[email protected] Skrevet 26. juli 2013 Del Skrevet 26. juli 2013 Heisann jeg holder på å bli gal Har sitti en hel dag nå og prøvd alt av instillinger som er mulig på en helt ny stasjonær PC. Hovedkort er MSI MPOWER MAX med Intel Centrino Wireless-N 2230 som skal ta seg av trådløst internett. Jeg har fersk CD med Windows 8 installert (ikke aktivert pga jeg ikke har vært på nett enda). Intel Centrino 2230 har siste driver installert. Antennene er koblet i en WiFi connector som er koblet på hovedkortet. Problemet er rett og slett at jeg ikke finner noen trådløse nettverk, med denne bærbare PCen ved siden av som finner flere (den bærbare har Windows 7 og Realtek RTL8188CE trådløst kort). Jeg legger til det trådløse jeg har informasjon for med "Manually connect to a wireless network", fyller in riktig info, får at det var successfully added men det skjer ingen ting. Står fortsatt at jeg ikke er koblet til noe nettverk og at "No networks found". Dette er det samme om jeg bruker Intel PROSet Wifi eller ikke. Hva ER det her? Noen som har erfaring med de stasjonære hovedkortene som har WiFi? Skal ikke det her bare være en plug&play dans i 2013? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 27. juli 2013 Del Skrevet 27. juli 2013 Det er veldig mange som sliter med akkurat det nettverkskortet. Fant noen tips her: You may want to install the latest Intel® wireless driver (linked below) and the latest firmware on the access point you are connecting to. If possible test the connection with a different access point/router. http://downloadcenter.intel.com/Detail_Desc.aspx?agr=Y&ProdId=3507&DwnldID=22547&ProductFamily=Wireless+Networking&ProductLine=Intel%C2%AE+Centrino%C2%AE+Wi-Fi+Products&ProductProduct=Intel%C2%AE+Centrino%C2%AE+Wireless-N+2230&lang=eng It is also a good idea to test the connection without security from the access point. Otherwise, make sure the security is set to WPA2 – AES only. 1 Lenke til kommentar
[email protected] Skrevet 27. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2013 (endret) ah takk for svar om at det er fler som sliter, ikke at det var ønskelig men Så det er Intel W 2230 generelt som sliter, ikke når det er sammen med Windows 8 ellerno? Har siste driver til 2230 for Windows 8 x64 og siste firmware for Air-Link 59300 (v4). Men har lest at Jensen's AirLink59300 har mye problemer, er den gammel i tillegg? Ser at siste firmware ble gitt ut i 2012, er den for gammel for windows 8? (Hvis OS har noe å si da) Men hvis det ikke blir orden på Intel 2230 hvordan er det å bruke NETGEAR Universal Wifi range ext. mini til å ta imot det trådløse og bruke kabel fra den lille extenderen til PCen? Den RJ-45 connectoren er vel ikke bare for å modifisere extenderen? Takk for svar, er med slike absurde og håpløse problemer det er deilig med diskusjon.no Endret 27. juli 2013 av adriamrk Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 27. juli 2013 Del Skrevet 27. juli 2013 Jeg tror det er driveren for N 2230 som er hovedproblemet. Selve routeren har eget operativsystem, så det behøver du egentlig ikke tenke på. Hvis du ikke får det til å fungere ved å bytte driver, så er kanskje det enkleste bare å plugge i en USB-dongle med nettverk. Eks: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=771560 1 Lenke til kommentar
[email protected] Skrevet 27. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2013 Ok den donglen var ikke så dyr så kjører på med den bare. Ser windows 8 ikke er under "påkrevd OS", men dette er vel bare minstekrav eller de har glemt å oppdatere info siden windows 8 kom. Etter mye rot på helt nytt system bare formaterte jeg windows 8 på nytt og fant faktisk det trådløse nettet.. med en strek ("dårlig" som signalstyrke, 30kbs), da hadde windows 8 i installeringen fått inn en driver fra 2011.. Oppdaterte til siste som var fra april.2013 og da forsvant det lille nettverket jeg hadde, og jeg var tilbake til "no networks found". Så er noe som er helt på trynet med Intel N 2230, skuffa av noe fra Intel på MSI's siste hovedkort.. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 27. juli 2013 Del Skrevet 27. juli 2013 Hvis det er vanskelige signalforhold, så kan du evt bruke homeplug. Det er nettverk via 230V-kablene. Donglen jeg linket til har støtte for Windows 8 med drivere hos Netgear. 1 Lenke til kommentar
[email protected] Skrevet 27. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2013 jøss har hørt om at man kan få internett via 230V men ikke akkurat de homeplugene der. Må jo være mer stabilt enn trådløst, så tar jo heller de! De sender informasjonen fra den ene, igjennom sikringsboksen og finner partneren sin på en annen kurs? Leier en 70kvm kjeller i et ganske stort hus og deler nettet med de, så kan liksom ikke valse inn til routeren flere ganger i måneden, så mye kjekkere med homeplug Takk for hjelp, hadde nok blitt gal og deprimert i flere dager av det her ) Hadde brukt mye tid på support og kanskje kjøpt ny router og andre dingser som funka dårligere enn homeplug etterhvert også, hehe.. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 27. juli 2013 Del Skrevet 27. juli 2013 Homeplug kan fungere dårlig dersom du må om flere sikringsskap. Du kan jo evt kjøpe noen i butikk og bruke angrerett om det ikke fungerer. Har du svakt signal trådløst, så finnes det noen løsninger som er kraftigere enn andre. F.eks Asus EA-N66U har bra rekkevidde. 1 Lenke til kommentar
[email protected] Skrevet 29. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2013 oioioi, powerlink funker perfekt sålangt. Kjøpte fra ON Networks, 2stk 200 Mbps powerlinker. Kjørt flere speedtester over noen timer og er jo akkurat som å være koblet i routeren. Regner med at sånne ting fungerer fint alltid når det først har funka bra i hele dag(?) Takk for tipset Men bare en siste ting, det her med for eksempel 100Mbps, 200Mbps, 500Mbps osv. Den spesifikasjonen har vel ikke noe med internett hastighet å gjøre, hvor mye den kan bære? Det er vel heller hvor bra de adapterne kommuniserer over strømnettet i huset, jo større anlegg man har jo høyere Mbps burde man ha, eller? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 29. juli 2013 Del Skrevet 29. juli 2013 Det bør være en god indikasjon at det har fungert fint i dag. Bruttohastigheten på homeplug gir deg en viss indikasjon på hva du teoretisk kan oppnå av hastigheter over LAN. Vanligvis vil man sikkert ikke oppnå mer enn halvparten netto. I tillegg er støy, kvaliteten på koblingsnett og evt sikringskurser viktig. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå