Gå til innhold

Canon EF-S 18-55 IS STM - marked

Anbefalte innlegg

Har tenkt å kjøpe Canon 100D som et kamera 2 på grunn av størrelse. Ser at hvis du kjøper med 18-55 objektivet betaler man i praksis bare 200 kr for objektivet. Har ikke brukt for dette (har 15-85). Er det i det hele et marked for disse hvis man skulle solgt det billig (500 - 1000 kr). Ser ikke noen brukt på markedet.

Blir jo litt subsidiering av huset.

Arne M

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er 18-55 IS STM du har ? det er det som normalt følger med, det burde ikke by på problemer og selge objektivet for en 1000/1200.- på Foto.no sitt bruktmarked, det er versjon 2 og 3 m/IS som selges for 500/600.- brukt.

Det forenkler endel hvis du linker til tilbudet du har fått på 100D, så man slipper og synse for mye :)

Lenke til kommentar

Har forsåvidt ikke kjøpt noe ennå. Ser at det koster 250 kr. ekstra (4645/4895)på Fotovideo, og 150 kr (4795 med)på Elkjøp. Har registret at tilsvarende (ikke STM ver) selges for mellom 400 og 700 på Foto. Man har ikke inntrykk av at de blir solgt. Usikker på om jeg gidder å ta bryderiet med å prøve å selge. :hmm:

Regner vel egentlig med at ingen fornyer kit objektivet med et annet kit objektiv.

Lenke til kommentar

Ser at hvis du kjøper med 18-55 objektivet betaler man i praksis bare 200 kr for objektivet.

18-55 STM er relativt ny på markedet, ble lansert sammen med Eos 100. Optisk skal den være meget bra for en kitzoom. Problemet med videresalg av kitzoomer er at det selges så fryktelig mange av dem med nye kameraer og de færreste vet forskjellene på de ulike variantene.

Jeg hadde ikke giddet å kjøpe for å prøve videresalg, men til den prisen hadde jeg kjøpt og beholdt det. Prakitsk når man skal ha med noe lite og lett som Rowdy påpekte og det kan også være greit å ha for å selge med huset når den tid kommer og skal du låne bort det ene huset kan det være greit med en ekstra kitzoom. Til den prisen skal det ikke mye bruken til før du har fått valuta for pengene. IMO er 15-85 såpass stor på Eos 100D at et mindre objektiv har noe for seg.

Endret av se#
Lenke til kommentar

Takker for mange tips og forslag.Kjøper jeg på Elkjøp koster objektivet bare 150 kr, sammenlignet å kjøpe bare huset på Fotovideo. Ikke mye penger, bare et par halvlitere i Oslo. Har mer tro på 15-85 selv om det er litt større. Men muligens litt kjekt å ha. Greit med 15- 85 på huset når jeg har 70-300L på det andre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...