larriss Skrevet 28. juli 2013 Del Skrevet 28. juli 2013 Hei jeg får ikke startet pc'en min... det kom bare brått... fikk en blue screen med hardisk fail... etter det det satt jeg ssd'en (som oprativsysyemet er på) inn i s-ata2.0 isteden for 3.0 og da startet den opp og funket i ca en time etter det kom blue screen igjen. Og nå nekter den helt... tenkte kansje det er ssd.en som har tatt kvelden så jeg prøvde og boote med cd.. da fikk jeg bare opp windows merket og ikke noe mere skjedde. . Har også prøvd og ra ut batteriet på hk... noen som har noen andre forslag..... jeg kommer inn i bios Systemet mit er Gigabyte p55a-ud3 I7-870 Msi gtx-870 Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 28. juli 2013 Del Skrevet 28. juli 2013 Prøv å kjør Memtest86+ på maskinen. Memtest er et oppstartsalternativ på mange Linux-CD'er som f.ex Ubuntu eller Mint om du har dette liggende. Du kan også prøve å kjøre ett av disse to OS'ene en stund for å se om problemet gjør seg gjeldende på disse. Nb: Når du tester så er det viktig at det KUN er systemdisk/SSD som er tilkoblet hovedkort. En defekt disk/ssd vil kunne gi et ustabilt OS selv om det kun er for lagring av filer. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 28. juli 2013 Del Skrevet 28. juli 2013 (endret) Eeh..trenger du virkelig en tydligere pekepinn enn.. ... fikk en blue screen med hardisk fail.. At load av os feiler er vel ikke så rart om det skal leses inn data og filer som kan være korrupte etter den hendelsen. Endret 28. juli 2013 av syar2003 Lenke til kommentar
larriss Skrevet 30. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2013 Fikk fikset det... måtte kjøre Qflash på hk.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå