bojalborg Skrevet 26. juli 2013 Del Skrevet 26. juli 2013 Det jeg lurer på er hvilke nettsider som er billige og som har bra utvalg. Har sett på amazon og newegg, men de har ikke så veldig bra utvalg. Om noen vil hjelpe meg med å faktisk finne en pc, så har jeg mest lyst på en ultrabook, eller en forholdsvis tynn og lett pc. Lenke til kommentar
Aerow Skrevet 26. juli 2013 Del Skrevet 26. juli 2013 (endret) Vær obs på at den norske forbrukerkjøpsloven som gir deg 5 års reklamasjon ikke gjelder ved kjøp fra utlandet. Endret 26. juli 2013 av Aerow 1 Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 26. juli 2013 Del Skrevet 26. juli 2013 (endret) Det er noen produsenter som tilbyr global service eller flytte servicen til Norge, og du kan også kjøpe utvidet garanti men som nevnt over så får du ikke 5års reklamasjonsrett. Annenhåndsverdien på maskinen vil følgelig bli rimelig stusselig eller betydelig vanskeligere å selge enn et produkt kjøpt i Norge. Asus har global service, og hos Dell kan du flytte servicen til Norge. Mulig det er flere som har lignende ordninger men det er de jeg kjenner til. Generelt så er det å kjøpe avansert elektronikk fra utlandet ikke den beste ideen i verden. Endret 26. juli 2013 av vidarkri Lenke til kommentar
bojalborg Skrevet 27. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2013 Men jeg skal og bruke den i USA da. Hadde kanskje vært lurt å nevne det. Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 27. juli 2013 Del Skrevet 27. juli 2013 Du flytter til USA? Uansett: Ncix Tigerdirect Fry's Best Buy (Lokale butikker) Lenke til kommentar
bojalborg Skrevet 27. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2013 (endret) Ja Du flytter til USA? Uansett: Ncix Tigerdirect Fry's Best Buy (Lokale butikker) JaEdit: Har sett litt på denne, men lurer på om det er mulig å få den med 700-series grafikkkort. Endret 27. juli 2013 av bojalborg Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 27. juli 2013 Del Skrevet 27. juli 2013 Ja Ja Edit: Har sett litt på denne, men lurer på om det er mulig å få den med 700-series grafikkkort. Nope, det kommer sikkert en oppdatert modell med haswell CPU + 700 serie grafikkort etterhvert. Dog mange kort i 7xx serien er 6xx brikker med nytt navn og GPU boost 2.0. Så det er ikke mye å hente. GT640M = GT730M. GT650M = GT740M/750M (litt avhengig av frekvenser som velges av laptop produsent). Lenke til kommentar
bojalborg Skrevet 27. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2013 E Nope, det kommer sikkert en oppdatert modell med haswell CPU + 700 serie grafikkort etterhvert. Dog mange kort i 7xx serien er 6xx brikker med nytt navn og GPU boost 2.0. Så det er ikke mye å hente. GT640M = GT730M. GT650M = GT740M/750M (litt avhengig av frekvenser som velges av laptop produsent). Er det verdt å vente til Zenbook Infinity kommer? Den har haswell prosessor og 2560x1440 touchskjerm. Har lest den skal komme i kvartal 3 en eller annen gang, men har ikke lest noe om at den kommer i 15" versjon. 13" blir litt lite for meg. Så lenge pcen klarer å kjøre lol er det bra nok for meg. Intel HD 4000 klarer vel det ganske bra? Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 27. juli 2013 Del Skrevet 27. juli 2013 Det kommer nok flere haswell maskiner før året er omme, men man kan jo ikke vente på noe bedre hele tiden.... Kjenner ikke lol så vet ikke hvilke krav det har, men HD4000 er ganske svakt, en del spilltester hos notebookcheck: http://www.notebookcheck.net/Intel-HD-Graphics-4000.69168.0.html Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå