linx Skrevet 26. juli 2013 Del Skrevet 26. juli 2013 Heisann, Har et spørsmål her vedrørende bruk av skattekort/frikort. Til vanlig jobber jeg med litt kultur og spillejobber, og har dermed registert et enkeltmannsforetak på meg som impressoriavirksomhet. Men er snakk om bare noen tusenlapper jeg drar inn her i løpet av et år, og har derfor som mange andre unge en sommerjobb på sommeren. Dette har ingenting med kultur å gjøre, da det er på teknisk avdeling hos en stor fabrikk. kan jeg da enda løse ut skattekort eller frikort, så jeg slipper å betale skatt for alt nå i sommer? skulle gjerne hatt alle tusen jeg tjener frem til skolestart. linx Lenke til kommentar
SmellyBean Skrevet 26. juli 2013 Del Skrevet 26. juli 2013 Hvis du tjener mer enn beløpsgrensen på kr 39 950 i løpet av året, må du kontakte skattekontoret og få et vanlig skattekort. Har du begynt med frikort, vil du nå få et skattekort med tilsvarende høyere skattetrekk på resten av inntekten din, for å dekke trygdeavgiften, også av de første kronene du tjente. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå