Gjest medlem-207017 Skrevet 28. juli 2013 Del Skrevet 28. juli 2013 (endret) Jeg har ett år til rådighet, og det å arbeide frivillig i utlandet synes jeg virker veldig interessant, spennende og ikke minst givende. Noen med erfaringer, råd, tips, kjennskap, innspill, synspunkt, vet om noen som har gjort det, osv? Er et mylder av organisasjoner man kan dra gjennom, men har ikke peiling på hva som er bra. Er forresten jente, 19 år gammel. Det som bekymrer meg mest er om det blir for dyrt. Men kanskje det er verdt det? Endret 28. juli 2013 av medlem-207017 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 28. juli 2013 Del Skrevet 28. juli 2013 (endret) Hva er det du har tenkt på å jobbe med? Mange som tilbyr reiser med frivillig arbeid, men du må betale en god del for å bli med på det om du ikke har kompetanse de trenger. Er ikke mangel på ufaglært arbeidskraft i verden Har ikke så mye erfaring, men det meste frivillige arbeidet ligner, ut fra det jeg har fått med meg, en annerledes form for chartertur der du egentlig ikke hjelper til så mye. Endret 28. juli 2013 av aklla Lenke til kommentar
Gjest medlem-207017 Skrevet 28. juli 2013 Del Skrevet 28. juli 2013 (endret) Egentlig åpen for det meste.. F.eks på et barnehjem, med funksjonshemmede, folk som trenger hjelp, etc, jobbe i naturen, undervise (både fag, tennis..) Jeg kommer rett fra vgs og har ikke noe særlige kompetanser nei. Jeg har jobbet på et pleiehjem da, men ellers ikke særlig erfaring. Endret 28. juli 2013 av medlem-207017 Lenke til kommentar
Gjest medlem-207017 Skrevet 28. juli 2013 Del Skrevet 28. juli 2013 Jeg innser jo at jeg ikke kommer til å forandre verden med det jeg gjør - men så lenge jeg hjelper noen få og bidrar litt i hverdagen til noen som trenger det er jeg fornøyd videre vet jeg ikke hva som er best. Kommer jeg egentlig til å hjelpe noe? Er det like greit å bare reise, og hjelpe i form av å bruke penger i landet? Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 28. juli 2013 Del Skrevet 28. juli 2013 Jeg vet at AIESEC har ledige frivillige internships i Afrika, Kina og Brasil, hvis du ikke er kresen. Du trenger ingen utdannelse for å gjøre enkelt fysisk arbeid eller undervise barn i gunnleggende engelsk og matematikk. Men da må du betale reisen selv og en avgift for å registrere deg i systemet deres. Så ikke bare jobber du gratis, men du går i minus for å hjelpe dem. Jeg vet ikke hvor attraktivt det er for deg. Lenke til kommentar
Korporal Kranium Skrevet 28. juli 2013 Del Skrevet 28. juli 2013 Humanitært givende, og du kan nok klare å finne noe som gir det kost og losji i bytte mot arbeidet, økonomisk lurt er det derimot ikke, og du får ikke noe særlig igjen for det på CV i forhold til et år i "vanlig" arbeid. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå