random_sauce Skrevet 27. juli 2013 Del Skrevet 27. juli 2013 Kort sagt: Problemet er at, om jeg står rett opp og ned og slapper helt av, går magen min ganske mye ute av proporsjon (hvis det gir mening nok). Altså, det ser ut som jeg er litt tjukk med andre ord. Det som derimot er rart er at jeg trener 4-5 dager i uka (forholdsvis fotball og styrke). Jeg er ca 191 og veier 77kg. Dvs. at jeg har en BMI på 20, ganske akkurat. I tilleff, om jeg har brukt en representativ kalkulator/metode, har jeg en fettprosent på 14%. Derfor mistenker jeg at det kan skylde kosthold, ettersom jeg ikke spiser veldig systematisk. Jeg spiser frokost og middag, noen ganger lunsj, og småspiser et par ganger gjennom dagen. Kan vel også nevne at jeg spiser gjennomsnittlig med søppelmat (godteri o.l.). Noen som har opplevd det samme? Teorier? På forhånd takk Lenke til kommentar
*F* Skrevet 27. juli 2013 Del Skrevet 27. juli 2013 Det er normalt å ser ut som du er litt tjukk ja, om det var det du lurte på. Lenke til kommentar
Schwarzwald Skrevet 27. juli 2013 Del Skrevet 27. juli 2013 Magen ser verre ut ovenfra og ned, enn forfra Helt normalt med litt pondus, selv om man er godt trent og har lav BMI. Det er imidlertid større sjanse for det om man spiser søppelmat og uregelmessig. Men ingen fare på ferde, spør du meg. Lenke til kommentar
random_sauce Skrevet 27. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2013 så ved kutte ut søppelmat og spise mer systematisk vil jeg se resultater i løpet av noen måneder? Lenke til kommentar
Hèxacôres Skrevet 27. juli 2013 Del Skrevet 27. juli 2013 Hvis du vil se ut som ett strykebrett, så vil det nok fungere å kutte ut mcdonalds og grandis over lang tid, ja. Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 27. juli 2013 Del Skrevet 27. juli 2013 Er det fett eller oppblåst mage som er problemet? Skal du ha sixpack skal du ikke se bort i fra at du må under 10 i fettprosent. Lenke til kommentar
random_sauce Skrevet 27. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2013 Jeg mistenker at det er oppblåst mage, har som sagt bare 14% og er jo ganske stram ellers Lenke til kommentar
Skandinav Skrevet 28. juli 2013 Del Skrevet 28. juli 2013 Husk at mye av den energi som kroppen lagrer for senere bruk eller i tilfelle hungersnød, lagres først i lever og rundt tarmene. Omvendt er det oftest der du sist mister fettet. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 28. juli 2013 Del Skrevet 28. juli 2013 Jeg mistenker at det er oppblåst mage, har som sagt bare 14% og er jo ganske stram ellers I så fall vil ikkje mindre feittprosent hjelpe stort. Då er det snakk om å identifisere kva matvarer du reagerer på og eventuelt senke inntaket eller kutte ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå