Gå til innhold

Innvandrere vil ikke integrere seg

Anbefalte innlegg

Du får informere høyesterett om at de tok feil da ;)

Høyesterett som ikke har noe legitimitet i følge deg selv?

Hvorfor fortsetter du å bruke en instutisjon som du mener ikke har noe legitimitet for å forsvare dine argumenter?

Kom opp med noen egne og reelle argumenter og slutt med denne appellen til autoritet. Når det til og med er en autoritet du mener er illegitim så blir det bare alt for dumt.

"Skatteflyktninngen" som ikke har flyktet noe sted men fremdeles bor i trygge Norge og sikkert også er en NAVer...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Barnehagen er ikke obligatorisk. De kan velge om de vil sette barna i barnehagen eller ikke.

Barnehage er en service som man betaler for. Man kan velge om man vil bruke denne servicen eller ikke. Grunnskole og ungdomskole er obligatorisk [1-10 klasse], mens videregående er valgfritt. Tenåringene kan selv bestemme om de vil gå på videregående eller ikke. Det er jo en grunn til at man søker gjennom Viggo.no da.

Selvfølgelig er det det, men det er ikke til å komme unna at man blir bedre integrert dersom man ifra tidlig alder samhandler med det folket man prøver å bli integrert i. Og igjen til skolen at de kan norsk når de kommer dit, og hvis man kun er hjemme hos mor og hennes venniner, der det prates på sitt språk så lærer man ikke norsk og da blir det vanskligere.

Det er riktig at folk kan velge i forhold til skolen, men det er bedre for integrasjonens skyld at de blir i skolen og får bedre utdanning.

Lenke til kommentar

Høyesterett som ikke har noe legitimitet i følge deg selv?

Hvorfor fortsetter du å bruke en instutisjon som du mener ikke har noe legitimitet for å forsvare dine argumenter?

Kom opp med noen egne og reelle argumenter og slutt med denne appellen til autoritet. Når det til og med er en autoritet du mener er illegitim så blir det bare alt for dumt.

Fordi du anser den som legitim. Du ser jeg er omtrent som en ateist som har tatt en nyfrelst kristen i å lyve, og så henviser vedkommende til de ti bud. At jeg selv ikke anser at disse har noen legitimitet burde ikke være relevant for vedkommende som tror fullt og fast på disse. ;)

"Skatteflyktninngen" som ikke har flyktet noe sted men fremdeles bor i trygge Norge og sikkert også er en NAVer...

rolling.gif

1. Isåfall ville jeg ha vært en fullverdig deltager i det norske "samfunnet"

2. https://en.wikipedia.org/wiki/Ad_hominem

3. Norge er langt fra trygt

Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar

Fordi du anser den som legitim. Du ser jeg er omtrent som en ateist som har tatt en nyfrelst kristen i å lyve, og så henviser vedkommende til de ti bud. At jeg selv ikke anser at disse har noen legitimitet burde ikke være relevant for vedkommende som tror fullt og fast på disse. ;)

Hvor har jeg skrevet at jeg anser den som legitim? Kanskje du burde ta deg en titt på den linken selv og på denne: http://en.wikipedia.org/wiki/Straw_man

Og du står fremdeles fast på Argument from authority istedenfor å bygge opp under påstandene dine med ordentlige argumenter, og det attpåtil fra en autoritet du ikke tror på... :rofl:

Endret av flesvik
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Selvfølgelig er det det, men det er ikke til å komme unna at man blir bedre integrert dersom man ifra tidlig alder samhandler med det folket man prøver å bli integrert i. Og igjen til skolen at de kan norsk når de kommer dit, og hvis man kun er hjemme hos mor og hennes venniner, der det prates på sitt språk så lærer man ikke norsk og da blir det vanskligere.

Det er riktig at folk kan velge i forhold til skolen, men det er bedre for integrasjonens skyld at de blir i skolen og får bedre utdanning.

Barnehagen er ikke obligatorisk. Jeg har selv jobbet i en barnehage i 5 år, så ikke kom her og si at du vet bedre. Barnehagen er service sted hvor foreldrene kan velge å putte barna sine i barnehagen eller ikke. 90% av barnehager i Norge er privatisert og det koster penger å sende barn på barnehage.

Lenke til kommentar

Barnehagen er tilbud for foreldre som bare har tid til jobb og ikke tid til sine barn.

Anvilycus har helt rett i at Barnehage ikke er obligatorisk.

http://www.barnehage...risk-barnehage/

Det har vært snakk om å innføre obligatorisk barnehage. Barnehagen er fortsett et service tilbud til foreldre og er ikke obligatorisk.

1-10 klasse er obligatorisk. 1-3 videregående er ikke obligatorisk, men et tilbud tenåringene kan velge selv å fullføre. Det er derfor man søker på vigo.no herregud.

Endret av eXalpha
Lenke til kommentar

Barnehagen er ikke obligatorisk. Jeg har selv jobbet i en barnehage i 5 år, så ikke kom her og si at du vet bedre. Barnehagen er service sted hvor foreldrene kan velge å putte barna sine i barnehagen eller ikke. 90% av barnehager i Norge er privatisert og det koster penger å sende barn på barnehage.

Barnehagen er tilbud for foreldre som bare har tid til jobb og ikke tid til sine barn.

Anvilycus har helt rett i at Barnehage ikke er obligatorisk.

http://www.barnehage...risk-barnehage/

Det har vært snakk om å innføre obligatorisk barnehage. Barnehagen er fortsett et service tilbud til foreldre og er ikke obligatorisk.

1-10 klasse er obligatorisk. 1-3 videregående er ikke obligatorisk, men et tilbud tenåringene kan velge selv å fullføre. Det er derfor man søker på vigo.no herregud.

Jeg har nok formidlet meg dårlig når jeg leser over innlegget mitt. Mente ikke at det er obligatorisk, det jeg ville formidle var at jeg syns det burde være obligatorisk. Og at jeg mener at det å ha barn i barnehagen er den første steget ungene tar for å bli integrert.

Skulle stått "selvfølgelig er det ikke det" :) Gikk litt fort

Endret av Pugnax
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...