AnonymDiskusjon Skrevet 28. juli 2013 Del Skrevet 28. juli 2013 Hei! Jeg er en gutt som nettopp er blitt sammen med ei fantastisk jente. Hun er ei jeg kan snakke med om alt, og hun har det slik med meg også. Vi passer veldig godt sammen, og er ganske like på mange områder. Det er likevel en ting som gjør meg småirritert og litt oppgitt. Hun har ei bestevenninne som hun snakker mye sammen med, da også om meg. De har støttet hverandre mye og stilt opp for hverandre, men de snakker også om meg, og jeg føler på den måten at en tredjeperson blir dratt inn i forholdet. Hun jeg er sammen med fortalte at jeg hadde knekt en "kode" for henne, en slags vei inn til hjertet hennes som hun sa skulle være vår hemmelighet. Samtidig vet jeg at bestevenninnen hennes vet om den, fordi hun hadde fortalt om det før vi ble sammen. I tillegg vet jeg at hun har sagt til henne at hun har gjort intime ting med meg, om ikke i detalj. Dette og mer gjør at jeg på en måte føler at ting jeg og kjæresten min deler, ikke bare er mellom oss, men at en annen person også dras inn. Det er ikke bare meg og henne, men meg, henne og hun andre. Bestevenninnen er en skikkelig grei og god person, det er ikke det som er problemet. Er det vanlig å føle det slik, eller er jeg bare kverulant? Anonym poster: a239fa2b9bf08c6725ff118538c514b9 Anonym poster: a239fa2b9bf08c6725ff118538c514b9 Lenke til kommentar
SmoothCriminal Skrevet 28. juli 2013 Del Skrevet 28. juli 2013 (endret) Oi, ei jente med ei besteveninne. Aldri skjedd før. (Sarkastisk) Men for og være litt seriøs, ja jenter forteller om slik blant seg også gutter forteller ofte om sine forhold til andre kompiser Og hvorvidt det er normalt og sitte og stresse på det er vel relativt, men neida ikke no og bekymre seg for. Endret 28. juli 2013 av SmoothCriminal 2 Lenke til kommentar
Sir-Allistair Skrevet 28. juli 2013 Del Skrevet 28. juli 2013 Hva er problemet egentlig? Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 28. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2013 Det er ingen stor sak, jeg er bare litt ubekvem med at ting som er hemmelig mellom oss og ting som vi deler personlig med hverandre (og som egentlig burde bare være mellom oss to), også veldig intime ting, blir delt med denne bestevenninnen. Samtidig er vel jenter flest slik, og det er vel helt normalt. Anonym poster: a239fa2b9bf08c6725ff118538c514b9 Lenke til kommentar
Hèxacôres Skrevet 28. juli 2013 Del Skrevet 28. juli 2013 Jenter er sånn. Den dårlige følelsen du føler er sjalusi, fordi du vil bare ha henne for deg selv. Lenke til kommentar
Friluftskar Skrevet 28. juli 2013 Del Skrevet 28. juli 2013 (endret) Jenter er sånn. Den dårlige følelsen du føler er sjalusi, fordi du vil bare ha henne for deg selv. Sjalusi! Tja... det kommer vel ann på hva, som bør holdes hemmelig det da! Hvis jeg hadde stolt på et menneske og fortalt om "ting" ingen andre viste om, ville jeg følt meg tråkket på og sveket, hvis det ble fortalt til andre! Men han lærer nok. En må annta at jenter og selv koner, forteller det meste. Og noen forteller alt til venninder, til og med hele vennindeflokken. Så mottoet må være, ikke fortell om ting som du ønsker å holde hemmelig for andre! Endret 28. juli 2013 av geco5 Lenke til kommentar
Friluftskar Skrevet 28. juli 2013 Del Skrevet 28. juli 2013 Det er ingen stor sak, jeg er bare litt ubekvem med at ting som er hemmelig mellom oss og ting som vi deler personlig med hverandre (og som egentlig burde bare være mellom oss to), også veldig intime ting, blir delt med denne bestevenninnen. Samtidig er vel jenter flest slik, og det er vel helt normalt. Anonym poster: a239fa2b9bf08c6725ff118538c514b9 Mottoet er: ikke fortell "ting" du ønsker å holde hemelig, til andre! Da kan de heller ikke sladre videre. Det du sier og gjør med dama, må du regne med blir vidererformidlet! Lenke til kommentar
Ideal Skrevet 31. juli 2013 Del Skrevet 31. juli 2013 Faren her er når bestevenninna begynner å mislike deg.. da vil hun motarbeide deg hele veien. Det er bortimot uunngåelig. 1 Lenke til kommentar
meg0709 Skrevet 31. juli 2013 Del Skrevet 31. juli 2013 (endret) Hva med å bare si klart ifra at du vil ha deg frabedt at hun sprer ting om forholdet og deg? Om du gir hun blomster, greit nok at hun bare "wow jeg fikk blomster av han", men grensen er for lengst nådd når man legger ut om intime ting, slike ting skal og burde ikke videreformidles til andre personer og jeg driter regelrett i at "jenter er sånn", for det er de ikke, med mindre de mangler noe oppi hodet så klart. Endret 31. juli 2013 av meg0709 Lenke til kommentar
dysfunctional Skrevet 31. juli 2013 Del Skrevet 31. juli 2013 Det blir litt tynt å si at "jenter er sånn". Man skal klare å holde på personlige ting som er forbeholdt mellom to parter i et forhold. Nå er jeg usikker på hva slags informasjon som blir delt, men jeg har den oppfatningen at man ikke skal dele sensitiv informasjon, bestevenninne eller ikke. Lenke til kommentar
BertNaked Skrevet 31. juli 2013 Del Skrevet 31. juli 2013 Desverre stor fare for dette: Lenke til kommentar
Achylles Skrevet 31. juli 2013 Del Skrevet 31. juli 2013 (endret) Er det vanlig å føle det slik, eller er jeg bare kverulant? Lucky you! Jeg må slite med en dame som ikke bare deler sånt med en bestevenninne, men en hel skokk "bestevenninner" ;-) Ja det er litt irriterende og jeg skjønner godt at du misliker det, men jeg kan konsentrere meg om alle de gode egenskapene hennes i steden, og lever godt med det. Forsøk det du også. Dersom du ikke velger å ta dette opp med henne (Noe jeg ikke ville anbefale deg å gjøre, annet enn å kanskje fortelle henne at det sårer deg litt, selv om du ikke vil nekte henne å opprettholde det gode forholdet hun har til sin venninne) så tror jeg du med tid og stunder vil ta dette med knusende ro, som meg. Det betyr ikke at du vil begynne å like det, men at du vil avfinne deg med det over tid. Endret 31. juli 2013 av Achylles Lenke til kommentar
Gyr0 Skrevet 31. juli 2013 Del Skrevet 31. juli 2013 Vær glad den bestevenninnen ikke er en tidligere eks ellernoe sånt Jeg ser ikke noe problem her. Lenke til kommentar
Okapi Skrevet 31. juli 2013 Del Skrevet 31. juli 2013 Vær glad den bestevenninnen ikke er en tidligere eks ellernoe sånt Jeg ser ikke noe problem her. Problemet oppstår når man har krangler, og venninnene får høre alt om det. Kan fort bli litt vrient å tilbringe tid med folk som får høre alt om deg, også det negative, uten at du vet stort om dem. Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 31. juli 2013 Del Skrevet 31. juli 2013 Jeg er nok lik med min bestevenninne. Har sikkert noe med at fra før jeg traff kjæresten så snakket vi jo om ALT, i detalj. Det er vanskelig å venne seg av med vanen om å tømme absolutt alle tanker over til bestevenninna. Virker som mange gutter syns dette kanskje er litt kleint, skal prøve å ta litt læring fra denne tråden . Holde igjen bittelitt på noen områder. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 31. juli 2013 Del Skrevet 31. juli 2013 Vær glad den bestevenninnen ikke er en tidligere eks ellernoe sånt Jeg ser ikke noe problem her. Kva om dei slår opp og dama plutseleg blir ein eks som vil TS vondt ved å dele private saker og ting? Det ligg kanskje i kvinnenes natur å dele sånt, men eg synest det er litt respektlaust ovanfor typen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå