liktorn Skrevet 28. juli 2013 Rapporter Del Skrevet 28. juli 2013 Hei, etter å ha hatt geforce i mange år tenkte jeg å prøve amd sin radeon serie. Jeg har lenge kviet meg for radeon, pga jeg har lest negative ting om driverne opp igjennom. Og nå sitter jeg her og tenker hva er det amd holder på med...? Første som skjedde når jeg la inn driverne, var å se en stor sort rand rundt skjermene mine, irriterende men greit nok å fikse etter å google litt. Det andre problemet, skjermkortet kan bare ha lyd ut på en utgang av gangen, et unødvendig problem. Da måtte jeg putte inn mitt gamle lydkort igjen. Dessuten måtte jeg kjøpe en spesiell ATI dvi til hdmi adapter for å i det hele tatt få lyd ut til monitoren. Tredje problemet. Såkalte presets fungerer ikke, catalyst programmet vil ikke save innstillingene, virker det som. Ubrukelig... Fjerde problemet. De siste dagene har nettsidene til amd radeon ikke vært oppe, det samme gjelder catalyst når den skal kople seg til driverdatabasen. (...?) Mitt kort er sapphire radeon 7850. Jeg fant en brukanes betadriver på deres nettside nå heldigvis. Selve hardwaren fungerer jo veldig bra virker det som, men min konklusjon er at Amd har en lang vei å gå for å rette opp i catalyst driversystemet som de tydeligvis har slitet med hele veien... Eller er det bare jeg som er Lenke til kommentar
w1I3bmv7PRFfKNkpTOlmGVrzkvXvbA5lcIelI/X9 Skrevet 28. juli 2013 Rapporter Del Skrevet 28. juli 2013 Jeg har nok mest tro på at det er serverne til AMD som har det litt tungt akkurat nå. Mulig oppgradering på serverhuset kanskje? Er litt rotete CCC greiene ja. Og det er vel bare HDMI som sender lydsignaler så vidt jeg vet? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 28. juli 2013 Rapporter Del Skrevet 28. juli 2013 Første "problemet" er jo ikke akkurat et problem, det er jo rett og slett bare overscan aktivert over HDMI så TVene får hele bildet framfor manglende info. Andre problemet skjønner jeg ikke, trodde windows hadde en begrensning på en lydutgang samtidig? Lurer litt på hvorfor du skal ha lyd mot to forskjellige TVer samtidig også Tredje problem høres ut som et problem på din ende, her fungerer presets helt fint. Fjerde problem er et problem på din ende, www.amd.com har vært oppe hele uka. Ellers er jeg helt enig i at AMD har enormt mye de kan forbedre med driverne sine, akkurat som Nvidia. 2 Lenke til kommentar
Korporal Kranium Skrevet 28. juli 2013 Rapporter Del Skrevet 28. juli 2013 Er nok mest en case om at du ikke vil ha AMD, men nå sitter du med AMD likevell, av en eller annen grunn ^^ Lenke til kommentar
liktorn Skrevet 28. juli 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 28. juli 2013 "Og det er vel bare HDMI som sender lydsignaler så vidt jeg vet?" Jeg har en tv og en monitor med høyttalere, jeg bruker monitoren når dama ser tv. Med geforce kunne jeg bare svitsje mellom tv og monitor i windows, det gikk ikke med radeon kortet. arni90: Underscan ser jeg på som et problem når jeg må velde overscan manuelt på alle oppløsningene og oppfriskningene, tar tid. Så du mener at denne linken virker? support.amd.com/us/gpudownload/Pages/index.aspx Korporal Kranium: Dette sapphire kortet er det eneste som ville passe i min htpc. Jeg er ikke sint bare littegranne skuffet... Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 28. juli 2013 Rapporter Del Skrevet 28. juli 2013 Jeg har en tv og en monitor med høyttalere, jeg bruker monitoren når dama ser tv. Med geforce kunne jeg bare svitsje mellom tv og monitor i windows, det gikk ikke med radeon kortet. arni90: Underscan ser jeg på som et problem når jeg må velde overscan manuelt på alle oppløsningene og oppfriskningene, tar tid. Så du mener at denne linken virker? support.amd.com/us/gpudownload/Pages/index.aspx Da forstår jeg hvorfor du bruker to HDMI-porter, selv om jeg aldri kunne godtatt innebygde høyttalere fra en PC-monitor selv. Underscan på HDMI er nok aktivert som standard for å sørge for at du kan se hele bildet uansett hvor mye overscan TVen legger på, høres i det minste fornuftig ut for min del, du skal ikke trenge å justere underscan flere ganger etter at du har justert den for oppløsningen første gang med mindre noe er galt med windows-installasjonen din. support.amd.com/us/gpudownload/Pages/index.aspx er oppe ja, bare sjekk her: http://www.downforeveryoneorjustme.com/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå