David_1214 Skrevet 28. januar 2015 Del Skrevet 28. januar 2015 Du trenger ikke noe GC-adapter, får kjøpt GC-stikker som virker direkte uten noe adapter nå. De henger stort sett under Smash Bros eller i nærheten. De er helt nye. Er stort sett 3rd party. Hvor har du fått det fra? Link meg de stikkene er du snill 1 Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 28. januar 2015 Del Skrevet 28. januar 2015 (endret) http://cdon.no/spill/gamecube_controller-29880089her er en link f.eks. De er utsolgt der, men de fleste butikker som selger spill har også masse kontrollere. Du plugger den i Wiimoten der nunchucken vanligvis går. Jeg har en sånn og den er finfin. Funker med VC-spill også, i motsetning til den steingamle. Den jeg har er laget av Hori, som også lager høykvalitets (dyre) arcade sticks, den kosta 299,- på Gamestop. Endret 28. januar 2015 av Bytex Lenke til kommentar
Enlightened Skrevet 28. januar 2015 Del Skrevet 28. januar 2015 Du trenger ikke noe GC-adapter, får kjøpt GC-stikker som virker direkte uten noe adapter nå. De henger stort sett under Smash Bros eller i nærheten. De er helt nye. Er stort sett 3rd party. Ville aldri kjøpt 3rd party GC kontrollere. Nintendo sine har jeg hatt i 12 år nå, og de fungerer som om de var ny. Det tviler jeg sterkt på at 3rd party kontrollere vil klare, og de har sikkert ikke samme kvaliteten og fasongen heller. 1 Lenke til kommentar
David_1214 Skrevet 28. januar 2015 Del Skrevet 28. januar 2015 http://cdon.no/spill/gamecube_controller-29880089her er en link f.eks. De er utsolgt der, men de fleste butikker som selger spill har også masse kontrollere. Du plugger den i Wiimoten der nunchucken vanligvis går. Jeg har en sånn og den er finfin. Funker med VC-spill også, i motsetning til den steingamle. Den jeg har er laget av Hori, som også lager høykvalitets (dyre) arcade sticks, den kosta 299,- på Gamestop. Må ha gamecube adapter med den, det er en helt vanlig GC kontroll med smash logo Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 28. januar 2015 Del Skrevet 28. januar 2015 OK da er det feil jeg linket ^^ Men uansett, Hori er kvalitet tvers gjennom, de store arcadestikkene deres er kanongode (og koster 1500,-). Og man slipper den adapteren også. Lenke til kommentar
Raspeball Skrevet 29. januar 2015 Del Skrevet 29. januar 2015 Fordelen med adapteren er at du kan plugge i 4 GC-kontrollere, uten å behøve å ha 4 Wiimotes. Forøvrig kan man få et slikt Wiimote-adapter + en original GC-kontroller "Smash edition" ganske billig fra Play Asia om dagen. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 29. januar 2015 Del Skrevet 29. januar 2015 (endret) Det er en sånn jeg har http://www.amazon.com/HORI-Battle-Mario-Version-Turbo-u/dp/B00ND0E5ZU Kan godt hende Game-butikken jeg var i hadde bestilt en del fra amazon selv og solgte de i butikken. Men den fungerer ypperlig, har kjempegode knapper og trenger bare en wiimote, som jeg har uansett. Slipper enda en lang ledning jeg kan snuble i. Har nok med diverse ladere Og såvidt jeg hørte støtter nintendo kontrolleren bare smash bros ikke veldig mange andre spill. Denne funker på alt som tar en classic controller også. Endret 29. januar 2015 av Bytex Lenke til kommentar
Raspeball Skrevet 29. januar 2015 Del Skrevet 29. januar 2015 Kunne tenkt meg å prøve en av de der for sjekke kvaliteten. Lenke til kommentar
Licht Skrevet 29. januar 2015 Del Skrevet 29. januar 2015 Det er en sånn jeg har http://www.amazon.com/HORI-Battle-Mario-Version-Turbo-u/dp/B00ND0E5ZU Hvordan er passformen og sånt i forhold til en offisiell GC-pad? Er for øvrig ganske vanlig at Game har tredjepartsutstyr, men vanligvis litt kjedelige ting som charge and play kits. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 29. januar 2015 Del Skrevet 29. januar 2015 (endret) Den er 1:1 størrelse og form ift til orginalen har jeg lest. Har ikke holdt en orginal GC-kontroller. Vekten er også bra, blir aldri sliten i hendene. Knappene føles bra, de er ikke "clicky" som f.eks. classic pro controller er. De bare går innover til de stopper, hvis du skjønner. Jeg kjøpte min for 299,- på Game på Sandvika Storsenter like før jul. Så hvis dere bor i oslo-området er det vel bare å dra dit og se. De hadde 10-15 stk hengende, får sikkert lov å pakke ut og prøve en. Begge analogstikkene har rillet gummi så de har godt grep. Endret 29. januar 2015 av Bytex Lenke til kommentar
Licht Skrevet 29. januar 2015 Del Skrevet 29. januar 2015 (endret) Gamecube-padene rager for min del over alle andre gamepads (mye på grunn av tingene du beskriver, som høres spot on ut) så jeg tror jeg skal ha meg en sånn. Også er den selvfølgelig tilnærmet en fightstick laget eksklusivt for Smash, noe jeg liker. Endret 29. januar 2015 av Zealuu Lenke til kommentar
Enlightened Skrevet 29. januar 2015 Del Skrevet 29. januar 2015 OK da er det feil jeg linket ^^ Men uansett, Hori er kvalitet tvers gjennom, de store arcadestikkene deres er kanongode (og koster 1500,-). Og man slipper den adapteren også.Sa du at man får tak i Arcade stick til wiiU som kan brukes i spill??? Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 29. januar 2015 Del Skrevet 29. januar 2015 (endret) Nei, Hori lager arcadestikker til ps/xbox/pc også mente jeg. Det fantes vel en Madcatz arcadestick til Wii men om den lages lengre aner jeg ikke. Den kom i forbindelse med Tatsunori vs Capcom til Wii for mange år siden. Dette er en Hori-stikke til PS3 f.eks, de koster rundt 1500 ny Endret 29. januar 2015 av Bytex Lenke til kommentar
Licht Skrevet 29. januar 2015 Del Skrevet 29. januar 2015 Kjøpte meg en Hori-stick på Game i dag. Hvis noen vil spille Smash så er det forresten bare å legge meg til, selv om jeg er litt usikkker på hvordan Friending funker på Nintendo network. Id-en min der er iallefall Zealuu (originalt som alltid). Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 29. januar 2015 Del Skrevet 29. januar 2015 Det er mye enklere på Wii U, de har droppa friendcode greia. Bare søker opp folk etter nintendo id. Så lenge begge er online ser dere hverandre og kan sende invite til spill. Lenke til kommentar
Enlightened Skrevet 29. januar 2015 Del Skrevet 29. januar 2015 Nei, Hori lager arcadestikker til ps/xbox/pc også mente jeg. Det fantes vel en Madcatz arcadestick til Wii men om den lages lengre aner jeg ikke. Den kom i forbindelse med Tatsunori vs Capcom til Wii for mange år siden. Dette er en Hori-stikke til PS3 f.eks, de koster rundt 1500 ny Damn, har alltid ville hatt en sånn. Bruker gamepaden til wiiU nå i Tekken tag tournament 2, og jeg har binda forskjellige knapper til knappene oppå kontrollen, og det funker fett! Klarer de fleste king grab comboene og greier! Ser for meg at ting er litt vanskelig på arcade stick, men det er vel slike alle proene bruker, så jeg tar vel feil der Hvordan er Arcade stick i bruk i spill som tekken, lettere enn vanlig stick? Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 29. januar 2015 Del Skrevet 29. januar 2015 (endret) Det er ikke lettere, fordi det er en helt annen teknikk å lære seg. Men det er mest likt "arcade" følelsen, da. Selv om vi ikke har sett en arcade-maskin de siste 25 årene i Norge. De fleste syns det er vanskeligere å spille med stick enn pad, og man blir ikke automatisk uberflink bare ved å kjøpe en. Men får du det i hendene er det det mest naturlige i verden. Det er vanskeligere å gjøre "Z" (shoryuken)-bevegelsen med hele venstrehånda ift tommelen. Men det er 10 ganger mere presist, så lange komboer er mye lettere. Endret 30. januar 2015 av Bytex Lenke til kommentar
Enlightened Skrevet 30. januar 2015 Del Skrevet 30. januar 2015 Det er ikke lettere, fordi det er en helt annen teknikk å lære seg. Men det er mest likt "arcade" følelsen, da. Selv om vi ikke har sett en arcade-maskin de siste 25 årene i Norge. De fleste syns det er vanskeligere å spille med stick enn pad, og man blir ikke automatisk uberflink bare ved å kjøpe en. Men får du det i hendene er det det mest naturlige i verden. Det er vanskeligere å gjøre "Z" (shoryuken)-bevegelsen med hele venstrehånda ift tommelen. Men det er 10 ganger mere presist, så lange komboer er mye lettere. Ekstremt kjipt at disse ikke fåes til wiiU. Orker ikke kjøpe xbone eller ps4 bare for å kunne spille tekken med en slik Lenke til kommentar
yuo are smart Skrevet 1. februar 2015 Del Skrevet 1. februar 2015 Få med dere grand finals i melee doubles, Apex 2015. Armada + Android vs. M2K + hbox. http://www.twitch.tv/vgbootcamp 1 Lenke til kommentar
Donkey Kong Skrevet 15. februar 2015 Del Skrevet 15. februar 2015 (endret) Ryktes at Rayman blir spillbar i DLC.... Hadde vært artig! Endret 15. februar 2015 av Donkey Kong Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå