Eppelsin Skrevet 7. august 2013 Del Skrevet 7. august 2013 CPU temp er rimelig høy (Intel har vel noe over 90 grader celcius som absolutt maks? AMD 62 grader. Bare til opplysning.). Slår seg nok av pga det (en innstilling i BIOS. Vil ikke anbefale å øke denne innstillingen, hvis det er mulig). Som Malvado over sier, sjekk om det er mye støv i vifta eller luftesystemet ellers. Og at du ellers har maskinen på et sted den får lufting, på en plan flate. Kanskje heve for eller baksiden noe opp hvis den er veldig lav pga luftinga (og ikke ha den i fanget på et teppe, i dyna el.l). Lenke til kommentar
-Jensen Skrevet 7. august 2013 Forfatter Del Skrevet 7. august 2013 Har hatt denne pc'n i ca 1 år og har aldri rengjort vifta så får vell prøve å rengjøre den slik du anbefaler. Men bor ut på landet så har ikke mulighet til å kjøpe dust off spray, er det noe annet jeg kan bruke til å rengjøre vifta med?Kan man bruke en vanelig støv-suger? Lenke til kommentar
Aerow Skrevet 7. august 2013 Del Skrevet 7. august 2013 Jeg har selv brukt støvsuger i alle år til å rense maskinene mine, fungerer veldig bra! Bare husk å støvsug viftehullet, og ikke inne i maskinen grunnet statisk elektrisitet. Lenke til kommentar
-Jensen Skrevet 8. august 2013 Forfatter Del Skrevet 8. august 2013 Jeg har selv brukt støvsuger i alle år til å rense maskinene mine, fungerer veldig bra! Bare husk å støvsug viftehullet, og ikke inne i maskinen grunnet statisk elektrisitet. Da du brukte støvsuger hadde du den på fullt og settet du den på å sprute luft ut eller vanelig? Lenke til kommentar
-Jensen Skrevet 8. august 2013 Forfatter Del Skrevet 8. august 2013 Da har jeg prøvd å fjerne støv fra vifta med støvsuger men fungerte ikke, cpuen blir fortsatt ganske varm opp til 80c Lenke til kommentar
Aerow Skrevet 8. august 2013 Del Skrevet 8. august 2013 80°C er ihvertfall lavere enn 90°C, og er en vanlig temperatur på bærbare prosessorer. Stopper Crysis 3 fortsatt? Lenke til kommentar
-Jensen Skrevet 8. august 2013 Forfatter Del Skrevet 8. august 2013 Ja alle spill jeg spiller inc crysis 3 låser pc'n, hadde laptop'en i atomer og rengjorde vifta og ventilene men er ingen forskjell. Er det noen slags program man kan kjøre som feilsøker pcn og sier hva problemet er? Lenke til kommentar
Green_Monster Skrevet 8. august 2013 Del Skrevet 8. august 2013 Da begynner det vel å ligne minnefeil, eller portfeil (til minne), eller minne på skjermkortet ? Lenke til kommentar
-Jensen Skrevet 8. august 2013 Forfatter Del Skrevet 8. august 2013 Fant feilen viste seg å være ladderen til pcn, brukte en ladder som var på 65w istede for å bruke ladderen som fulgte med pc'n som er på 120w har spilt i 3 timer uten at pc'n låser seg Men er ikke 85c på cpu'n under gaming ganske høyt ? vifta og ventilene er helt rene så kan det være dårlig kjøle pasta? Takker for all hjelp jeg her fått Lenke til kommentar
Aerow Skrevet 9. august 2013 Del Skrevet 9. august 2013 85°C er en helt ok temperatur på en bærbar. Nærmer den seg 90°C begynner det dog å bli litt varmt. Tviler på at kjølepastaen har tørket inn på en såpass ny maskin, men det kan hjelpe å legge på en bedre kjølepasta enn den som er der fra før. Lenke til kommentar
-Jensen Skrevet 9. august 2013 Forfatter Del Skrevet 9. august 2013 Da har samme problemet kommet tilbake igjen har ikke forandrett noe siden igår da alt funket fint, begynner å bli rimelig lei det her no! Fikk også denne meldingen opp en av gangene : Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå