Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Bør vi erstatte Norges Grunnlov med "Kardemommeloven"?

Gjest Bruker-95147

Anbefalte innlegg

Folket er idioter .. og der mistet eg interessen for resten av innlegget ditt.

Altså alle folk er jo ikke idioter, men du ser vel at demokratiet har gjort en feil når de jager jøder, narkomane og sigøynere. Hva blir det neste? Horer og homofile?

Hvorfor skal man drive å jakte på folk, er det ikke bedre at de bruker pengene på behandling?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Altså alle folk er jo ikke idioter, men du ser vel at demokratiet har gjort en feil når de jager jøder, narkomane og sigøynere. Hva blir det neste? Horer og homofile?

Hvorfor skal man drive å jakte på folk, er det ikke bedre at de bruker pengene på behandling?

Vi jager lovbrytere, folk som ikke innretter seg etter di lovene vi har for å kunne leve i dette samfunnet. Vi jager ikke sigøynere for at dem er sigøynere, men for en del av handlingene enkelte ac dem gjør. Vi jager ikke jøder i Norge fordi dem er jøder, vi jager heller ikke homofile.

Vi har jaget dem men samfunnet utvikler seg.

'Folk' er ikke idioter viss du sammenligner dem med lovbrytere, syns du?

Lenke til kommentar

Vi jager lovbrytere, folk som ikke innretter seg etter di lovene vi har for å kunne leve i dette samfunnet. Vi jager ikke sigøynere for at dem er sigøynere, men for en del av handlingene enkelte ac dem gjør. Vi jager ikke jøder i Norge fordi dem er jøder, vi jager heller ikke homofile.

Vi har jaget dem men samfunnet utvikler seg.

'Folk' er ikke idioter viss du sammenligner dem med lovbrytere, syns du?

Det var forresten forbudt å være jøde i Norge http://no.wikipedia....%B8deparagrafen

Dersom folk har stemt på jakt på sigøynere og jøder, så er det iditotisk.

Det samme mener jeg jakt på narkomane er.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Det var forresten forbudt å være jøde i Norge http://no.wikipedia....%B8deparagrafen

Dersom folk har stemt på jakt på sigøynere og jøder, så er det iditotisk.

Det samme mener jeg jakt på narkomane er.

Det nevnte jeg såvidt at det har.

Men at du mener det er idiotisk kan så være, det rettferdiggjør det på ingen måte før loven endres.

Lenke til kommentar

Det nevnte jeg såvidt at det har.

Men at du mener det er idiotisk kan så være, det rettferdiggjør det på ingen måte før loven endres.

Ok, så om feks Jøder er forbudt i Norge igjen, så vil du starte med å anmelde jøder fordi det står i loven og fordi loven er valgt av Stortinget???

Lenke til kommentar

Jeg anmelder ikke narkomane idag så nei.

Er for øvrig interessant at du sammenligner narkomane med jøder.

Synes du det er stor forskjell på måten du behandler en folkegruppes rase, og hvordan du behandler en folkegruppes sykdom?

Eneste forskjellen er at den narkomane en eller annen gang prøvde heroin. En Jøde er av jødisk slekt uansett.

Men for min del går det ut på ett. Man kan ikke slutte å behandle syke mennesker som mennesker fordi de er narkomane.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Synes du det er stor forskjell på måten du behandler en folkegruppes rase, og hvordan du behandler en folkegruppes sykdom?

Eneste forskjellen er at den narkomane en eller annen gang prøvde heroin. En Jøde kan ikke selv bestemme om han er jøde eller ikke.

Men for min del går det ut på ett. Man kan ikke slutte å behandle syke mennesker som mennesker fordi de er narkomane.

Så nå er dem syke?

Lenke til kommentar

Så nå er dem syke?

Jeg tror det er det Verdens helseorganisasjon kaller dem idag ja. Jeg vet ikke om du kjenner til den organisasjonen? Den heter W.H.O.

Det gjelder for kroniske alkoholikere, heroinavhengige og andre som har en kronisk avhengighet som gjør dem syke.

Du tror vel ikke at en kronisk avhengig heroinist er frisk?

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Jeg tror det er det Verdens helseorganisasjon kaller dem idag ja. Jeg vet ikke om du kjenner til den organisasjonen? Den heter W.H.O.

Det gjelder for kroniske alkoholikere, heroinavhengige og andre som har en kronisk avhengighet som gjør dem syke.

Du tror vel ikke at en kronisk avhengig heroinist er frisk?

Ikke begynn å angrip meg, er bare at du bytter definisjoner på dem og deres rolle i samfunnet fra 'vanlige arbeidere på jobben' til en folkegruppe til lovlydige til syke og det frem og tilbake slik det passer deg best.

Gitt at det aldri skader å begrunne et utsagn: Hvorfor er det interessant?

Geir :)

Sette 'jakten' på narkomane i lik bås som jakten på jødene er vell litt drøyt med mindre vi har fått en tredje benekter :-)

Lenke til kommentar

Ikke begynn å angrip meg, er bare at du bytter definisjoner på dem og deres rolle i samfunnet fra 'vanlige arbeidere på jobben' til en folkegruppe til lovlydige til syke og det frem og tilbake slik det passer deg best.

Sette 'jakten' på narkomane i lik bås som jakten på jødene er vell litt drøyt med mindre vi har fått en tredje benekter :-)

Angripe???

Kjære deg, det er da mange mennesker med sykdom som jobber? Kjenner fler som har vært i jobb med kreft, utlagt tarm, og det ene med det andre. Fortsatt så er det jo en sykdom. En heroinist med lav dose kan fint være i jobb, eneste forskjellen er at personen har litt små pupiller.

Nå mente jeg jakten på jødene som den norske varianten da, dvs at jøder ble arrestert for å være jøder. I Norge så blir narkomane arrestert for å være narkomane. Skjønner ikke hvordan du går glipp av likheten her.

Jeg tenkte ikke mest på nazistenes jødejakt som var litt annerledes, men samtidig så var hele Europa jøde-fiendtlige, Norge var ikke i en særposisjon, mange andre land hadde like lover. Da ser vi hva sånne lover mot folkegrupper kan føre til, Hitler ble jo inspirert kan man si....

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Angripe???

Nå mente jeg jakten på jødene som den norske varianten da, dvs at jøder ble arrestert for å være jøder. I Norge så blir narkomane arrestert for å være narkomane. Skjønner ikke hvordan du går glipp av likheten her.

Jeg tenkte ikke mest på nazistenes jødejakt som var litt annerledes, men samtidig så var hele Europa jøde-fiendtlige, Norge var ikke i en særposisjon, mange andre land hadde like lover. Da ser vi hva sånne lover mot folkegrupper kan føre til, Hitler ble jo inspirert kan man si....

Tyver blir også pågrepet for å være tyver, at du deler det inn i grupper er ingen god argumentasjon

Lenke til kommentar

Tyver blir også pågrepet for å være tyver, at du deler det inn i grupper er ingen god argumentasjon

Men en tyv blir vel typ arrestert for at han har begått en handling som rammer en annen person. Mens narkomane og jøder etc først og fremst er vanlige mennesker.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Du sier at syke ikke er vanlige mennesker?

Hva slags merkelig menneskesyn er det du har egentlig? :nei:

Det er forskjell på en heroinmissbruker og noen med influensa, men takk for at du prøver å føre diskusjonen over på noe urelevant når du ikke klarer å forsvare meningen din.

Vil du ha et tips? Forsvar heller narkotikaen og skadevirkningene av lettere stoffer fremfor dem som ikke velger å respektere loven. Det er der juridisk holdighet i at du kommer til å tape, men forskning og jus går ikke alltid hånd i hånd, og da blir vi faktisk til slutt enige :-)

Lenke til kommentar

Det er forskjell på en heroinmissbruker og noen med influensa, men takk for at du prøver å føre diskusjonen over på noe urelevant når du ikke klarer å forsvare meningen din.

Du bruker den minste sykdommen og setter opp mot en større sykdom. Håper du skjønner hva du la opp til nå. Du setter faktisk syke folkegrupper opp mot hverandre.

Det er faktisk utrolig mer synd på en syk heroinist enn et hvilken som helst person med forbigående influensa.

Dersom jeg kunne velge hvilken sykdom jeg kunne fått så hadde jeg valgt influensa og snytepapir any given day.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Du bruker den minste sykdommen og setter opp mot en større sykdom. Håper du skjønner hva du la opp til nå. Det er faktisk utrolig mer synd på en syk heroinist enn et hvilken som helst person med forbigående influensa.

Dersom jeg kunne velge hvilken sykdom jeg kunne fått så hadde jeg valgt influensa og snytepapir any given day.

Du tok ikke tipset og gikk tilbake til sykdomskortet ditt.

Hvor sammenlignet jeg det? Jeg viste hvor dårlig argumentet ditt var med tanke på at du prøver å sette det i grupper med det du kaller vanlige folk men det forandrer ikke faktumet at dem fortsatt bryter loven.

Lenke til kommentar

Du tok ikke tipset og gikk tilbake til sykdomskortet ditt.

Hvor sammenlignet jeg det? Jeg viste hvor dårlig argumentet ditt var med tanke på at du prøver å sette det i grupper med det du kaller vanlige folk men det forandrer ikke faktumet at dem fortsatt bryter loven.

Du glemmer det med at Jødene brøt loven en gang de også, nettopp ved å være omreisende Jøder som politiet red etter med hest og jaget.

Det at en lov mot sykdom finnes, gjør den ikke derimot rett, eller rettferdig.

Kan vi ikke forby influensa samtidig? Er jo så ekkelt med disse snørrete folkene...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...