toadn Skrevet 26. juli 2013 Del Skrevet 26. juli 2013 hva tror folk om stortingsvalget i år blir det virkelig noe forandring om noen andre sitter der ? jeg tror uansett hvem som sitter der så blir det ikke noen endringer Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 26. juli 2013 Del Skrevet 26. juli 2013 De blå pleier å skru opp egenandeler til lege og medisin, gi skatteletter til de rikeste og tar fra arbeidsledige ytelser osv osv. Ellers er det liten forskjell ja. 3 Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 26. juli 2013 Del Skrevet 26. juli 2013 De røde pleier å skru opp skattene, ta fra dem som jobber hardest, og kvele privat industri. osv. osv. Tror forskjellen ikke blir så veldig stor, muligens vil innvandring bli ett av punktene vi ser en endring. 6 Lenke til kommentar
Vice Skrevet 26. juli 2013 Del Skrevet 26. juli 2013 Blir nok dessverre ikke veldig mye nei. Men kanskje det er håp for enkelte områder som å få slutt på feks, tiggerturisme. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 26. juli 2013 Del Skrevet 26. juli 2013 Blir nok dessverre ikke veldig mye nei. Men kanskje det er håp for enkelte områder som å få slutt på feks, tiggerturisme. Ja jeg tror helt sikkert at Norge vil ut av EØS og Schengen. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 26. juli 2013 Del Skrevet 26. juli 2013 Hæ? Grunnen til at de kan komme er de åpne grensene i Schengen og EU som Norge er en del av. Eneste de kunne gjort er å gjeninnføre løsgjengerloven. Men politi har ikke ressurser til å plukke opp løsgjengere, nettopp derfor loven ble forkastet. Det også sef prinsippet om at du ikke har gjort noe galt, selvom du ikke har penger. Samfunnet ville tapt mye mer på å betale politi for å arrestere tiggere, enn at enkelte innvandrere gjør lovbrudd. Frp kan feks ikke gjøre en dritt med tiggerne, Arbeiderpartiet er det partiet som er konsekvent mest strengest mot ikke vestlige innvandrere og som har gjennomført mest fremmedfiendtlig politikk. Frp har vel ikke fått igjennom noen ting på området, fordi samarbeidspartnerne deres Høyre og Sentrum/ Venstre KRF stritter imot. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 26. juli 2013 Del Skrevet 26. juli 2013 Igjen hæ? At Norge er med i Schengen har ingenting med saken å gjøre. Folk kan ferdes fritt, men det gir dem ikke rett til å bryte lovene i landet. Men et slikt forbud ville politiet hatt et bedre verktøy til å håndtere disse tiggerturistene. Markedet ville også blitt mer lukket og ikke en åpen invitasjon. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 26. juli 2013 Del Skrevet 26. juli 2013 Igjen hæ? At Norge er med i Schengen har ingenting med saken å gjøre. Folk kan ferdes fritt, men det gir dem ikke rett til å bryte lovene i landet. Men et slikt forbud ville politiet hatt et bedre verktøy til å håndtere disse tiggerturistene. Markedet ville også blitt mer lukket og ikke en åpen invitasjon. Tiggere er ikke forbudt med lov. Det er også juridiske problemer ved å forby det. Schengen har alt med saken å gjøre, med en gang de nye avtalene kom, så flommet Sigøynerne hit. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 26. juli 2013 Del Skrevet 26. juli 2013 Tiggere er ikke forbudt med lov. Det er også juridiske problemer ved å forby det. Schengen har alt med saken å gjøre, med en gang de nye avtalene kom, så flommet Sigøynerne hit. Som jeg sa: Man kan ferdes fritt, men bare så lenge man ikke bryter lovene. Jeg vet at det ikke er forbudt idag, derfor skrev jeg at det forhåpentligvis kan bli en slutt på tiggerturismen (og all kriminaliteten det fører med seg), når det blir regjeringsskifte. Om den politiske viljen er der så er det ingen problem å innføre en slik lov igjen. Lenke til kommentar
Fasces Skrevet 26. juli 2013 Del Skrevet 26. juli 2013 Jeg tror nok ikke det blir store forandringer, da alle partiene er del i samme systemet. Parlamentarismen gror til alt står fast, og til slutt sitter vi med to alternativer å stemme på, der forskjellene blir mindre og mindre. Kanskje vi får en halvtime lenger åpningstid, kanskje øl blir 2-3 kroner billigere per liter, jeg vet ikke. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 26. juli 2013 Del Skrevet 26. juli 2013 Som jeg sa: Man kan ferdes fritt, men bare så lenge man ikke bryter lovene. Jeg vet at det ikke er forbudt idag, derfor skrev jeg at det forhåpentligvis kan bli en slutt på tiggerturismen (og all kriminaliteten det fører med seg), når det blir regjeringsskifte. Om den politiske viljen er der så er det ingen problem å innføre en slik lov igjen. Den politiske viljen til å gjøre noe er større med AP enn Frp, V, KRf og H. Men det ser du kanskje ikke? Dessuten er det null å få gjort før man gjør noe med Schengen EU EØS. Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 26. juli 2013 Del Skrevet 26. juli 2013 Den politiske viljen til å gjøre noe er større med AP enn Frp, V, KRf og H. Hvordan vet du det, jeg kan ikke engang huske sist FrP var i regjering. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 26. juli 2013 Del Skrevet 26. juli 2013 Hvordan vet du det, jeg kan ikke engang huske sist FrP var i regjering. Nei de har aldri vært noe annet enn Jokeren i kortstokken, uspiselige av alle partier. Høyre søker mot sentrum. Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 26. juli 2013 Del Skrevet 26. juli 2013 Det var strengt talt deres handlekraft vi diskuterte. Når alle andre partier nærmer seg sentrum er det ikke rart at et parti som FrP kan slite med å gjøre seg akseptert. - Derimot vises det at folk ikke nøyes så godt med sentrum ved at drøyt en fjerdedel av stemmene går til FrP Lenke til kommentar
Vice Skrevet 26. juli 2013 Del Skrevet 26. juli 2013 Den politiske viljen til å gjøre noe er større med AP enn Frp, V, KRf og H. Men det ser du kanskje ikke? Dessuten er det null å få gjort før man gjør noe med Schengen EU EØS. Som nevnt, FrP har jeg aldri sett i regjering. AP er imot tiggerforbud. Høyre er for.Hvorfor blander du fortsatt inn EU/Schengen i dette?? Det har absolutt ingenting å gjøre med et potensielt tiggerforbud. Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 26. juli 2013 Del Skrevet 26. juli 2013 On-topic: Det er alltid den symbolske forandringen i skolepolitikken, som er alltid liten OG stor nok til å være en plage. Dessuten er det null å få gjort før man gjør noe med Schengen EU EØS. Post #14, og du fremstilte påstanden i post #5. Kan du forklare deg? Lenke til kommentar
saladin waits for alice Skrevet 26. juli 2013 Del Skrevet 26. juli 2013 Jeg tror det kan kun bli små forandringer med et nytt regjeringsskifte. Blå regjering i mange år fremover derimot kan føre til store forandringer, men med politikere, føler jeg det blir litt gjetting. Det er litt trist at man enten støtter AP eller Høyre nå (eller indirekte med nesten alle andre partier). En regjering hvor Venstre hadde en stor del av stemmene hadde vært interessant, men hvorvidt om de hadde gjort en bedre jobb eller ikke, kan man ikke si. Litt skummelt at man må gamble et lands framtid på den måten? (jeg prøver ikke å virke veldig dystert her, jeg bare foretrekker et mer direkte demokrati enn det vi har nå). 1 Lenke til kommentar
Kazuo Skrevet 26. juli 2013 Del Skrevet 26. juli 2013 Nei generelt.. Direkte demokrati er den eneste måten man kan bringe makten tilbake til folket på en demokratisk måte.. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 27. juli 2013 Del Skrevet 27. juli 2013 Problemet er vel generelt at Ola Dunk gir faen i alt som er framtidsrettet. Så lenge vi kan handle taxfree i Dubai så er alt fint. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå