Gå til innhold

Finnes det et bildeprogram a la Iphoto for vanlige pcér?

Anbefalte innlegg

Jeg skal laste inn bildene mine på en vanlig PC (ny i vår). Jeg skal laste inn bilder både fra kamera og cdér. Normalt sett bruker jeg Iphoto på Mac, og da er det bare å sette inn cd´er eller koble til kameraet, og så lastes bildene inn på Iphoto. På en vanlig pc trenger jeg kanskje å laste ned et program først, eller er det bare å gjøre som jeg pleier?

Dersom det ikke ligger et bildeprogram inne på vanlige, nye pcér, lurer jeg på om noen har tips om bildeprogrammer som er gode og gratis, og gjerne minner om Iphoto. Jeg kikket på ett, google sitt, som jeg nå ikke husker hva heter, men der virket det for meg, ut i fra vilkårene man måtte godkjenne, som om bildene ble lagret på internett, og at google når som helst kunne kutte tilgangen til det man hadde lagret. Det ønsker jeg jo ikke... Jeg lurer derfor på om det finnes et program man kan laste ned gratis, lagre på maskinen, og bruke uten nett-tilgang, der bildene blir lagret på selve pcén. Det skader ikke at det er lett å lære og funksjonelt, heller...

Håper på gode tips! :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kikket på ett, google sitt, som jeg nå ikke husker hva heter, men der virket det for meg, ut i fra vilkårene man måtte godkjenne, som om bildene ble lagret på internett, og at google når som helst kunne kutte tilgangen til det man hadde lagret. Det ønsker jeg jo ikke...

Håper på gode tips! :-)

Du tenker sikkert på Picasa. Det er et selvstendig album med noen redigerings muligheter.

Du trenger ikke laste opp en kopi av bildene dine til nettalbumet med mindre du vil dele bildene dine med andre gjennom nettversjonen av Picasa albumet ditt.

Installer Picasa og se hvordan det fungerer. Ingen bilder forsvinner fra PCn dine eller blir automatisk opplastet til nettet med mindre du ønsker det selv.

http://picasa.google.com/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...