Gå til innhold

Når får man mac skole-pc

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-GlDE6z

Hva som lønner seg og ikke ved kjøp skal ikke jeg blande meg opp i. De som skal kjøpe ny maskin til skolestart anbefaler jeg uansett å velge mellom valgene dere har fra fylkeskommunen som er 2 maskiner fra HP en helt ok maskin og en som er litt kraftigere og det samme med Mac.

Så vidt jeg vet kan man bestille PC helt frem til april, dette skal dere ha fått brev om. Med tanke på maskiner til de forskjellig linjene vet jeg ikke noe om hva slags programvare som brukes der dessverre. Jeg ville nok anbefalt PC uansett, men har en følelse på at det blir mye Mac på skolene fremover ;)

Neste april eller? Skiftet linje og begynner på nytt i VG1, føler meg litt utenfor med tanke på informasjon om sånne ting som dette. Har hvertfall ikke fått noe brev.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har god til på å bestille og det er frem til April 2014, hvis jeg ikke tar helt feil. Skolestart nå om 2 uker(?) og du vil få informasjonen du trenger da, bare kontakt IT-avdelingen så får du vite det du trenger å vite. Lettere det, ikke så veldig lett for meg å sitte å forklare dette da det lett kan bli missforståelser da det er såpass mye forskjellig informasjon.

Merkelig at du ikke har fått noe brev om dette da ihvertfall broren min som nå skal begynne VG1 fikk brev i posten av fylket med masse informasjon. Sjekk ut hjemmesiden til fylket så står det nok der også mye informasjon om PC ordningen 2013/2014.

Endret av ChristofferRudi
Lenke til kommentar

Jeg skal på elektro, så de anbefalte meg en HP maskin. Men jeg ville heller ha en mac, siden jeg har alltid hat Windows. Men skal kjøre windows og mac os x samtidig, så dette vil ikke bli et problem for meg. Håper maskinene kommer snart!

Håper jeg også ! :)

Hvor i landet bor du? Er det du som betaler fulle prisen for Mac'en eller skolen? Så og si alle videregående i Bergens området bruker HP bortsett fra privat skolene, og sånn som det er her så skriver du under på papirer når du starter på skolen også får du bare HP, trodde ikke man hadde noe valg på akkurat det.

Bor ikke i Bergen. Har ikke så veldig lyst til å opplyse hvor i landet jeg bor, men det er ikke Bergen eller Oslo.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...