger selv hvor ofte du vil ta bilder, og bilder tatt i en fotosesjon kan fordeles over flere dager; men maks. et bilde skal postes hver dag. Det anbefales at du har minst fire foto-sesjoner i løpet av måneden og at det presenteres 3-4 bilder i uka. Ikke alle bildene trenger å ende opp i bildeserien. Den endelige bildeserien presenteres på slutten av måneden i galleri-tråden.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis jeg ikke får noen gode argumenter mot dette, så legger jeg den inn litt over midnatt.

Jeg har ikke hørt noen protester, så da blir det mulighet for prosjekt-oppgave nivå i denne festen.

Jeg har også gjort noen endringer i reglene, så jeg håper dere kan ta en titt og komme med korreksjoner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...