Gjest Slettet+9871234 Skrevet 30. juli 2013 Rapporter Del Skrevet 30. juli 2013 (endret) Kgun fortsetter å sammenligne motdebattanter med standpunkter som ikke stemmer. Jeg blir sammenlignet med FrP og Lange, selvom jeg har forklart tydelig mine synspunkt. Men du er forbausende lik ham i mye av det du skriver. Det er også forbausende at forlengelsen av det den moromannen startet med er blitt til et parti med den oppslutningen det har fått. Det er populært å appellere til de lavere drifter og instinkter i mennesket slik Lange gjør det med sin flom av verdiladede ord. Det du mener med Rom? Tror du at du ser de forandringene som skjer i vårt langstrakte land? Er du sikker på at det ville blitt forandring til det bedre med ditt parti? Jeg anbefalte deg memorandumet "Samfunn, styring og velferd" av avdøde professor og nobel pris vinner Trygve Haavelmo. Det er ikke langt og ikke så vanskelig å forstå. Endret 30. juli 2013 av Slettet+9871234 Lenke til kommentar
McDuck_ Skrevet 30. juli 2013 Rapporter Del Skrevet 30. juli 2013 Ja Så svindel og tyveri er tillatt? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 30. juli 2013 Rapporter Del Skrevet 30. juli 2013 Så svindel og tyveri er tillatt? Han vil bare svare med at da skader du andre og at det kun er "tillatt for staten". Har du hørt historien om: Hvordan kobbertråden ble til? To skotter, den ene helt vill sloss om en kobbermynt. Og dermed er det forkynt. Du sloss med to vindmøller om en kobbermynt. Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 30. juli 2013 Rapporter Del Skrevet 30. juli 2013 Så svindel og tyveri er tillatt? Nei, disse forårsaker skader. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 30. juli 2013 Rapporter Del Skrevet 30. juli 2013 (endret) Men du er forbausende lik ham i mye av det du skriver. Det er også forbausende at forlengelsen av det den moromannen startet med er blitt til et parti med den oppslutningen det har fått. Det er populært å appellere til de lavere drifter og instinkter i mennesket slik Lange gjør det med sin flom av verdiladede ord. Tror du at du ser de forandringene som skjer i vårt langstrakte land? Er du sikker på at det ville blitt forandring til det bedre med ditt parti? Jeg anbefalte deg memorandumet "Samfunn, styring og velferd" av avdøde professor og nobel pris vinner Trygve Haavelmo. Det er ikke langt og ikke så vanskelig å forstå. Enkelte av lovene vi har ble skrevet og formet av avholdsbevegelsen. Det trengtes nok på den tiden og med den drikkekulturen som var. Sånn er det ikke lenger. Folk drikker seg ikke ihjel selvom vi lar de være med på å bestemme stengetider. Jeg drikker heller ikke eggelikør. Jeg nyter lovlig kraftig hjemmebrygget øl, Tror ikke jeg betaler en krone i avgift. Så det er mer dere jeg tenker på. Vinmonopolet er jeg tilhenger av, ekspertisen og servicen på Vinmonopolene er det sjelden man finner i utland. Det jeg er uenig i er prisene og avgiftene på utestedene, skjenketider og at det ikke er lov å ta seg en øl eller et glass vin i parken eller på brygga. Alle idiotlovene må også bort. Jeg er jo tilhenger av sosial omfordeling? Skattene skal være med på å drive samfunnet og til å støtte de svakeste og syke. Barnetrygd burde vært behovspøvd. De som er rike kan heller få en symbolsk sum over skatteseddelen så kan de som sliter heller få litt mer. NRK lisensen er noe svineri. Kreve så mye penger i året fra sosialklienter, trygdede og fattige? Kjenner en trygdet småbarnsmor som sliter skikkelig når lisenskravet kommer. Usolidarisk Hadde det vært solidarisk så hadde de med lav inntekt sluppet å betale lisens. Avgifter skal vi ha, men de skal være smarte, sunnere mat og produkter kan gjerne ha lavere avgifter feks. Det handler om å gi og ta. Tror faktisk det er andre