Gå til innhold

Vil dette noe spesielle nettverksoppsettet virke etter hensikten? Personvern

Anbefalte innlegg

Hei :)

Oppsettet blir da en hovedserver som kjører VPN fra Anonine på en eller annen Linux. Der skal eksterne hardisker osv kobles for ekstra lagring. Tenkte Ubuntu da det er den jeg har bittelitt erfaring med.

Tilkoblet den via trådløst nettverk blir en gaming laptop/nettbank osv. Er det da noe særlig vits å installere så mye antispyware eller noe på den Windows laptopen? Brannmur på Linux er såklart på. Allerede her er det jo ganske sikkert sålenge anonine holder ord og ikke lagrer noe info

Også tilkoblet den via trådløst blir en laptop kjørende Linux og enda en VPN av en annen tilbyder som betales med bitcoin.

Hvordan blir da personvernet på den laptopen? Den kommer til å bli brukt til torrents av serier jeg ikke har tilgang på via Netflix kontoen min. Vil det i hele tatt ha noe hensikt? Tenkte hvis Anonine VPN serveren detter ned en time så mister jeg ikke nettet, det vil bare bli torrentnedlastning med min egentlig IP. Blir det dobbelt kryptert så Anonine i beste fall bare lagrer kryptert data?

post-311645-0-26585300-1375004528_thumb.jpg

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Takker for svar, folkens : :w00t: Det halp noe sjukt. Eller... nei :hrm:

Løsningen har forresten blitt en helt vanlig wifi router etter get modem, til den er en filserver tilkoblet med OpenVPN og en VPN sjekker som dreper tilkoblinga hvis VPN'n feiler.

Vanlig bruks PC har PPTP da det kan logge seg på sjøl når jeg starter PC'n

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...