SteinarN Skrevet 26. juli 2013 Rapporter Del Skrevet 26. juli 2013 Jeg har en TV-tuner for det digitale bakkenettet, eller rettere sagt har hatt flere. Det har ofte vært mye problemer med disse, sist så havarerte en hvor jeg hadde mye opptak jeg gjerne ikke skulle mistet. Prøvde å koble HDD-en til en pc for å se om det gikk an å lese den på den måten, men det var et ukjent/proprietært filsystem virket det som, så alle opptak tapt. Jeg har ikke undersøkt mye, annet enn at jeg har sett hva som finnes av TV-kort og lignende på nettbutikker. Har ikke funnet det jeg ser etter, som er et TV-kort med to tunere for pc og som støtter timeshift, epg osv. Er det noen som vet om det finnes utstyr/kort som gjør at man kan få samme funksjonalitet på en pc som den man har på en bakkenettuner med HDD? Lenke til kommentar
tingo Skrevet 29. juli 2013 Rapporter Del Skrevet 29. juli 2013 Ja, det er mulig, det står en del om det på Mediesenter-PC og HTPC forumet. I tillegg så er dette temaet hovedfokus på mspc.no forumet. Du er ikke avhengig av at selve tuner-kortet støtter timeshift; du er kun avhengig av at den programvaren du har tenkt å bruke kan styre kortet du har. "Alle" programmer for TV-opptak har timeshift i dag. Lenke til kommentar
SteinarN Skrevet 2. august 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 2. august 2013 Takk for svar. Skal studere det forumet nærmere Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå