Cet Skrevet 26. juli 2013 Del Skrevet 26. juli 2013 (endret) Hei! Har bestemt meg for å kjøpe et systemkamera. Det skal hovedsaklig bare brukes til video, men jeg vil også ha muligheten til å ta knalle bilder. Filmingen vil stort sett bli brukt til å lage kule paintballmontager á la dette. (Om du ikke ser embedden bruk Explorer) Har lest litt rundt og har fattet interesse for Sony Alpha A58. Noen som har erfaringer med dette? Tror dere det klarer å produsere en tilnærmet kvalitet som i videoen der? Evt andre jeg burde vurdere sub 4000,-? Endret 26. juli 2013 av Rasskrabbe Lenke til kommentar
Jakobk Skrevet 26. juli 2013 Del Skrevet 26. juli 2013 En brukt Panasonic GH-2? Bedre filmkvalitet. Koster 2800 og oppover avhengig av bruk og utstyr Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 26. juli 2013 Del Skrevet 26. juli 2013 Ja, en panasonic mFT er vel det som gir mest bang for the buck, når det er snakk om hovedsaklig video? AtW Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 26. juli 2013 Del Skrevet 26. juli 2013 Støtter forslaget om GH2. Lenke til kommentar
Cet Skrevet 26. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2013 En brukt Panasonic GH-2? Bedre filmkvalitet. Koster 2800 og oppover avhengig av bruk og utstyr Ja, en panasonic mFT er vel det som gir mest bang for the buck, når det er snakk om hovedsaklig video? AtW Støtter forslaget om GH2. Takker for svar alle sammen. Av de plassene jeg har sett på GH2, Ebay, finn osv.. blir det forferdelig dyrt. Det trenger ikke å være verdens beste kamera til film, men ganske bra. Har dere ingenting å si om A58? Jeg liker balansen mellom bilde og videokvalitet, menysystem, billig ekstrautstyr, billige objektiver osv osv Sony tilbyr på sine kameraer. Lenke til kommentar
Cet Skrevet 26. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2013 Noen DSLR i 4K klassen som kan skyte i 60fps? Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 26. juli 2013 Del Skrevet 26. juli 2013 Panasonic har andre kamera også som er bra for video om du ikke vil ha GH2 AtW Lenke til kommentar
MrL Skrevet 26. juli 2013 Del Skrevet 26. juli 2013 (endret) Jeg ville langt heller gått for et 58, da har du muligheten til et bredt utvalgt av linser istdenfor et sært utvalg fra panasonic. Jeg tror heller ikke 58 er noe dårligere til video, snarere tvert om. Ellers kan det være aktuelt å knabbe til seg et a57 mens man forsatt kan, et kamera som har bedre byggkvalitet enn 58. EDIT: A57 står skal klare Full HD 60p Endret 26. juli 2013 av MrLG Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 26. juli 2013 Del Skrevet 26. juli 2013 Jeg ville langt heller gått for et 58, da har du muligheten til et bredt utvalgt av linser istdenfor et sært utvalg fra panasonic. Jeg tror heller ikke 58 er noe dårligere til video, snarere tvert om. Ellers kan det være akutuelt å knabbe til seg et a57 mens man forsatt kan, et kamera som har bedre byggkvalitet enn 58. EDIT: A57 står skal klare Full HD 60p Kjenner du mFT-systemet? Det kan såklart diskuteres hva som er særest og ikke, men utvalget objektiv til det er større enn sony leverer til A-mount. AtW Lenke til kommentar
MrL Skrevet 26. juli 2013 Del Skrevet 26. juli 2013 Kjenner du mFT-systemet? Det kan såklart diskuteres hva som er særest og ikke, men utvalget objektiv til det er større enn sony leverer til A-mount. AtW Er det? Ifølge snapsort finnes det 40 linser til GH2, og 123 til Sony. Mulig det er feil dog Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 26. juli 2013 Del Skrevet 26. juli 2013 (endret) Jeg ville langt heller gått for et 58, da har du muligheten til et bredt utvalgt av linser istdenfor et sært utvalg fra panasonic. Jeg tror heller ikke 58 er noe dårligere til video, snarere tvert om. Ellers kan det være aktuelt å knabbe til seg et a57 mens man forsatt kan, et kamera som har bedre byggkvalitet enn 58. EDIT: A57 står skal klare Full HD 60p Å kalle objektiv utvalget til Panasonic for sært må være dagens. mFT har fått ett stort objektivutvalg da både Olympus og Panasonic bruker denne standarden hvis du ikke har fått det med deg. Hvis poenget skulle være hvem som lager flest objektiver vs kvalitet så kan du google en produsent som heter Canon feks. Sony har til NEX systemet mye ræva objektiver hvor skarphet er ett ukjent begrep bla. Endret 26. juli 2013 av fo2re Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 26. juli 2013 Del Skrevet 26. juli 2013 Er det? Ifølge snapsort finnes det 40 linser til GH2, og 123 til Sony. Mulig det er feil dog På sonys nettsider var det kun listet opp 36 til systemet, om det er feil beklager jeg. AtW Lenke til kommentar
MrL Skrevet 26. juli 2013 Del Skrevet 26. juli 2013 På sonys nettsider var det kun listet opp 36 til systemet, om det er feil beklager jeg. AtW Det er svært mange produsenter som lager linser til Sony kameraer, så jeg tipper det nok finnes mer enn 36 ja. Uansett, dette ser ut som nærmest bli en "Jordbær vs sjokolade" diskusjon, så ja, tror nesten trådstarter her må ta valget selv. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 26. juli 2013 Del Skrevet 26. juli 2013 Det er svært mange produsenter som lager linser til Sony kameraer, så jeg tipper det nok finnes mer enn 36 ja. Uansett, dette ser ut som nærmest bli en "Jordbær vs sjokolade" diskusjon, så ja, tror nesten trådstarter her må ta valget selv. Riktig, så da har jeg forsåvidt mine ord i behold, selv om det kanskje ikke gir hele bildet. Spørs jo litt hva man regner også, med convertere er omfanget på mFT enormt. AtW Lenke til kommentar
Cet Skrevet 26. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2013 (endret) OKEY.....Tilbake på topic. Jeg har også kikket på A57 som MrLG nevnte. Det har dårligere batteritid, men 60fps kontra det A58 har. Også 12 bilder per sekund, bedre byggekvalitet, men mindre megapixel og 1000,- dyrere. Det med 60 FPS er veldig vesentlig for meg siden jeg kommer til å bruke Slow motion ved redigering en del. Men er A57 verdt tusenlappen over A58? Eller vil det være lurere å bruke den tusenlappen på en 70-300 linse, eller annet gear som skikkelig tripod, ekstern mic, regntrekk osv ? Endret 26. juli 2013 av Rasskrabbe Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 26. juli 2013 Del Skrevet 26. juli 2013 OKEY.....Tilbake på topic. Jeg har også kikket på A57 som MrLG nevnte. Det har dårligere batteritid, men 60fps kontra det A58 har. Også 12 bilder per sekund, bedre byggekvalitet, men mindre megapixel og 1000,- dyrere. Det med 60 FPS er veldig vesentlig for meg siden jeg kommer til å bruke Slow motion ved redigering en del. Men er A57 verdt tusenlappen over A58? Eller vil det være lurere å bruke den tusenlappen på en 70-300 linse, eller annet gear som skikkelig tripod, ekstern mic, regntrekk osv ? Alle innleggene så langt har vært on topic.... AtW Lenke til kommentar
ORLY? Skrevet 26. juli 2013 Del Skrevet 26. juli 2013 OKEY.....Tilbake på topic. Jeg har også kikket på A57 som MrLG nevnte. Det har dårligere batteritid, men 60fps kontra det A58 har. Også 12 bilder per sekund, bedre byggekvalitet, men mindre megapixel og 1000,- dyrere. Det med 60 FPS er veldig vesentlig for meg siden jeg kommer til å bruke Slow motion ved redigering en del. Men er A57 verdt tusenlappen over A58? Eller vil det være lurere å bruke den tusenlappen på en 70-300 linse, eller annet gear som skikkelig tripod, ekstern mic, regntrekk osv ? Du sier du kommer til å bruke slowmotion mye. Om A58 bare kan ta 24/25fps* er det ubrukelig til slowmotion, og jeg vil da tørre å påstå at det er verdt en tusenlapp. Til filming der du flytter deg litt rundt ville jeg sett på litt andre stativløsninger enn bare tripod. Monopod eller scorpiongrip kan også fungere utmerket. Spørs helt klart hvor mobil du ønsker å være i felten. Tripod vil nok trolig være en nødvendighet en eller annen gang uansett, så det anbefales selv om jeg ber deg ta en titt på litt andre løsninger. De jeg kjenner som filmer liker gjerne det allsidige 18-200 når de filmer, men jeg ville trolig personlig foretrukket mer lyssterke zoomer eller aller helst fastobjektiver. Det får du jo se på når du kommer så langt. * Har ikke lest noe om A58, så vet jo ikke om den bare kjører 24/25 fps. Lenke til kommentar
Cet Skrevet 26. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2013 Du sier du kommer til å bruke slowmotion mye. Om A58 bare kan ta 24/25fps* er det ubrukelig til slowmotion, og jeg vil da tørre å påstå at det er verdt en tusenlapp. Til filming der du flytter deg litt rundt ville jeg sett på litt andre stativløsninger enn bare tripod. Monopod eller scorpiongrip kan også fungere utmerket. Spørs helt klart hvor mobil du ønsker å være i felten. Tripod vil nok trolig være en nødvendighet en eller annen gang uansett, så det anbefales selv om jeg ber deg ta en titt på litt andre løsninger. De jeg kjenner som filmer liker gjerne det allsidige 18-200 når de filmer, men jeg ville trolig personlig foretrukket mer lyssterke zoomer eller aller helst fastobjektiver. Det får du jo se på når du kommer så langt. * Har ikke lest noe om A58, så vet jo ikke om den bare kjører 24/25 fps. Den kan skyte i 60i - er det det samme som 60p? Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 26. juli 2013 Del Skrevet 26. juli 2013 Nei, det er 60 halve bilder pr sekund - mao 30 bilder av linje 1, 3, 5 osv, og 30 bilder av linje 2, 4, 6 osv. Lenke til kommentar
Cet Skrevet 26. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2013 50i ** sjekket det nå. (25/24p) Ah, jeg vil med andre ord få en mye bedre video i slow motion med A57. The plot thickens.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå