Laila - Skrevet 27. juli 2013 Del Skrevet 27. juli 2013 Storskarv Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Jentungen2 Skrevet 27. juli 2013 Del Skrevet 27. juli 2013 (endret) Så flotte J1 I følge fugle boka mi bør dette være en Storskarv, så håper noen sier i fra da, hvis jeg har bommet Endret 27. juli 2013 av Jentungen2 Lenke til kommentar
Magnar Bruvik Skrevet 27. juli 2013 Del Skrevet 27. juli 2013 Artig med fuglefotografering ja Synes du har truffe bra her - veldig fint på Mølen Lenke til kommentar
Torhild Jansen Skrevet 27. juli 2013 Del Skrevet 27. juli 2013 Flotte skudd dette - ikke enkelt, men dette synes jeg var supert Lenke til kommentar
Roar Kneppen Skrevet 27. juli 2013 Del Skrevet 27. juli 2013 Artig skrue den skarven når den inntar "korsfestetposisjonen" for å tørke vingene. Flott serie der jeg velger meg Versjon 1. Roar Lenke til kommentar
wasco Skrevet 27. juli 2013 Del Skrevet 27. juli 2013 Veldig flotte bilder Imponert over Skarpheten og detaljene, og også over at du har fått bakgrunnen så fint til (ut av fokus) Lenke til kommentar
Laila - Skrevet 27. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2013 Så flotte J1 I følge fugle boka mi bør dette være en Storskarv, så håper noen sier i fra da, hvis jeg har bommet Takk J2, ingen har protestert. så da stemmer det nok, det du sier (som vanlig) Lenke til kommentar
Laila - Skrevet 27. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2013 Artig med fuglefotografering ja Synes du har truffe bra her - veldig fint på Mølen Tusen takk Magnar Ja, veldig fint. Må nok tilbake dit også Lenke til kommentar
Laila - Skrevet 27. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2013 Flotte skudd dette - ikke enkelt, men dette synes jeg var supert Tusen takk Thorild Så hyggelig å høre Lenke til kommentar
Laila - Skrevet 27. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2013 Artig skrue den skarven når den inntar "korsfestetposisjonen" for å tørke vingene.Flott serie der jeg velger meg Versjon 1.Roar Tusen takk Roar! Var morsomt å følge med på den over litt tid, sikkert en time, halvannen. Så spiste den noen insekter, og ristet på halsen for å svelge. Så gikk det ut litt bak. Og så tørket den vingene, og sånn gikk det i sirkel hele tiden. Spennende å oppleve det Lenke til kommentar
Laila - Skrevet 27. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2013 (endret) Veldig flotte bilderImponert over Skarpheten og detaljene, og også over at du har fått bakgrunnen så fint til (ut av fokus) Tusen takk Wasco Det var veldig moro å høre, Har jo ikke all verden av utstyr - og tok jo det i "skrått" motlys så jeg hadde ikke store forhpninger. Jeg har lysnet skyggene maksimalt. Iflg. histogrammet så er det ikke riktig eksponert, mangler en del på høyre side der, men må overse det for bildet tåler ikke at jeg prøver å tilpasse det til histogrammet. Valgte forresten F8 - fordi det var 2 fugler der, og for muligens å få begge skarpest mulig Endret 27. juli 2013 av Jentungen1 Lenke til kommentar
jarle-60 Skrevet 27. juli 2013 Del Skrevet 27. juli 2013 Flott bilder alla sammen, lite med Storskarv i Kongsbergtraktene.......Flott på Mølen særlig med store bølger. Lenke til kommentar
Astrid E. Saltveit Skrevet 27. juli 2013 Del Skrevet 27. juli 2013 Flott dette - tenk å dumpe oppi noe sånt. Jeg liker best v2 pga. den fine helheten, men ville nok beskåret litt - og retta opp horisonten. Dette er blant mine favorittfugler og jeg blir helt betatt når de står slik og velsigner landet! Lenke til kommentar
Trond Olav Løkken Skrevet 27. juli 2013 Del Skrevet 27. juli 2013 Virkelig fint bilde av skarv! Fin positur, og flott effekt av bluret bakgrunn. Lenke til kommentar
Mystikus Skrevet 27. juli 2013 Del Skrevet 27. juli 2013 En vakker fugl denne storskarven og som du har vært heldig å få fanget på brikke, J1 ! Dessverre så synes jeg at de som skrytet så fælt over skarphet og annet gjør deg en bjørnetjeneste. Bildet (ver 1) er godt komponert, men bildet må sees i 100% forstørrelse og da faller det igjennom dessverre. Det ble nok for uskarpt og for mye støy som vitner om uheldige valg av tekniske innstillinger. Her burde du høynet ISO-verdien, ihvertfall til 200 slik at lukkerhastigheten ble raskere (1/160). En god tommelfingerregel er at nevneren i brøken som lukkerhastigheten utgjør ikke bør være mindre enn brennvidden. Det vil si i ditt tilfelle så bør minste lukkerhastighet ikke være lengre enn 1/141 sek. Lenke til kommentar
Kjetil Øyen Skrevet 27. juli 2013 Del Skrevet 27. juli 2013 Artig å se dette. er stadig på Mølen, har dette tilgode. Motiverer til flere turer ut dit. Lenke til kommentar
Laila - Skrevet 27. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2013 Flott dette - tenk å dumpe oppi noe sånt. Jeg liker best v2 pga. den fine helheten, men ville nok beskåret litt - og retta opp horisonten. Dette er blant mine favorittfugler og jeg blir helt betatt når de står slik og velsigner landet! Tusen takk Astrid! Dumpa oppi var det jeg gjorde, og ble betatt jeg også. Har aldri sett en sånn en før.:)Tar med meg tipsene dine Lenke til kommentar
Laila - Skrevet 27. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2013 Virkelig fint bilde av skarv!Fin positur, og flott effekt av bluret bakgrunn. Tusen takk Trond Olav! Lenke til kommentar
Laila - Skrevet 27. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2013 En vakker fugl denne storskarven og som du har vært heldig å få fanget på brikke, J1 !Dessverre så synes jeg at de som skrytet så fælt over skarphet og annet gjør deg en bjørnetjeneste.Bildet (ver 1) er godt komponert, men bildet må sees i 100% forstørrelse og da faller det igjennom dessverre.Det ble nok for uskarpt og for mye støy som vitner om uheldige valg av tekniske innstillinger.Her burde du høynet ISO-verdien, ihvertfall til 200 slik at lukkerhastigheten ble raskere (1/160).En god tommelfingerregel er at nevneren i brøken som lukkerhastigheten utgjør ikke bør være mindre enn brennvidden. Det vil si i ditt tilfelle så bør minste lukkerhastighet ikke være lengre enn 1/141 sek. Tusen takk Birger Hehe.. det her er pinlig. Ble nå oppmerksom på at brennvidden bare var 141 - trodde jeg hadde den på max, Kunne jo ha kommet nærmere da, men spist er spist Var veldig usikker på alt her i og med at det var bortimot motlys. Startet med bilder i 1/2500, men det ble mørke siluetter og jeg ville prøve å få litt detaljer i fjærene. At jeg kom ned i så lav lukkerhastighet var jeg heller ikke klar over. Lyset skiftet så fort. Så her har jeg mye å huske på neste gang jeg er heldig og kommer over noe lignende. Da håper jeg at jeg hører dine nyttige ord ifra bakhodet! Takk for supre tips Lenke til kommentar
Laila - Skrevet 27. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2013 (endret) Artig å se dette. er stadig på Mølen, har dette tilgode. Motiverer til flere turer ut dit. Det var flere av dem der. Leste på et skilt at det var registrert over 300 fuglearter der Tusen takk for kommentar Endret 28. juli 2013 av Jentungen1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg