Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Tips til hvordan rette ut langsgående bulk på varebiltak

Anbefalte innlegg

Hei.

Dessverre klarte min bror å komme borti et hushjørne med varebilen min i dag (ja, hushjørnet er såvidt lavere en enkelte høye biltak). Biltaket tok såvidt oppi hushjørnet noe som resulterte i en rett og ganske "ren" langsgående bulk på bakre høyre side av biltaket. Jeg fjernet rett etter hendelsen en del mørke avsetninger i bulken med WD40, og det er tydelig at det mørke belegget var beis fra stavverket på hushjørnet (delen som kom borti taket). Såvidt jeg kan se er lakken mer eller mindre inntakt etter rensingen med WD40, men bulken synes ganske godt.

Spørsmålet mitt er om denne bulken kan rettes helt ut og hvor jeg bør henvende meg for å få gjort dette til en grei pris? Det hadde vært kjekt å få den bort da bilen i utgangspunktet var helt "flawless".

Til opplysning dreier det seg om en Renault Kangoo 2007 modell med en pris rundt 60 000 kr. Ikke akkurat en Mercedes/Ferrari. Jeg har kun delkasko på den og regner derfor med at skaden ikke dekkes av forsikringsselskapet (Gjensidige). Bilens verdi, det faktum at det er en varebil samt at lakken ser ok ut gjør at jeg ikke er villig til å bruke enorme summer på å få denne bulken fjernet.

Her legger jeg ved et par bilder som viser bulken (vanskelig å få et detaljert bilde):

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ta en gummihammer og bank opp fra innsiden ?

Jeg er litt skeptisk til å gjøre dette selv. Taket er tynt som flatbrød og man bør ha et kurvet mothold for å hindre bulker motsatt vei.

Vurderer å få et firma til å gjøre det, men ikke for blodpris.

Finnes det verktøy som er lagd for å rette ut bulker?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...