Gå til innhold

Kostnader ved bruk av BankID på mobil.


Anbefalte innlegg

Telipol var enig i at det stod litt dårlig forklart på sidene, så jeg fikk refundert kostnadene ved bruk av BankID til nå. De har i etterkant endret teksten på sidene sine litt, så konklusjonen må være at Telipol fortsatt kommer til å ta betalt for all bruk av BankID som overstiger inkludert bruk. I fremtiden må jeg begrense bruken av BankID, noe som er litt irriterende. Hadde de ikke fortsatt vært så mye billigere til mitt bruk, hadde jeg skiftet selskap på dagen. Er det i det hele tatt andre operatører som tar betalt for all bruk av BankID på mobil? Virker som om normen er at bruk stort sett er gratis, og at Telipol skiller seg ut.

 

Bytt operatør. Telipol er en ny bankID Mobil-operatør, og de har åpenbart vært kreative.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sjekket med faren min, han har også "Sms tjenester levert av telenor" på sin regning uten at han vet hva det er.

 

Sms tjenester levert av telenor Antall: 1 Pris: 79,-

Sms tjenester levert av telenor Antall: 58 Pris: 18,95

 

Be han sjekke med dem. Aldri hørt noe om at telenor-kunder blir belastet for smser i den forbindelse.

Lenke til kommentar

Bytt operatør. Telipol er en ny bankID Mobil-operatør, og de har åpenbart vært kreative.

 

De er billig for meg som ringer lite og sender lite meldinger, men bruker en del data. Ellers hadde jeg byttet. Men jeg angrer på at jeg byttet fra OneCall Faktura.

 

Virker ikke som om Telenor, Djuice, Talkmore eller Dipper tar betalt for bruk av BankID. OneCall og Tele2 sier heller ikke noe om priser på sidene sine.

Lenke til kommentar

De er billig for meg som ringer lite og sender lite meldinger, men bruker en del data. Ellers hadde jeg byttet. Men jeg angrer på at jeg byttet fra OneCall Faktura.

 

Virker ikke som om Telenor, Djuice, Talkmore eller Dipper tar betalt for bruk av BankID. OneCall og Tele2 sier heller ikke noe om priser på sidene sine.

 

Ja, altså det blir et regnestykke. Hvis du sparer mye penger, men må bruke kodebrikke, så er det kanskje greit. (Selv har jeg ikke BankID Mobil pga operatør, og det har aldri vært noe problem.)

Lenke til kommentar

Talkmore (telenor) står det kr 0 på regninga for transaksjoner til BankID

Hver innlogging består av flere sms (3?)

 

Samme med telenor, blir ikke belastet for innloggins med BankID på mobil.

 

Telefon sender SMS i bakgrunn uten at du vet det eller at det kommer i SMS lista på tlf.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...