Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Vil disse d-dimmerne utelukke blodpropp dannelse?

Party4life

Anbefalte innlegg

Skrevet her tidligere med mine prob. skal ikke mase for mye rundt mg selv.

Mn vært sengeliggende i 7 måneder, sover myyye, noe vandring for å hente mat,gå på do osv. Ved siden av probleme mine har jeg en helvettes angst.

Må er frykten min i hovedsak hjerte, men.... ved å være fastlås til senga så øker jo sjansen for blodpropp. har tatt 3 d-dimmere de to siste månedene, alle har vært negative. den ene var 99 i referanseområde 500. sliter jo med brystsmerter sentralt, også i ribbeina, illinger i venstre arm, svimmelhet, uvelhet, pulseventyr. mn av sengeliggingen min så begynner jg å bli mer og mer stiv i legg musklatøren nesten vondt, er ikke vedvarende/konstant mn dukker opp i ulike lengder. Spørsmålet mitt er, vil disse d-dimmerne utelukke blodpropp dannelse? og hvordan er de? er dt slik at jg må ta en d-dimmer 1 gang i måneden fremover? eller er det slik at d-dimmerne viser kroppens/blodets generelle tildens til propp? ingen her er leger regner jeg med, mn kanskje noen har peiling på dette?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...