partier som ligner mer på FrP en. De syn jeg har. Endret 31. juli 2013 av Gouldfan Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 30. juli 2013 Rapporter Del Skrevet 30. juli 2013 Det er tillatt med tyveri, så lenge Staten er tyven. Med Kardemommeloven vil det være forbudt for alle, noe som er ganske åpenbart for de små barn som leser Kardemommeby. Åja, så under kardemommeloven har staten (som per idag ikke er en person) rett til å stjele? Hvordan skal en stat stjele? Så kardemommeloven har underlagt skjønn? Blir umulig å straffe noen etter den loven der, siden det er en lov som baserer seg på fri tolkning. Lenke til kommentar
McDuck_ Skrevet 30. juli 2013 Rapporter Del Skrevet 30. juli 2013 Nei, disse forårsaker skader. Javel, da kan det bli interessant å høre din definisjon av "skader"? Lenke til kommentar
V?rbris Skrevet 30. juli 2013 Rapporter Del Skrevet 30. juli 2013 Bør vi erstatte Norges Grunnlov med "Kardemommeloven"? Nei! Kardemommeloven er tilegnet en by! Norges grunnlov er tilegnet en hel nasjon! Den som ikke ser forskjell på en by og en nasjon, bør snarest søke medlemskap i SV. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 31. juli 2013 Rapporter Del Skrevet 31. juli 2013 (endret) Bør vi erstatte Norges Grunnlov med "Kardemommeloven"? Nei! Kardemommeloven er tilegnet en by! Norges grunnlov er tilegnet en hel nasjon! Den som ikke ser forskjell på en by og en nasjon, bør snarest søke medlemskap i SV. Man behøver ikke ha en lov om alt, det er lov å oppfordre folk til å tenke selv også. Vi kan ha lover som er nødvendige, alle lover som er unødvendige burde vi slutte med. Endret 31. juli 2013 av Gouldfan Lenke til kommentar
StormEagle Skrevet 31. juli 2013 Rapporter Del Skrevet 31. juli 2013 Man behøver ikke ha en lov om alt, det er lov å oppfordre folk til å tenke selv også. Vi kan ha lover som er nødvendige, alle lover som er unødvendige burde vi slutte med. Hvem skal vurdere hvilke lover som er nødvendige da? Du? 1 Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 31. juli 2013 Rapporter Del Skrevet 31. juli 2013 Hvem skal vurdere hvilke lover som er nødvendige da? Du? Nei, ikke jeg. Men jeg oppfordrer folk til å tenke selv. Jeg oppfordrer den lovgivende forsamling det samme. Mange ganger stemmer de bare for noe de ikke vet hva er selv. Det var det samme i USA med Patriot Act, og det var mye av det samme i Norge med DLD. Jeg skal selvfølgelig ikke alene bestemme dette, men sammen med et parti eller fler kan jeg være med på å søke innflytelse. Altså politisk. Lenke til kommentar
StormEagle Skrevet 31. juli 2013 Rapporter Del Skrevet 31. juli 2013 Nei, ikke jeg. Men jeg oppfordrer folk til å tenke selv. Jeg oppfordrer den lovgivende forsamling det samme. Mange ganger stemmer de bare for noe de ikke vet hva er selv. Det var det samme i USA med Patriot Act, og det var mye av det samme i Norge med DLD. Jeg skal selvfølgelig ikke alene bestemme dette, men sammen med et parti eller fler kan jeg være med på å søke innflytelse. Altså politisk. Altså det samme som vi har i dag. Hvor partiene vurderer hvilke lover som er "nødvendige" å ha eller ikke... Nøyaktig hvor er forskjellen i systemet du ønsker deg i forhold til det vi har i dag? Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 31. juli 2013 Rapporter Del Skrevet 31. juli 2013 Altså det samme som vi har i dag. Hvor partiene vurderer hvilke lover som er "nødvendige" å ha eller ikke... Nøyaktig hvor er forskjellen i systemet du ønsker deg i forhold til det vi har i dag? Det er ikke forskjellig system! Det er bare mindre idiotlover. På en måte litt som det er i Danmark der individet er friere, og det er mindre regelverk. Dette kan sef bare om nok folk stemmer Venstre og Piratpartiet. Eller dersom de får gjennomslag for noe av sakene sine politisk. Lenke til kommentar
StormEagle Skrevet 31. juli 2013 Rapporter Del Skrevet 31. juli 2013 Det er ikke forskjellig system! Det er bare mindre idiotlover. Igjen. hvem bestemmer hva som er idiotlover? Du klager på et system og foreslår og erstatte det med nøyaktig samme systemet... Du gir ingen mening. Er det bare klaging for klagingens skyld? Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 31. juli 2013 Rapporter Del Skrevet 31. juli 2013 Igjen. hvem bestemmer hva som er idiotlover? Du klager på et system og foreslår og erstatte det med nøyaktig samme systemet... Du gir ingen mening. Er det bare klaging for klagingens skyld? Jeg vil ikke erstatte noe system, jeg snakker bare FOR mindre regulerende lover Er dette ingen mening? Det er jo ikke for å klage, det er for å utrykke min misnøye med lovene, og ikke med systemet. Det er bare nordmenn som aksepterer slike regler, utlendingene ler av oss. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 31. juli 2013 Rapporter Del Skrevet 31. juli 2013 Hvem skal vurdere hvilke lover som er nødvendige da? Du? Vi kan ta det på omgang. Jeg kan godt ta de første ti årene... Geir 1 Lenke til kommentar
Lime Canes Skrevet 31. juli 2013 Rapporter Del Skrevet 31. juli 2013 (endret) Javel, da kan det bli interessant å høre din definisjon av "skader"? Onkel Skrue hadde ikke behøvd å stille det spørsmålet etter svaret du fikk fra Skatteflyktning. Dersom noen prøver å frata deg noe er det grunnlag for selvforsvar. Bør vi erstatte Norges Grunnlov med "Kardemommeloven"? Nei! Kardemommeloven er tilegnet en by! Norges grunnlov er tilegnet en hel nasjon! Den som ikke ser forskjell på en by og en nasjon, bør snarest søke medlemskap i SV. Agree! Det er størrelsen på samfunnet som er det største problemet, ikke lovene i seg selv. Dekonstruér staten, det er større sjanse for at griser flyr enn at fem millioner mennesker fungerer sammen under samme tak. Grunnloven suger. Endret 31. juli 2013 av Lime Canes Lenke til kommentar
McDuck_ Skrevet 1. august 2013 Rapporter Del Skrevet 1. august 2013 Onkel Skrue hadde ikke behøvd å stille det spørsmålet etter svaret du fikk fra Skatteflyktning. Dersom noen prøver å frata deg noe er det grunnlag for selvforsvar. Tenker du nå på ran? Hvis noen bryter seg inn i huset ditt og stjeler TV'en når du er på ferie, på hvilken måte påfører dette deg "skader", og hvordan skaper dette grunnlag for selvforsvar? Jeg er virkelig interessert i hvilken absurd definisjon "skade" kan ha i dette tilfellet. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 1. august 2013 Rapporter Del Skrevet 1. august 2013 Tenker du nå på ran? Hvis noen bryter seg inn i huset ditt og stjeler TV'en når du er på ferie, på hvilken måte påfører dette deg "skader", og hvordan skaper dette grunnlag for selvforsvar? Jeg er virkelig interessert i hvilken absurd definisjon "skade" kan ha i dette tilfellet. Så vanskelig du gjør det da. Stat og forsikring kaller det idag med dagens lover for SKADELIDENDE. Ville blitt det samme med Kardemommelov. Lenke til kommentar
McDuck_ Skrevet 1. august 2013 Rapporter Del Skrevet 1. august 2013 (endret) Så vanskelig du gjør det da. Stat og forsikring kaller det idag med dagens lover for SKADELIDENDE. Ville blitt det samme med Kardemommelov. Ja, dagens lover? Tittelen er "bør vi erstatte dagens lover med kardemommeloven". Så for å defineres som "skadelidende" må du referere til dagens lover. Det bryter jo med hele poenget. Med andre ord kan vi oversette "du skal ikke skade andre" med "du skal ikke bryte norsk lov", noe som i og for seg ikke forandrer noe som helst. Vil bare til livs meningsløsheten i forslaget her. Endret 1. august 2013 av McDuck_ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå