PerParker66 Skrevet 26. juli 2013 Del Skrevet 26. juli 2013 Hei, vurderer å kjøpe en XLR mikrofon og bruke en adapter kabel for å få den til jack. Hvor mye verre blir lyden om jeg gjøre dette? Er det noen store minus med dette? Lenke til kommentar
iam99pk Skrevet 27. juli 2013 Del Skrevet 27. juli 2013 hei! det er veldig ann på mikrofonen om det er god eller dårlig lyd men i en xlr kabel er det 3 ledninger (+, -, gnd) og ein en jack e d to ledninger (+ og -) sp hvis du går ifra xlr te jack så miste du gnd (altså den som fjerner mye av jordstøy) hvis jeg skulle hatt xlr til jack ville jeg ikke hatt en overgang men bare en kabel me jack i ene enden og xlr i den andre da tar du jo bare en jack kabel også lodder den på jack pluggen også + og - på xlr pluggen (du kan ta over til gnd me den ene ledningen hvis du vil) ellers så går det ann å kjøpe en xlr te jack kabel Lenke til kommentar
PerParker66 Skrevet 27. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2013 hei! det er veldig ann på mikrofonen om det er god eller dårlig lyd men i en xlr kabel er det 3 ledninger (+, -, gnd) og ein en jack e d to ledninger (+ og -) sp hvis du går ifra xlr te jack så miste du gnd (altså den som fjerner mye av jordstøy) hvis jeg skulle hatt xlr til jack ville jeg ikke hatt en overgang men bare en kabel me jack i ene enden og xlr i den andre da tar du jo bare en jack kabel også lodder den på jack pluggen også + og - på xlr pluggen (du kan ta over til gnd me den ene ledningen hvis du vil) ellers så går det ann å kjøpe en xlr te jack kabel Det er en Røde Procaster mikrofon. Tror kanskje jeg bare tar en XLR-jack kabel da Lenke til kommentar
iam99pk Skrevet 27. juli 2013 Del Skrevet 27. juli 2013 Det er en Røde Procaster mikrofon. Tror kanskje jeg bare tar en XLR-jack kabel da ahh bare pass på å ikke legg den med noen andre ledninger som går mere størm igjennom kan bli jordstøy da Lenke til kommentar
ZeRKoX Skrevet 27. juli 2013 Del Skrevet 27. juli 2013 En jack kan gjerne være balansert, og dermed beholde både +, - og jord. Dersom du går fra balansert (3 ledere) til ubalansert (2 ledere), kobler du bare sammen - og jord. Dette er slik de alle xlr->ubalansert jack jeg har sett er koblet. Det som kommer til å avgjøre om dette kommer til å virke, og hvor mye støy du eventuelt får, er hva du kobler dette til. Kobles det til en mikrofonforsterker, eller bare i ett random pc-lydkort. Lenke til kommentar
iam99pk Skrevet 27. juli 2013 Del Skrevet 27. juli 2013 NB! husk at du må ha dame enden på xlr det er jo ho som skal inn i mikrofonen Lenke til kommentar
iam99pk Skrevet 27. juli 2013 Del Skrevet 27. juli 2013 En jack kan gjerne være balansert, og dermed beholde både +, - og jord. Dersom du går fra balansert (3 ledere) til ubalansert (2 ledere), kobler du bare sammen - og jord. Dette er slik de alle xlr->ubalansert jack jeg har sett er koblet. Det som kommer til å avgjøre om dette kommer til å virke, og hvor mye støy du eventuelt får, er hva du kobler dette til. Kobles det til en mikrofonforsterker, eller bare i ett random pc-lydkort. viste faktisk ikke at det fantes balanset jack? hehe dumme meg xD menne da hadde jeg gått for en balansert jack igjaffal Lenke til kommentar
ZeRKoX Skrevet 27. juli 2013 Del Skrevet 27. juli 2013 viste faktisk ikke at det fantes balanset jack? hehe dumme meg xD menne da hadde jeg gått for en balansert jack igjaffal Det kommer veldig an på om det du kobler mikrofonen til er balansert eller ei. Er det ubalansert, vil du få ett labert resultat av å koble en balansert kabel til der, siden - da vil ligge å flyte løst. Lenke til kommentar
iam99pk Skrevet 27. juli 2013 Del Skrevet 27. juli 2013 Det kommer veldig an på om det du kobler mikrofonen til er balansert eller ei. Er det ubalansert, vil du få ett labert resultat av å koble en balansert kabel til der, siden - da vil ligge å flyte løst. ahh trur jeg bare holder meg til miksepult, xlr og di-bokser eg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå