sunnhetsmannen Skrevet 14. februar 2002 Del Skrevet 14. februar 2002 Har et Asus A7V HK som nekter å starte... Kommer et PIP også sløkner maskina.... har prøvd det meste: * reset BIOS (tror jeg, disse skabbete 2 loddepunkta stoler jeg ikke på) * Bytta RAM Noen som hvet hva feilmeldinga betyr, står ikke om noe sånt i manualen... Lenke til kommentar
Wotan Skrevet 14. februar 2002 Del Skrevet 14. februar 2002 Eneste jeg har vært borti med et pip og så total stillhet er når skjermkortet har gått. Kan det være det? Lenke til kommentar
sunnhetsmannen Skrevet 15. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2002 det kan det være ja... skal sjekke idag... Lenke til kommentar
sunnhetsmannen Skrevet 15. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2002 Var nok ikke det nei... Gjør det samme...har prøvd 3 forskjellige skjermkort. AGP og PCI...Kan det være blyant-trikset som har gått i oppløsning? Lenke til kommentar
Shepherd Skrevet 16. februar 2002 Del Skrevet 16. februar 2002 I følge bokji (s. 45 nederst) betyr et kort pip at ingen feil er funnet under POST. Men jeg mener å huske at det oppfører seg sånn når cpu er svidd :sad: Altså starter opp kommer ett kort pip, forså å stå og henge med svart skjerm.... Prøv å bytte cpu... Når blyantrikset går i oppløsning pleier det å bli default hastighet på cpu... _________________ Competent people solve problems, smart people prevent them! [ Denne Melding var redigert av: Shepherd på 2002-02-16 04:45 ] Lenke til kommentar
sunnhetsmannen Skrevet 16. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2002 du tror det ja.... har en liten skummel mistanke om det jeg også... mener på å ha en duron 800 liggende en plass... *lete-lete* tok forresten ut cpu..da kom det en ambulanse-lyd: bæææbuubææbuu.. :smile: Lenke til kommentar
sunnhetsmannen Skrevet 16. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2002 Nei,nei og atter nei... Skiftet CPU og det samme skjedde.... Dette er jo skandale... kan hovedkortet ha dødd på meg?!?!?!?!?!?! Lenke til kommentar
Ceramic Skrevet 16. februar 2002 Del Skrevet 16. februar 2002 Et skudd i blinde; Kan noe ha skjedd med kjøleviften din slik at den ikke har nok omdreininger til å resette autoshutdown funksjonen som jeg mener er på A7V? Lenke til kommentar
pegg Skrevet 16. februar 2002 Del Skrevet 16. februar 2002 jeg har hatt samme problem på samme hk. prøv å sett cpu speeden med jumperne på hk. det virka hos meg. Lenke til kommentar
sunnhetsmannen Skrevet 16. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2002 prøvd alt av instillenger med jumpere... har ikke prøvd cpu vifte greierne, mener den skal starte selv uten cpu-vifte da... Lenke til kommentar
Shepherd Skrevet 17. februar 2002 Del Skrevet 17. februar 2002 A7V (altså ikke A7V133)starter uten cpu vifte, tro meg jeg gjør det til daglig. Har vannkjøling og har ikke plugget i noen vifte. Det eneste som skjer er at cpufan står og blinker rødt i hw monitoren i bios... Når det gjelder bæbu lyd så er det cpu overheat ifølge manualen s 45. Det har jeg også erfart at stemmer(fred være med den tfuggeln)da jeg klarte å starte maskina uten å ha skrudd vannblokka intill cpu.. =ingen kjøling i det hele tatt ..IKKE spør hvordan det går ann, orker ikke forklare !!!! Det er et emne som bør forbigåes i taushet, megaflause !!!!! Lenke til kommentar
sunnhetsmannen Skrevet 17. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2002 Kondolerer for CPU'en din... Ser ut som jeg må ha et nytt HK ja....og jeg som var så godt igang med vannkjølinga mi...Alt funka perfekt..Har forresten Bong-Cooler. Syns den ruler vildt..Så det blir vel DDR og 266bus på meg nå da...jaja, A7V'en tjente nå godt i 3 år. Bare synd det jeg må arrangere LAN, kanskje uten PC Mandag-Fredag... http://www.para.no ... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå