business01 Skrevet 28. juli 2013 Del Skrevet 28. juli 2013 Hei, Jeg trenger ny pc/mac/ipad til studier i England. Jeg har idag en helt grei Pc ,den er ikke så kjapp og litt tung, så kunne tenkt meg noe nytt til studiestart. Et spørsmål er , kjøpe i Norge eller England? Må uansett ha alle programvarer på engelsk. Men hovedspørsmålet er hvilken maskin jeg skal velge? er veldig glad i pc til Excel og skolebruk, ikke vant til Mac der. Ellers ser jeg mange bruker nettbrett og ipad til forelesninger, så vurderer det også, for så å bruke pcen til Excel osv. Mac vs Pc har jeg ikke peiling på til skolebruk, noen med erfaring? Har inntrykk av at Mac er veldig god på film, god grafikk osv, noe som ikke er det viktigste for meg. Viktigste kriterier: LANG batteritid. God til bruk på skolen mange timer hver dag, Excel, ulike programvarer... Tynn, bra design, kjapp. 13 tommer. Prisklasse, åpen for forslag, men ikke over 10 tusen. (Vil ikke ha Dell) Lenke til kommentar
Jolo Skrevet 28. juli 2013 Del Skrevet 28. juli 2013 Hvor du bør kjøpe avhenger av hvor lenge du skal studere der. Skal du studere i england i et år og så reise hjem til Norge ville jeg kjøpt i Norge. Blir du i England i 3 eller 5 år så hadde jeg kjøpt i England. Angående PC eller iPad i forelesningene vil jeg tro at du ender opp med å benytte notatblokk og blyant. Jeg har personlig testet med iPad og Mac, men endte opp med notatblokk. Det kan ha med at jeg studerer realfag, og dermed har mye formler og figurer som er vansklig å notere på iPad og Mac. Angående PC vs Mac er det ganske viktig at du vet hvilke programvarer du skal benytte på skolen. Er det kun Excel og Word er det liten forskjell i hvilke operativsystem du velger. Skal du derimot jobbe med tekniske programmer er det kun et fåtall av dem som er kompatible med Mac. Noen kommer sikkert til å nevne bootcamp, men det er ikke noe du har lyst til. Jeg vil uansett gått for en PC/Mac med Haswell prosessor. Har du lite behov for sære programmer, så hadde jeg valgt en Macbook Air 13. Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 28. juli 2013 Del Skrevet 28. juli 2013 Lenovo Yoga 13" er en fin pc/nettbrett-hybrid, men den har dog Windows 8 RT.(tror jeg). Skal du ha the best of the best så får du nok en pent brukt MBP Retina for under 10 lapper :-) Lenke til kommentar
turbo911 Skrevet 29. juli 2013 Del Skrevet 29. juli 2013 Macbook air har 12 timers batteri og veier 1,3 kg Lenke til kommentar
Bjorn Ole Skrevet 31. juli 2013 Del Skrevet 31. juli 2013 Sitter i samme situasjon her, skal begynne å studere her i Norge til høsten, men finner så og si ingen gode ultrabooks med Haswell. Tenkte på Sony Vaio Pro 13'3 tommeren, men virker som om den ikke har fått så bra kritikk mtp. byggekvalitet og varme.. Batteritid og skjerm er det viktigste for meg og Macbook air virker som det beste alternativet for øyeblikket, selv om jeg sliter veldig med Mac. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå