Contribo Skrevet 28. juli 2013 Del Skrevet 28. juli 2013 Hei! Jeg er på utkikk etter en ny bruktbil som jeg kan bruke til daglig bruk og tidvis kjøring i kupert terreng, grusveier o.l. Siden det er en førstegangsbil så ligger prisnivået mellom 20-40.000 kroner. Det er ikke mange kriteriene jeg krever av den. God bagasjeplass, god drakraft i bakkene, noenlunde høy avstand til bakken fra karosseriet; eller kortere sagt tilrettelagt for den aktive mannen. Samtidig skal den være driftsøkonomisk og gjennomsnittlig attraktiv. Har ingen preferanser i forhold til merke eller type bil. Er det noen som har forslag til merke og modell? Lenke til kommentar
citronen Skrevet 28. juli 2013 Del Skrevet 28. juli 2013 Da tror jeg du ønsker deg veldig mye for maksimalt 40 lapper! 1 Lenke til kommentar
inexx Skrevet 28. juli 2013 Del Skrevet 28. juli 2013 Kjøp deg en Toyota Hilux, må jo være en av de beste bilene som finnes der ute til en rimelig pris. De finnes både med 2 og 5 seter. 1 Lenke til kommentar
citronen Skrevet 31. juli 2013 Del Skrevet 31. juli 2013 Finn.no har sikkert mange flotte hiluxer til under 40 lapper! For det er absolutt ikke den varebilen som holder seg best i pris?! Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 31. juli 2013 Del Skrevet 31. juli 2013 Finn.no har sikkert mange flotte hiluxer til under 40 lapper! For det er absolutt ikke den varebilen som holder seg best i pris?! Pessimist.... http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=42981418 1 Lenke til kommentar
epifant Skrevet 31. juli 2013 Del Skrevet 31. juli 2013 Kryss på samtlige punkt kanskje foruten gjennomsnittlig attraktiv (men samtidig utstråler den ikke "hjelp, hele egoet mitt er knyttet til bilen jeg kjører"): http://www.finn.no/f...nnkode=43001243 Driftsøkonomien er nok bedre enn driftssikkerheten - delene til disse koster ca peanøtter og glansbilder. Mer attråverdig enn Nivaen om den får en annen farge enn sitronsorbét... : http://www.finn.no/f...nnkode=43078350 Mener ikke nødvendigvis akkurat disse bilene. Men Lada Niva og Range Rover Classic er sterke kandidater til kravspec'en din. Lenke til kommentar
SLi Skrevet 31. juli 2013 Del Skrevet 31. juli 2013 Lada.. LADA!? ATTRAKTIV!!?? HVA1?11 Men fra Lada til noe mer seriøst, Land Cruiser er vel umulig å få til 40k eller? Kryss på samtlige punkt kanskje foruten gjennomsnittlig attraktiv (men samtidig utstråler den ikke "hjelp, hele egoet mitt er knyttet til bilen jeg kjører"): http://www.finn.no/f...nnkode=43001243 Det eneste den "utstråler" er livsfarlig uran. 1 Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 31. juli 2013 Del Skrevet 31. juli 2013 Lada Niva er jo konge bil til offroad kjøring! 1 Lenke til kommentar
SLi Skrevet 31. juli 2013 Del Skrevet 31. juli 2013 Lada Niva er jo konge bil til offroad kjøring! Er det et "Land Rover" merke jeg ser i bakgrunnen på bilde? Hvorfor henger det der? Noen som vet? Lenke til kommentar
epifant Skrevet 31. juli 2013 Del Skrevet 31. juli 2013 (endret) Jepp. Det står "Land Rover recovery unit". Det eneste den "utstråler" er livsfarlig uran. SLi: for meg utstråler den robust, pålitelig mekanikk og ujålete holdning til bil, frihet fra saueflokken og sans for enkle gleder Endret 31. juli 2013 av epifant Lenke til kommentar
SLi Skrevet 31. juli 2013 Del Skrevet 31. juli 2013 Jepp. Det står "Land Rover recovery unit". SLi: for meg utstråler den robust, pålitelig mekanikk og ujålete holdning til bil, frihet fra saueflokken og sans for enkle gleder Mye av det jeg sa var ment for å tulle. Lada Niva er sikkert helt grei, har aldri vært i nærheten av den. Derimot har jeg vært i nærheten av folk som forteller Lada historier og vitser Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 31. juli 2013 Del Skrevet 31. juli 2013 (endret) Lada er supert. Ingen andre biler gir deg til til å gå på dass, hente en ny øl i tillegg til å utføre et motorbytte i løpet av en reklamepause på TV. Selv ble jeg forresten til ved et uhell i en Lada 1500. Når det kommer til det tråden handler om vil jeg si at du burde fire på kravene, eller gå opp i pris...med mindre du kan skru (og helst sveise) selv. Endret 31. juli 2013 av Phileas Fogg Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 1. august 2013 Del Skrevet 1. august 2013 I Norge er det uansett ikke lov å kjøre i terreng, så ingen trenger noen slik høy 4wd-sak. Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 1. august 2013 Del Skrevet 1. august 2013 I Norge er det uansett ikke lov å kjøre i terreng, så ingen trenger noen slik høy 4wd-sak. Du er nå søt der du drikker latte i dine urbane klær 5 Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 1. august 2013 Del Skrevet 1. august 2013 Du er nå søt der du drikker latte i dine urbane klær Det er nok ikke helt meg det der du.. Jeg er heller en av de som bruker naturen aktivt, og jeg synes det er topp at motorisert ferdsel som hovedregel er forbudt i utmark her til lands. I år har det blitt litt lite overnatting i naturen, men jeg har da rundet 14 dager i det minste.. Av dette har ca halvparten vært uten telt, resten med. Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 1. august 2013 Del Skrevet 1. august 2013 Og så? Har du noensinne kjørt oppover dalene i Nordtroms? Eller over Finnmarksvidda? Du kommer deg ikke langt med en Audi Allroad for å si det sånn... 2 Lenke til kommentar
inexx Skrevet 3. august 2013 Del Skrevet 3. august 2013 I Norge er det uansett ikke lov å kjøre i terreng, så ingen trenger noen slik høy 4wd-sak. Så du mener at vi i Norge ikke har bruk for "en slik høy 4wd"? Det må jo være det latterligste noen har sagt. 1 Lenke til kommentar
B25S Skrevet 3. august 2013 Del Skrevet 3. august 2013 I år har det blitt litt lite overnatting i naturen, men jeg har da rundet 14 dager i det minste.. Av dette har ca halvparten vært uten telt, resten med. Hadde du mye kukost? Lenke til kommentar
B25S Skrevet 3. august 2013 Del Skrevet 3. august 2013 Hei! Jeg er på utkikk etter en ny bruktbil som jeg kan bruke til daglig bruk og tidvis kjøring i kupert terreng, grusveier o.l. Siden det er en førstegangsbil så ligger prisnivået mellom 20-40.000 kroner. Det er ikke mange kriteriene jeg krever av den. God bagasjeplass, god drakraft i bakkene, noenlunde høy avstand til bakken fra karosseriet; eller kortere sagt tilrettelagt for den aktive mannen. Samtidig skal den være driftsøkonomisk og gjennomsnittlig attraktiv. Har ingen preferanser i forhold til merke eller type bil. Er det noen som har forslag til merke og modell? Mercedes S124 (Mercedes E-klasse mellom 1986 og 1996). Hvis du finner en godt vedlikeholdt bil med ikke alt for mange kilometer på seg, med motorisering som passer ditt behov (lat diesel om du ikke bryr deg mye om effekt, men forbruk og drivstofføkonomi er viktigere, eller en bensin om du trenger noe som er litt friskere). Disse har veldig god bakkeklaring originalt, og utrolig mye plass. Det du bør se etter er en bil som er nyere enn 1990 (da kom det en stor facelift) og som er utstyrt med noe som heter ASD (det er en diff-sperre som slår inn om bilen begynner å spinne). Vi hadde en diesel S124 i familien med ASD. Og på vinterføre var den helt rå til å ta seg frem i 20 cm nysnø. Og den gikk som et lokomotiv på veien - den lå utrolig stabilt og godt på veien. Å kjøre på gamle anleggsveier som så helt jævlig ut var heller ikke noe problem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå