Gå til innhold

[Løst] Komprimere treningsprogram

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Siden alle glemmer å føre dette opp av en eller annen grunn, må jeg spørre: hva er målet ditt? Størrelse eller styrke? Lite ryggtrening for et program som tilsynelatende er volumbasert.

Har du forresten ført opp øvelsene i rekkefølgen du utfører dem på treningssenteret?

Lenke til kommentar

Ja, jeg har ført dem opp i den rekkefølger jeg utfører dem.

Jeg har ikke noe eksakt mål jeg trener for, men så klart har jeg jo lyst til å ha en kropp som er flott å se på. Jeg har ikke noen planer eller mål å se ut som Hulken, men satser på at jeg etter hvert klarer å opparbeide meg en forholdsvis grei muskelmasse. I tillegg har jeg hørt fra flere kilder at det å trene i ung alder fører til et bedre liv senere.

Lenke til kommentar

Gjør de største øvelsene først. F.eks bør markløft og knebøy komme først på sine respektive dager. Å slite ut quads før du skal bort og sette vekt på skuldrene og kjøre ræva i bakken er ikke det lureste du gjør, for da er det ikke sikkert du kommer deg opp igjen. Samtidig er knebøy en langt mer krevende og rekrutterende øvelse for musklene dine. Dips bør forøvrig komme før de andre tricepsøvelsene også.

Det fjerning av øvelser angår, har du egentlig et relativt 'lite' treningsprogram siden du har fokus på volum. Øk intensiteten din. Løft litt tyngre, gå for 8 reps per sett i overkroppen og ha max 30 sekunders pauser, så burde treningsdagene dine gå ganske fort.

Vil si at man har alltid tid til det man vil ha tid til, så at du får for dårlig tid til å trene 3-4 ganger i uka bare fordi du begynner på VGS høres for meg ut som en unnskyldning til å kunne slacke. Du er på skolen til typ 4, så har du ytterligere 7-8 timer på deg til å trene, spise og hva enn ellers du bedriver tiden med før du legger deg.

Lenke til kommentar

Takk for god hjelp, alle tips tas imot med stor takk!

Etter å ha tenkt meg litt om, og gjort noen mindre endringer i programmet, har jeg bestemt meg for å gå for tre treningsdager likevel. Det er som du sier, man får til det man vil ha tid til.

Er det forresten noen øvelser jeg ikke har med i programmet som burde være der? Jeg vil nemlig ha et program som er så effektivt som mulig og som jeg får best mulig utbytte av...

Lenke til kommentar

Hmm... Roing ja. Jeg har absolutt vurdert det, men grunnen til at jeg ikke inkludert det i programmet mitt (ennå) er fordi jeg ikke helt hvordan øvelsen skal utføres. Jeg har sett noen videoer på Youtube og lest rundt på nettet, men jeg blir ikke helt klok på forklaringene som blir gitt. Så hvis noen kunne tenkt seg å gi meg en kjapp innføring, hadde jeg virkelig verdsatt det! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...