Jonte Skrevet 18. oktober 2001 Del Skrevet 18. oktober 2001 Jeg lurer på om det er noen som har laget seg en vifte kontroller? Finnes det noen guider på nettet til dette? Lenke til kommentar
DukerX Skrevet 19. oktober 2001 Del Skrevet 19. oktober 2001 Hvor avansert viftekontroller vil du ha da? Kan konstruere en skikkelig fet til deg med grafisk LCD og masse temperatursensorer og greier, men det vil jo koste penger :wink: Holder på å lage noe slikt selv, så når jeg er fornøyd, vil jeg legge design ut på nettet. Lenke til kommentar
Novec Skrevet 19. oktober 2001 Del Skrevet 19. oktober 2001 Vi har en veldig enkel hjemmelagd viftestyring på Overklokking.no. Lenke til kommentar
Arntfinn Skrevet 19. oktober 2001 Del Skrevet 19. oktober 2001 Den er jo nesten genial! lagde en baybus etter tegninga deres, og den er kjempe effektiv :smile: Lenke til kommentar
|Flame| Skrevet 21. oktober 2001 Del Skrevet 21. oktober 2001 Er det ikke mye styr med så mye ledninger? Kan man ikke enkelt å grett kjøpe en rheostat ( http://www.microplex.no/produkter/vifter/t...070/index.shtml ) Og f.eks koble den gule ledningen gjennom en av/på bryter? Hvorfor kan ikke det fungere? Lenke til kommentar
arnter Skrevet 21. oktober 2001 Del Skrevet 21. oktober 2001 det vil nåkk fungere, med det blir dyrt! reostater koster flesk!! Lagde baybus selv for en par måneder siden og den fungerer veldi bra. Kjørte +12V leder'n direkte til viftene og brukte 115/230 Volts swichene fra stømforsyninger til brytere, slik at når den viser 115V går +5V lederen inn på vifta og når den viser 230V går GND leder'n inn på vifta! og først kjører jeg hele bay'en igjenom en maken bryter som slår det hele på og av! Da har jeg 4 kreter som tåler i alle fall 5 vifter hver og bruker vanlige sukkerbiter som rekkeklemmer. Lettvint og det har ikke kostet meg en krone! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå