Grambo Skrevet 28. juli 2013 Del Skrevet 28. juli 2013 Hei, jeg skulle gjerne likt å vite hvem som har rettighetene til Romjakten. Dette er fordi jeg har en ide om å kanskje lage en remake av spillet. Det er ikke sikkert at det blir noe av, men jeg må vite hvem som kan gi rettighetene om jeg i det hele tatt kan vurdere det. Dette er et utrolig fint, og lærerikt spill. Grunnet alderen(1999) er spillet veldig utgått, både i fakta, spillteknologi og grafikk. Om jeg velger å lage en ny utgave, vil alt være av moderne standard. eneste kilde jeg har funnet så langt, peker hit: http://bokelskere.no/bok/romjakten/158378/ Og den sier ikke stort. -L. E. Grambo Fremtidig (høst 2013) student av spillteknologi og simulering, Høgskolen i Hedmark. 2 Lenke til kommentar
Sirius Cobra Skrevet 28. juli 2013 Del Skrevet 28. juli 2013 Hvis du mener denne http://bokelskere.no/bok/romjakten-er-vi-alene-i-universet/161495/ så ser det ut som PAN Vision har rettighetene til det. 1 Lenke til kommentar
Grambo Skrevet 28. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2013 Fint du fant en bedre side, med mer info Men det er ikke alltid forlaget som sitter på kopirettighetene... Skader vel ikke å spørre. Lenke til kommentar
Sirius Cobra Skrevet 28. juli 2013 Del Skrevet 28. juli 2013 Samme side som du brukte, bare at nede på bunn står det forslag til andre utgaver. Det ser ut som PAN Vision også muligens er utvikleren for spillet. Lenke til kommentar
Deimos_Anomaly Skrevet 28. juli 2013 Del Skrevet 28. juli 2013 Kan du ikke bare finne på et nytt navn og la deg inspirere av Romjakten? Slike konsepter blir jo "lånt" av hverandre hele tiden i spillbransjen. Lenke til kommentar
Korporal Kranium Skrevet 28. juli 2013 Del Skrevet 28. juli 2013 bare plagier det, hva hadde vel spill og musikk industrien vært uten? Lenke til kommentar
Grambo Skrevet 28. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2013 Hei, jeg er medlem av piratpartiet, som betyr at jeg vil ha kopibeskyttelsen ned til 14 år, men jeg respekterer den likevel. Jeg lager ingen "kopi" av Romjakten uten tillatelse. Plus, jeg vil igjenbruke historien. Kan ikke ha Romjakten uten jakten på de tre delene av sonden. Lenke til kommentar
Deimos_Anomaly Skrevet 28. juli 2013 Del Skrevet 28. juli 2013 (endret) Jeg har ikke spilt spillet så vet egentlig ikke noe om det. Jeg tenkte egentlig på at konsensus i bransjen virker å være at det er greit å "stjele" konsepter fra hverandre, i motsetning til f.eks tv-bransjen der det er mer vanlig å kjøpe og selge konsepter. Hvis det er en historie du vil gjenbruke så stiller det seg dog litt annerledes. Edit: I tilfelle du ikke viste det så har brreg.no en del info om du ønsker å komme i kontakt med noen som har med spillet å gjøre. Spesielt: http://w2.brreg.no/enhet/sok/detalj.jsp?orgnr=974484544 Endret 28. juli 2013 av Deimos_Anomaly Lenke til kommentar
Grambo Skrevet 28. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2013 Prøv spillet, tro meg, det er verdt det. Lenke til kommentar
TheHawk Skrevet 29. juli 2013 Del Skrevet 29. juli 2013 Prøv spillet, tro meg, det er verdt det. Enig. Skulle gjerne sett en remake av dette spillet. Lykke til med prosjektet! Lenke til kommentar
Grambo Skrevet 1. august 2013 Forfatter Del Skrevet 1. august 2013 Enig. Skulle gjerne sett en remake av dette spillet. Lykke til med prosjektet! Ja, men ikke få noen forhåpninger, det er ikke sikkert at jeg kommer til å jobbe med det. Lenke til kommentar
simenr2812 Skrevet 5. august 2013 Del Skrevet 5. august 2013 JAAA!!! DET SPILLET VAR FANTASTISK:)))) Lenke til kommentar
tttt Skrevet 15. desember 2013 Del Skrevet 15. desember 2013 Har det blitt slik at du startet med en remake? Jeg hadde iallfall kjøpt det. Lenke til kommentar
DubbleTrubble Skrevet 12. desember 2014 Del Skrevet 12. desember 2014 Så at dette ble postet i 2013, Lurte på om du har kommet noen vei på dette spillet eller om det ikke skjedde noe? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå