Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

2 eller 4 GB GDDR5?

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg ser litt rundt på skjermkort og ser spesielt på GTX 770. Nå har det kommet flere og flere modeller med 4 GB, istedenfor 2 GB. Jeg ser at 4 GB er klokket litt høyere, men hvilke flere fordeler for man og eventuelt ulemper?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kommer ann på pris. koster dem det samme, velger du selvsagt 4 gb. er 2gb billigere velger du det. er ikke særlig behov for mer en 2gb på 670/680/770 kortene.

Jeg ser bort i fra pris ettersom jeg kun er interessert i fordeler og ulemper.

Lenke til kommentar

Fordelen med 4 GB på et GTX 770 er svært liten. Bakdelen er større, siden de er dyrere. Har man så mye AA på og så høy oppløsning i spill at det krever over 2GB, så er GTX 770 alt for svakt alikevel. Dermed gir det ikkje noe mening med 4GB :)

Lenke til kommentar

Fordelen med 4 GB på et GTX 770 er svært liten. Bakdelen er større, siden de er dyrere. Har man så mye AA på og så høy oppløsning i spill at det krever over 2GB, så er GTX 770 alt for svakt alikevel. Dermed gir det ikkje noe mening med 4GB :)

Ville det gitt bedre ytelse når det kommer til videoredigering?

Lenke til kommentar

Kan nemne det at 4 gb vram er fint å ha i eit multiskjermoppsett.

For å gjøre forumet bedre, er det bra om du kommer med linker av tester det hjelper med 4GB vram :)

Noen plasser hjelper det, men da ofte fra lav fps til litt mindre lav fps. Slik som f.eks 17fps vs 21fps. Altså ubrukelig begge deler. Dog det finnes alltid unntak. Det er her du skal komme med linker til tester :thumbup:

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...