Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] stopper på loding operation system

Anbefalte innlegg

Hei jeg får ikke startet pc'en min... det kom bare brått... fikk en blue screen med hardisk fail... etter det det satt jeg ssd'en (som oprativsysyemet er på) inn i s-ata2.0 isteden for 3.0 og da startet den opp og funket i ca en time etter det kom blue screen igjen. Og nå nekter den helt... tenkte kansje det er ssd.en som har tatt kvelden så jeg prøvde og boote med cd.. da fikk jeg bare opp windows merket og ikke noe mere skjedde. . Har også prøvd og ra ut batteriet på hk... noen som har noen andre forslag..... jeg kommer inn i bios

Systemet mit er

Gigabyte p55a-ud3

I7-870

Msi gtx-870

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv å kjør Memtest86+ på maskinen. Memtest er et oppstartsalternativ på mange Linux-CD'er som f.ex Ubuntu eller Mint om du har dette liggende.

Du kan også prøve å kjøre ett av disse to OS'ene en stund for å se om problemet gjør seg gjeldende på disse.

Nb: Når du tester så er det viktig at det KUN er systemdisk/SSD som er tilkoblet hovedkort. En defekt disk/ssd vil kunne gi et ustabilt OS selv om det kun er for lagring av filer.

Lenke til kommentar

Eeh..trenger du virkelig en tydligere pekepinn enn..

... fikk en blue screen med hardisk fail..

At load av os feiler er vel ikke så rart om det skal leses inn data og filer som kan være korrupte etter den hendelsen.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...