Gå til innhold

"sunt" lørdagsgodt?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Seigmenn er vel noe av det sunnere godteriet såvidt jeg vet.

(Alternativt kan du jo gå hele veien til sunnhet og mikse sammen kesam med friske bær?)

71 gram sukker pr. 100? Neppe særlig sunt :)

Sunt godteri:

Det er sesong for gulerøtter nå og ferske gulerøtter er kjempegodt! Vask en neve av dem, putt i et glass med vann og nyt utover kvelden. Kan også skrelles og/eller nytes med dipp.

Når jeg har søtsug hender det jeg tar en teskje med honning. Det er så søtt, at søtsuget gir seg med det. Sunt fordi mengden er så liten!

God mat kan erstatte godteri, men det krever jo at man står på litt og lærer seg noen bra oppskrifter. Ingenting i livet er gratis, men å lære seg litt småtterier på kjøkkenet er enklere enn noen gang, med oppskrifter overalt på nettet og ulike videosider.

Endret av Aiven
Lenke til kommentar

Jeg er enig i at nøtter og oliven er godt, og at det er temmelig sunt, også...men ikke spis for mye, det er ikke akkurat kalorifattig.

Personlig pleier jeg å ha noe godt i glasset i steder for å spise lørdagsgodt, men hva som er sunnest kan nok diskuteres.

Endret av Phileas Fogg
Lenke til kommentar

Popcorn uten tvil.

Så sant man velger den sunne versjonen ja. Og ikke hiver på haugevis av salt og smør.

Har en kompis som gjør det. "faen er så sunn, spiser popcorn og greier" funker dårlig når du hiver på alt mulig usunt på det igjen :p

Lenke til kommentar
Gjest member-277163

Gele av Fun light saft! Lite kalorier og uten sukker.

10 gelantinplater

3 dl Fun light saft

7 dl vann

Ha kaldt vann i en bolle med gelantinplatene i 5 min. Hell vannet og saften i en gryte og varm opp (det skal ikke koke). Når gelantinen er "smeltet" så har du det i en bolle og setter det i kjøleskapet til geleen er stivnet. Sikkert best å lage det dagen før. Smaker akkurat som vanlig gele! :grin:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...