Gå til innhold

Norske shell-leverandører til IRC (til eggdrop o.l)

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg lurer på om noen her har anbefalinger til Norske shell-leverandører til IRC-bruk. Tenker da med tilgang via ssh og helst vhoster (til eggdrop o.l)

Har sett litt på diverse sider, men har ikke funnet noe "bra".

Vet ikke om jeg har postet rett her nå.

Håper på svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har faktisk en maskin stående som jeg har Ubuntu "terminal only" på.

Har dere anbefalinger på evt ipv6 tunell som fungerer til irc? (tenker da til dalnet og efnet)

Får vel ikke "vanlige" vhoster da jeg ikke har statisk ip? - korrekt meg viss jeg tar feil.

Takker for svar sålangt :)

Lenke til kommentar

En vhost er revers DNS-oppslaget til en IP adresse, dette får du ikke endret på en hjemmelinje.

NGT leverer faktisk både statisk IP og /30 subnet (til og med /29 subnet ved VoIP-tilleggsprodukt) til privatkunder for en liten sum hver måned..

Endret av Gjest
Lenke til kommentar

NGT leverer faktisk både statisk IP og /30 subnet (til og med /29 subnet ved VoIP-tilleggsprodukt) til privatkunder for en liten sum hver måned..

Men nå har TS en enkel dynamisk IP addresse. Av interesse, og ikke for å kapre tråden, får du endret revers DNS-oppslagene på subnett når du kjøper til hjemmebruk?

Men det er klart at hvis alternativ er å leie ett shell, så er det ikke en dum løsning.

EDIT: Google løste den, men de tar seg betalt hver gang du skal endre reversoppslaget.

Endret av process
Lenke til kommentar

Men nå har TS en enkel dynamisk IP addresse. Av interesse, og ikke for å kapre tråden, får du endret revers DNS-oppslagene på subnett når du kjøper til hjemmebruk?

Men det er klart at hvis alternativ er å leie ett shell, så er det ikke en dum løsning.

EDIT: Google løste den, men de tar seg betalt hver gang du skal endre reversoppslaget.

De har stipulert at de kan fakturere det (greit å sikre seg i vilkårene i tilfelle en idiot vil endre to ganger daglig), men siden de ikke har en prisliste som nevner prisen så har de iallefall aldri fakturert meg for dette, men så har vel jeg bare bedt om rDNS-endring 4 ganger på 6 år..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...