Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

ASUS a7n8x med Dobbel LAN?


Anbefalte innlegg

Kan jeg bruke begge LAN'ene mine på hovedkortet mitt? 3com og Nvidia.

 

En tp-kabel ut fra hvert kort, og ut til huben og så til ruteren. Vil dette si at jeg får økt hastighet, eller økt noe som helst? Er det vits i å legge to kabler?

 

(jeg har søkt på emne, men fikk ikke tilfredstillende konkrete svar)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

du har ikke brukt for dette, og mest sannsynlig ikke utstyr for dette, det som skjer når du kobler to kabler i switchen/routern/hubn er enten at det ikke skjer noen ting i det heletatt, dvs du ikke får kontakt med noe eller så bruker den den ene kabelen. Uannsett utfall har du kastet bort energi og tid du kan bruke på noe annet. feks spille litt eller ødelegge et eller annet, eller finne opp noe osv osv.. :wink:

Lenke til kommentar

jævli kjekt med 2 LAN porter, skulle helst hatt 3-4 også :D

 

for min del bruker jeg 3com controllern mot switchen, og nvidia kontrollern mot xbox'en min, så slipper xbox'en og gå gjennom på switchen og oppta en plass, da xbox'en kun blir brukt til streaming av divx/xvid/o.l. uansett.

 

har også et ekstra SMC NIC i samme PC'en, altså 3 LAN porter totalt - dette bruker jeg mot en annen pc her. sånn sett slipper jeg unna med og kun bruke 1 port på switchen på begge pc'ene og xbox'en. da har jeg flere porter ledig til når kompiser stikker innom for og spille og surfe og nerde litt osv (har bare (5) 4 ports switch) :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...