Gå til innhold

Får ikke bootet

Anbefalte innlegg

Hei igjen folkens :)

Denne gangen er det min stasjonære pc jeg stiller spm rundt.

Jeg har akkurat hatt en clean install på den. Etter dette laget jeg meg en systemavbildningsdisk for å ha til senere. Ettersom jeg hadde lagd meg denne, har jeg vært lite selektiv med innstalleringer av program. Pga dette ønsker jeg nå og freshe den opp igjen nok en gang. Men kommer ikke inn i bios, eller startet booting av Windows cd. når jeg trykker F12 for booting, kommer det opp som vanlig at jeg skal trykke på en knapp for å starte opp fra cd. Når jeg så gjør det, hopper den bare videre og starter opp windows på vanlig måte?

Hva gjør jeg for å boote?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ja cd har jeg laget selv, og den har fungert helt fint selv.

Men "del" fungerer heller ikke (for å komme inn i bios..... Så tror ikke det er cd det er noe galt med....?

Ser at hovedkortet er "GIGABYTE GA-Z77M-D3H (rev. 1.0)" ifølge bestillingsbekreftelsen, om det har noe å si.....

Endret av Allak
Lenke til kommentar

Har du USB tastatur med noe slags USB hub eller lydutganger i? Ta ut evt. hodetelefoner og prøv igjen. Eller prøv et annet tastatur hvis du har. Kanskje helst vanlig mini-DIN (PS/2). Ser hovedkortet ditt har en slik kombinert mus/tastatur kontakt.

Endret av z0rglub
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...