Konto brukes ikke Skrevet 28. juli 2013 Del Skrevet 28. juli 2013 Har sjekket programmer, men finner ikke de 3 som bør fjernes utifra 'guider' på nett. Endrer i IE slik 'guide' også sier, men det endrer seg tilbake med en gang. Kjørt reg-cleaner og Spyhunter uten at det tar det. Noen som har tips til hvordan jeg skal bli kvitt svineriet? Regner med det har kommet med et program vedkommende har lagt inn, men utifra hva vedkommende sier, så har det vært minst 4 mnd siden det oppstod. (denne trodde sønnen hadde lagt det inn og trodde han ville ha den) Fins ingen gjenopprettings-punkt før denne. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 28. juli 2013 Del Skrevet 28. juli 2013 Har du prøvd dette: http://malwaretips.com/blogs/remove-searchnu-hijack/ Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 28. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2013 Eneste jeg ikke har prøvd der er Hitman. Malewarebytes fant 0. Som sagt, så finner jeg ingen program å avinstallere heller, slik det er beskrevet Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 30. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2013 Hmmm ... Har ikke tilgang til PC atm, men det jeg begynte å tenke på er at når jeg fjerna 'startside' og ikke fant noen addons (eller hva det kalles til IE) eller andre ting, men når denne startsiden ble endret tilbake bare man slo av IE og startet den igjen, så må det vel være en eller annen prosess(er) som ligger og gjør det? I register står side vi vil ha som startside, og ingen oppføringer av searchnu fins der. (det som var, ble sletta) Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 30. juli 2013 Del Skrevet 30. juli 2013 Hadde samme problem tidligere i år. Lastet ned en flac til mp3 konverter og endte opp med en browser hijacker. Så der låg mange løsnigner på nett, men tingen var at filene er spredt utover hele C:\ med forskjellige navn. Noe ligger i registeret og noe ligger ellers på systemet ditt. Jeg prøvde deg jeg maktet, og bestemte meg for å sikkerhetskopiere det lille jeg hadde på C:\ og tok en komplett reformat. Sikreste og enkleste løsningen du gjør igrunn. Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 30. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2013 Ja, det foreslo jeg til de som har maskinen, men de ville prøve litt først. Tror jeg skal prøve frampå med det igjen. For vanskelig å si hva som dro dette med seg iom at de har hatt det så lenge - har sagt ifra om at de må registrere og si ifra med en gang neste gang, så de i alle fall kan unngå å legge inn det igjen med samme. Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 30. juli 2013 Del Skrevet 30. juli 2013 Man må være obs på hva man installerer. Jeg inkludert. Er veldig fort gjort å trykke neste, neste, neste og BAM så er det gjort. Slike snikprogram som de legger inn som for eks, ASK(mye omtalt om dagen) i java installer. Som om Java ikke har nok problemer allerede. Daemon tools, har vel også en rekke blatware som de prøver å prakke på deg. Synes fint lite om slikt. Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 30. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2013 Hehe, ja, jeg nevnte nettopp Java til dem på slikt, men at det mest sannsynlig sikkert hadde lagt seg inn uten at de har fått mulighet å velge det bort. (Forøvrig er Java fullstendig useriøs med dette iom at det er avhaket som standard) Mest sannsynlig sønnen deres som ikke er så bevandret på data ennå som har gjort det - så sånn sett en fin lærdom for han. (samt foreldre, for de er ikke så erfaren de heller) - Jeg har lært de å lage gjennopprettingspunkt, slik at de i alle fall kan gjøre det neste gang når den fungere som den skal, med passe mellomrom. Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 30. juli 2013 Del Skrevet 30. juli 2013 Godt å vite at du har laget gjenopprettingspunkt, men du fått fjernet dritten? Jeg måtte formatere for å få fjernet dette desverre. Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 30. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2013 (endret) Nei, ikke fjernet og heller ikke laget punkt til de. De punktene de hadde var ikke gamle nok. Men jeg lærte de om det, slik at de kan gjøre dette når maskin er bra igjen. (så regner med de går med på å bruke speil maskinen ble levert med - når de ser de ikke får det vekk) Endret 30. juli 2013 av KarpeSkrotum Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå