praut86 Skrevet 26. juli 2013 Del Skrevet 26. juli 2013 Hei. Jeg lurer på om noen her har anbefalinger til Norske shell-leverandører til IRC-bruk. Tenker da med tilgang via ssh og helst vhoster (til eggdrop o.l) Har sett litt på diverse sider, men har ikke funnet noe "bra". Vet ikke om jeg har postet rett her nå. Håper på svar. Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 26. juli 2013 Del Skrevet 26. juli 2013 Hvis du har en gammel maskin stående et sted så er jo dette et flott DYI-prosjekt. Lenke til kommentar
Occi Skrevet 26. juli 2013 Del Skrevet 26. juli 2013 Hvis du har en gammel maskin stående et sted så er jo dette et flott DYI-prosjekt. Dette er en god idé. Bruk f. eks dyndns eller noip. Lenke til kommentar
praut86 Skrevet 27. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2013 Har faktisk en maskin stående som jeg har Ubuntu "terminal only" på. Har dere anbefalinger på evt ipv6 tunell som fungerer til irc? (tenker da til dalnet og efnet) Får vel ikke "vanlige" vhoster da jeg ikke har statisk ip? - korrekt meg viss jeg tar feil. Takker for svar sålangt Lenke til kommentar
process Skrevet 27. juli 2013 Del Skrevet 27. juli 2013 En vhost er revers DNS-oppslaget til en IP adresse, dette får du ikke endret på en hjemmelinje. Lenke til kommentar
Nif Skrevet 27. juli 2013 Del Skrevet 27. juli 2013 (endret) Jeg har brukt gamelaunch,dk nå i et par år, er ikke så mye på irc lenger men det fungerer mer en godt nok til mitt bruk. Du kan og kjøpe egne vhoster der, men det har jeg ikke så mye erfaringer med ettersom jeg aldri har hatt behov for det. Edit; Legger ved link: http://www.gamelaunch.no/bouncer Endret 27. juli 2013 av Nif Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 27. juli 2013 Del Skrevet 27. juli 2013 (endret) En vhost er revers DNS-oppslaget til en IP adresse, dette får du ikke endret på en hjemmelinje. NGT leverer faktisk både statisk IP og /30 subnet (til og med /29 subnet ved VoIP-tilleggsprodukt) til privatkunder for en liten sum hver måned.. Endret 27. juli 2013 av Gjest Lenke til kommentar
process Skrevet 27. juli 2013 Del Skrevet 27. juli 2013 (endret) NGT leverer faktisk både statisk IP og /30 subnet (til og med /29 subnet ved VoIP-tilleggsprodukt) til privatkunder for en liten sum hver måned.. Men nå har TS en enkel dynamisk IP addresse. Av interesse, og ikke for å kapre tråden, får du endret revers DNS-oppslagene på subnett når du kjøper til hjemmebruk? Men det er klart at hvis alternativ er å leie ett shell, så er det ikke en dum løsning. EDIT: Google løste den, men de tar seg betalt hver gang du skal endre reversoppslaget. Endret 27. juli 2013 av process Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 28. juli 2013 Del Skrevet 28. juli 2013 Men nå har TS en enkel dynamisk IP addresse. Av interesse, og ikke for å kapre tråden, får du endret revers DNS-oppslagene på subnett når du kjøper til hjemmebruk? Men det er klart at hvis alternativ er å leie ett shell, så er det ikke en dum løsning. EDIT: Google løste den, men de tar seg betalt hver gang du skal endre reversoppslaget. De har stipulert at de kan fakturere det (greit å sikre seg i vilkårene i tilfelle en idiot vil endre to ganger daglig), men siden de ikke har en prisliste som nevner prisen så har de iallefall aldri fakturert meg for dette, men så har vel jeg bare bedt om rDNS-endring 4 ganger på 6 år.. Lenke til kommentar
praut86 Skrevet 30. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2013 Nif - takk for link Har satt opp en maskin som jeg får kjørt diverse irc "program" på nå, selvfølgelig uten vhost, men det får gå. Takker ellers for svarene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå