Gå til innhold

Hva burde en jobbsøknad inneholde.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Standard innhold... CV, kontaktinformasjon, referer til hvor du har sett jobbannonsen, overskrift, litt om deg selv, etc.

 

Den bør ikke inneholde... skrivefeil, dårlige formuleringer, feil tegnsetting, etc... vær nøye!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis det er en utlyst stilling bør du prøve å svare direkte på utlysningen. Hvis de leter etter en som er fleksibel og løsningsorientert, så skriv det i søknaden (om du kan stå inne for det til en viss grad). Du bør ha med hvorfor du er motivert for stillingen og fokusere på hvordan du kan hjelpe arbeidsgiver å bli bedre, ikke motsatt. Språket må være godt og uten feil, spesielt siden du søker en skribentjobb.

Forslag til oppsett på søknad:

 

-Personalia i øvre venstre hjørne

-Kort presentasjon av deg selv (alder, utdanning, verv, relevante interesser e.l.)

-Hvorfor bør du få jobb? Prøv å trekke frem en ting eller to om deg selv som vil være relevant her. Svar på stillingsutlysningen om den finnes.

-Avslutt med å fortelle når du kan begynne å jobbe og hvordan du foretrekker at de tar kontakt om det skulle bli aktuelt. Henvis også til CV for mer inngående informasjon om utdanning o.l.

 

Prøv også å få noen til å se over søknaden før du sender den, og still spørsmålstegn ved egne formuleringer som du er usikker på.

 

EDIT: Man setter selvfølgelig spørsmålstegn, spørsmål stilles. Jeg later som om det var gjort med vilje for å illustrere hva jeg mente og er takknemlig om de som eventuelt leser dette gjør det samme.

Endret av HansiBanzi
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...