Thor. Skrevet 26. juli 2013 Del Skrevet 26. juli 2013 Hei. Har fått et opdrag med et eksternt kabinett som gikk i bakken på grunn av noen valper. Harddisken er kaputt men jeg skal nå prøve å redde data fra den om den blir oppdaget i windows når jeg tar den ut av kabinettet og kobler den på min stasjonære. Spørsmålet da er om jeg kan kjøpe en ny harddisk og sette inn i kabinettet eller om det er bare å finne en helt ny en? Dette er en "3.5" Seagate expansion desktop drive" 2TB med en "Seagate barracuda 2000GB" Lenke til kommentar
Heika98 Skrevet 26. juli 2013 Del Skrevet 26. juli 2013 Om du kjøper en ny Seagate Barracuda så skal den nok funke igjen. Det funker nok om du setter en HDD fra WD også. Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 26. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2013 Kan jeg gå for 3/4TB i samme slengen om jeg går for en ny SG barracuda? Kan det blir problemer med 4TB med tanke på kapasiteten? Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 26. juli 2013 Del Skrevet 26. juli 2013 Nja, Det kommer litt ann på elektronikken. Med siden 2 TB er en helt spesiell grense i seg selv, da det er maks kapasitet for MBR, og 32-bit teknologi så vil jeg tro at det er en dårlig ide å erstatte HDDen med en 3/4TB. Sjansen for at det funker er i hvert fall en del lavere enn hvis det hadde vært fra 2 TB til noe mindre, eller fra 3TB til 4 TB. Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 26. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2013 Ok, da blir det nok en ny 2TB disk. Ser prisen er omtrent identisk både med og uten kabinett så der får "offeret" ta en vurdering. Takk for hjelpen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå