Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Har ikke trent på over en måned

Anbefalte innlegg

Siden det er sommerferie og jeg har flyttet har jeg ikke trent på over en måned, og spist mye snaddermat siden jeg midlertidig bor hos mamma. Jeg er ikke en sånn som legger på meg fort, så det er ikke det som er problemet, men jeg lurer på om det er veldig uheldig for helsen å gå så lenge uten å trene noe som helst?

Anonym poster: 2b8b4587aee2758e691fb29d39369abb

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alltid lurt å vedlikeholde. Kondisjonenen er det første du mister, deretter musklene.

Kroppen sparer ressursjer og da får du tilbakefall. Eneste grunnen til at du har muskler og kondisjon er fordi du presser kroppen til å prioritere det.

Lenke til kommentar

Har heller ikke trent mage og bein på en måned. Treningssenteret mitt hadde sånn kort, og jeg var medlem der før, men så gikk medlemskapet ut, men jeg fikk fortsatt trent der siden jeg hadde kortet. Nå funker ikke kortsystemet, er utrolig kjipt, men så fort kortsystemet fungerer igjen skal jeg begynne å trene! Har vedlikehold kondisjonen og push ups

Lenke til kommentar

Det er mange mennesker som ikke trener og har den samme vekten året rundt.

Mange som trener, men det er oftest de som har problemer. Fordi de går opp og ned i vekt året rundt. Hvis en veltrent person slutter å trene. Så kommer denne personen til å legge på seg minst 10 kg. Folk som trener går alltid opp i vekt fordi kroppen ikke har tilpasset seg den nye livsstilen. Men folk som ikke trener og spiser mat, men som aldri går opp i vekt. Det er fordi kroppen har tilpasset seg levemåten.

Endret av Anvilycus
Lenke til kommentar

Folk som trener går ikke nødvendigvis opp og ned i vekt året rundt, nei. Hvis en person slutter å trene og dermed forbrenner mindre energi, uten å spise mindre, vil han/hun riktignok legge på seg, men sultfølelsen regulerer dette selv i noen grad og en veltrent person er gjerne bevisst på kostholdet sitt. At den personen vil legge på seg minst 10 kg er en stor overdrivelse. Det er også rart å påstå at det er de som har problemer i motsetning til folk som ikke trener i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Det er mange mennesker som ikke trener og har den samme vekten året rundt.

Mange som trener, men det er oftest de som har problemer. Fordi de går opp og ned i vekt året rundt. Hvis en veltrent person slutter å trene. Så kommer denne personen til å legge på seg minst 10 kg. Folk som trener går alltid opp i vekt fordi kroppen ikke har tilpasset seg den nye livsstilen. Men folk som ikke trener og spiser mat, men som aldri går opp i vekt. Det er fordi kroppen har tilpasset seg levemåten.

Du bommer litt på årsak/virkning her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...