RyanGiggs11 Skrevet 26. juli 2013 Del Skrevet 26. juli 2013 Vært borte på ferie i tre uker. Kom hjem igår og surfet litt på internett uten problemer på PC'en. Idag når jeg startet opp fungerte den som den skulle, men plutselig startet skjermen å flimre hvitt et par ganger. Dette skjedde nå og da over tid.. Tilslutt ble plutselig hele skjermen flimmerhvit. Prøvde å starte på nytt, men da skjedde det samme. Lot PC'en stå i ro noen timer, men den flimrer fortsatt hvitt og kan "låse" seg av og til. Hva kan problemet være og hvordan skal jeg fikse det? Er en laptop, Sony Vaio. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 26. juli 2013 Del Skrevet 26. juli 2013 Googlet og fant flere Sony Vaio med samme type feil. En på Tomshardware påstår det er feil på en inverter og at den da må byttes. Lenke til kommentar
RyanGiggs11 Skrevet 26. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2013 Googlet og fant flere Sony Vaio med samme type feil. En på Tomshardware påstår det er feil på en inverter og at den da må byttes. Takk for svar! Hvordan går jeg frem for å få løst dette? Garantisak? Lenke til kommentar
Bjoolz Skrevet 26. juli 2013 Del Skrevet 26. juli 2013 (endret) Garanti er som regel 3 år og den dekker absolutt dette. Hvis den er eldre enn 3 år så går det på reklamasjonsrett (5 år) og den dekker også dette. Garanti er hva produsenten gir frivillig, reklamasjon er hva loven i Norge sier at du har rett på. Strengt tatt så har ikke produsenter lov til å gi dårligere garanti enn reklamasjon, men det er få som gidder å endre garantivilkårene bare for lille Norge. EDIT: Hvis den begynner å bli veldig gammel (Forbi garantien) så kan det hende at du ikke får tilbake alle pengene hvis de ikke kan gi deg et nytt produkt tilbake. Sånn jeg har skjønt det så har et produkt ifølge loven en verdi basert på hvor gammel den er. Hvis den er forbi garantien og de tilbyr deg et beløp som du mener at er for lavt så kan du alltid komme tilbake hit for høre med folk her om det høres riktig ut. Endret 26. juli 2013 av Bjoolz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå